Günümüzde gelişen yeni nesil teknolojiler ile iletişim araçlarının sayısı her geçen gün arttı. Hızla değişen tüketici davranışları, tüketici beklentileri, pazarlama ve satışta artan rekabet yüzünden pazarlama zorlu bir hale bürünmeye başladı. Bu da pazarlama maliyetlerini maalesef ki artırdı.
Günümüzde pek çok şirket, pazarda var olan diğer zorluklar ile birlikte, satış ve pazarlama planlarını, mevcut iş stratejilerine uyumlu hale getirememesi sebebiyle gelir hedeflerine ulaşamıyor. Bu ise şu anlama gelmektedir, rekabette büyük bir dezavantaj var demektir.
Bu zorlaşan piyasada şirketler, pazarlama planlarının başarısını nasıl ölçebilir ve şirketlerin daha fazla gelir kazanabilmeleri için onlara ne önerebiliriz? Cevap, gayet açıktır; Kapalı Döngü Satış ve Pazarlama yani uçtan uca pazarlama stratejisi.
Uçtan Uca Pazarlama Nedir?
Bu Kapalı Döngü Satış ve Pazarlama’yı; en kısa ve basit haliyle açıklayalım. Pazarlama ekiplerinin analitik çalışmalar sonucu elde ettiği verileri veya öngörüleri ele alarak satış ve pazarlama ekibinin birlikte çalışması prensibine dayanır. Birlikte planlamasını, uygulama ve kampanyaların verilerini raporlar aracılığıyla uçtan uca ortak bir şekilde çalışması olarak tanımlanabilir.
Aslından bunun tam anlamı şu: Pazarlama, sonuç odaklı var olan hazır fırsatları değerlendiriyor, hazırladığı bu fırsatları rapor olarak satış ekibine gönderiyor. Satış ekibi de pazarlamayı tamamlayan anlaşmaları raporluyor. Yani uçtan uca bir iletişim oluşuyor. Böylece ekip birlikte çalışarak, şirket içi program oluşturup müşteri olabilecek kitleyi kazanma stratejilerini belirleyerek anlaşmaları tamamlıyor.
Şirket gelirlerini artırmak ve şirketin büyümesi için neyin uygun olduğuna ekipçe karar veriliyor ve sorunları kavrıyor.
Geçmiş zamandaki yatırım getirisi, sağlanan anlaşma başı maliyet, satış başı elde edilen maliyet gibi hesaplamaları doğru yapmak ve eksiksiz ölçmek çok daha zordu. Hatta, sürekli yanlış hesaplanır ve buna uygun bir sistem de yoktu.
Uçtan Uca Kapalı Döngünün Avantajları
Bir şirketin tüm pazarlama birimini ve satış yetkililerini uçtan uca birbirine bağlayarak şirket pazarlaması ile ilgili hiç boşluk bırakılmamasını sağlıyor. Böylece şirketin piyasa sürdüğü tüm ürünler ve satışlarında, müşteri deneyimlerinde ve satış sonrası gerçekleşen müşteri ilişkilerinin davranışında iyileşme sağlamaktadır.
Bu pazarlama yöntemiyle, tam anlamıyla boştaki tüm ipler birbirine bağlanıyor ve potansiyel müşteriler, anlaşma aşamasında olan müşteri ve aynı zamanda mevcut müşteri farklılıklarına odaklanarak, daha doğru pazarlama yatırımlarının ve bu durumun yaratmış olduğu kampanyalara geri dönüşüm yüksek ve daha kolay oluyor.
Uçtan uca pazarlama, bir pazarlama uzmanı için her fırsatın ve her müşterinin şirketle buluşmasını sağlayan pazarlama kampanyası sayesinde iletişim kurmasına katkı sağlıyor. En önemlisi ise, web tasarım, bir internet sitesi, bloglar, formlar, arama motoru optimizasyonu ve e-posta pazarlaması kampanyaları gibi hangi pazarlama kampanyasının hangi araçlar en iyi yatırım getirisi getirdiğini gösteriyor. Böylece kampanyaya uygun olan pazarlama aracı seçilerek paranın boşa gitmesini engelliyor.
Neden Baylan Ajans?
Uçtan uca pazarlama, son derece profesyonellik gerektiren bir pazarlama faaliyetidir. Çünkü yapacağınız mevcut kampanyaya göre en uygun pazarlama aracı seçilir ve daha etkili sonuçlar elde edilir. Üstelik çok daha az paraya en iyi getiriyi sağlayacak araç seçilir. Türkiye’ de pazarlama alanına bu tekniği ilk başlatan ajanslardan biri olduğumuz için ve tecrübemiz sayesinde paranız cebinizde iken müşterilerin gelmesinden daha iyi ne olabilir. Baylan Ajans farkı ile uçtan uca pazarlamayı deneyimlemeden pazarlama yaptım demeyin.