Dijitalleşmenin ve teknolojik gelişmelerin sonucu olarak pazarlama faaliyetlerinde hızlı bir dönüşüm yaşanmaktadır. Ekonomi dünyası yeni bir pazarlama süreci ile bu dönüşümlere ayak uydurmaya çalışmaktadır. Yeni nesil pazarlama kavramı ile beraber uçtan uca pazarlama gibi güncel kavramlar da hayatımıza girmiştir. Dijital ve sanal rekabet ortamından geri kalmak istemeyen firmalar, uçtan uca pazarlama nedir sorusunun yanıtını araştırarak, bu yeni nesil pazarlama stratejisini çalışmalarına entegre etmektedir.
Uçtan uca pazarlama nedir?
Uçtan uca pazarlama, bir diğer adı ile kapalı döngü satış ve pazarlama olarak bilinir. Pazarlama ve satış ekiplerinin etkileşimli biçimde işbirliği yaptığı bir stratejidir. Pzarlama grubu, hedef kitleye yönelik araştırmaları sonucunda belirlediği stratejilerle birlikte satış ekibiyle iletişime geçer ve uçtan uca bir planlama, uygulama, raporlama süreci başlatılır.
Uçtan uca pazarlama stratejileri ile potansiyel müşterilerin web sitelerinden sosyal medyaya dek geniş bir dijital platformda, hizmet almaya ikna edildiği bir süreç ifade edilir. Uçtan uca pazarlamada hedef kitlenin iyi analiz edilmesi, hizmete yönelik dönüşlerinin değerlendirilmesi, raporlamanın yapılması, hedef kitlenin satın alma davranışlarına göre kişiselleştirilmiş stratejilerin geliştirilmesi esastır.
Uçtan uca pazarlamanın avantajları:
- Kapalı döngü pazarlamada müşteri genellikle araştırma sürecinde yakalanır. Hedef kitle daha kolay ikna edilebilmektedir,
- Uçtan uca pazarlama, satış ve pazarlama birimlerinden etkileşimli ekip çalışması istemektedir. Bu da firmada departmanlar arası etkileşim ve iletişimi güçlendirmektedir.
- Uçtan uza pazarlama iletişimi müşteri odaklı ve kişiye özeldir. Bu nedenle müşterinin tutunması, bu pazarlama stratejisi ile daha kolay saplanabilir.
- Uçtan uca pazarlama stratejileri kompleks yapılıdır. Farklı dijital platformları ve birden çok kampanyayı kapsayabilmektedir.
- Uçtan uca pazarlama yoluyla potansiyel müşterilerin tüm hizmeti alması hedeflenmektedir,
- Uçtan uca pazarlama sürecinde sorumluluğunu firmalar üstlenmektedir. Bu durum, ‘her şey dahil’ anlayışı ile hizmet almak isteyen müşterileri firmaya kolaylıkla çekmektedir.
- Firmanın satış ve pazarlama depertmanları ortak hedefe yönelik çalışmaktadır,
- Kapalı döngü stratejiler, sektörel büyümede etkilidir,
- Uçtan uca pazarlamada maliyet, firmalar yararınadır, geleneksel yöntemlere göre düşmektedir,
- Uçtan uca pazarlama sosyal medya kanallarının, web siteleri ile firmanın etkileşim platformlarının aktif biçimde kullanılmasında ve hedef kitlenin sosyal medya üzerinden büyümesinde etkilidir.
- Müşteriye baştan sona kadar her tür hizmetinin karşılanacağı taahhüt edilir.
Uçtan uca pazarlamanın aşamaları nelerdir?
Uçtan uca pazarlama bir takım aşamalarla ilerleyen bir süreçtir. Bu aşamalar genel olarak; frkındalık, değerlendirme ve karar verme olarak adlandırılmaktadır.
Uçtan uca pazarlamada farkındalık nedir?
Farkındalık, firmaların hedef kitlenin ihtiyaçlarını belirlediği bir aşamadır. Bu aşamada potansiyel müşterileri tüm özellikleri ile tanımak ve neye ihtiyaçlarının olduğunu araştırmak, belirlemek önemlidir.
Uçtan uca pazarlama aşamalarından değerlendirme potansiyel müşterilerin ihtiyaçlarının nasıl karşılanacağına dair çözümlerin düşünüldüğü bir süreçtir. Değerlendirme aşamasının ardından karar süreci başlar. Kapalı döngü pazarlamada yapılan araştırmalar ve belirlenen stratejiler ışığında işlem başlatılır ve sonuca ulaşılır.
Related Posts
Dijital Pazarlama Paradigmaları
İletişim Kurmaktan Varlık Oluşturmaya Eski paradigmada medya...
Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü
Sosyal medya kullanımı çok geniş bir kitlelere hitap eden platformlardır. Hem...