Sosyal medya giderek günlük hayatımızda daha fazla yer ediniyor. Her sosyal medyanın hayatımızdaki işlevi de farklılık gösteriyor. Örneğin linkedin sanal bir ofis olarak iş ağı oluşturmak, iş arkadaşlarıyla bağlantı kurmak ve hatta iş bulmak için profesyonel bir ortam. Facebook arkadaşlarınızla sohbet ettiğiniz, daha rahat bir sosyalleşme platformu. Twitter ise özellikle firmalar için reklam ve pazarlamada kullanılan, aynı zamanda güncel haber alınan bir platform.
Twitter, 2006 yılında kurulmuş olan sosyal medya platformlarından biridir. Twitter’ın günlük kullanıcı sayısı 100 milyonun üzerindedir. Bu uygulama günde 500 milyon tweet ile günümüzün en popüler sosyal medya platformlarından biri olarak görülmektedir. Twitter günümüzde birçok farklı amaç için kullanılabilir. Twitter’ın en yaygın kullanım amaçları haber almak, ünlülerin hesaplarını takip etmek ve firmaların reklam ve pazarlama hedefleridir. Kullanımı oldukça kolay olan bu uygulama, başlangıçta sadece sms tabanlı bir mesajlaşma platformu fikri ile yaratıldı. Son 10 yılda bu uygulama, oldukça büyüyerek bilgiyi hızlı bir şekilde yayan bir platform haline geldi.
Twitter, firmaların ve bireysel kullanıcıların etkileşimde bulunabileceği tek sosyal ağdır. Twitter’la firmaların hedef kitleleri ile ilgili birçok bilgiyi edinebilmeleri mümkündür. Twitter’da insanların sadece profilleri ile değil, aynı zamanda paylaştıkları tweetler, hashtag’ler, retweetler sayesinde müşterilerin özellikleri de belirlenebilmektedir. Twitter’ın bu özellikleri sayesinde firmalar, bu platformdan reklam ve pazarlama çalışmalarını yürütmektedir.
Firmalar için Twitter
Twitter firmalar için çok faydalı sosyal medya platformlarından biridir. Takipçi sayısını artırarak bu uygulama ile firmanızın hedef kitlesine ulaşabilirsiniz. Twitter’ı bir firma olarak kullanarak, işletmenizin etkinliklerini duyurabilir ve Twitter’da ilgi çekici reklamlar oluşturabilirsiniz. Bu uygulama, ürün ve hizmetlerin reklamını yapmak için de oldukça kullanışlı bir platformdur. Bir sosyal medya platformu olan Twitter’da hedef kitlenizi artırmak için faydalı içerikler paylaşabilirsiniz. Aynı zamanda müşteri hedef kitlenizle kişisel bağlantılar kurmak için Twitter’ı kullanabilirsiniz. Twitter’da ürünlerinizi beğenen insanları takip edebilir, ürünlerinizle ilgili yorumları beğenebilir ve ürünlerinizle ilgili tweetleri retweetleyebilirsiniz. Bu sayede Twitter’da marka bilinirliğinizi arttırabilirsiniz.
Markalaşmak için Twitter
Birçok firma günümüzde markalaşmak için Twitter uygulamasını kullanmaktadır. Özellikle bir perakendeci iseniz firmanıza özel teklifleri hesabınızdan duyurarak markalaşma çalışmalarınızı yürütebilirsiniz. Bu platformda firmanız ve markanız hakkında tüm gelişmeleri anında paylaşarak daha fazla insana ulaşabilirsiniz.
Twitter’ın aynı zamanda yenilikleri paylaşmak için en iyi platformlardan biri olduğu bilinen bir gerçektir. Bu yüzden firma hesabınızda çeşitli makalelerin linklerini, etkinlikleri ve ilginç haberleri paylaşarak firma tanıtımınızı yapabilirsiniz.
Firmaların Twitter’da kullanabilecekleri birçok farklı yazılım vardır. Bu yazılımları kullanarak müşterilerinizin özelliklerine, tercihlerine ve satın alma alışkanlıklarına ulaşabilirsiniz. Aynı zamanda Twitter’da bir ürününüzle ilgili paylaştığınız bir tweetin aldığı etkileşim oranlarını da takip etmek oldukça faydalıdır. Özellikle Twitter’da hashtagli tweetler etkileşim oranını ikiye katlamaktadır. Twitter’da etkileşiminizi artırmak için hashtagler, fotoğraflar ve bağlantılar kullanabilir, firmanızın ürün ve reklam bağlantılarını paylaşabilirsiniz.
Related Posts
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medyanın Bağı
Günümüz dünyası bir dijital çağ olarak adlandırılmaktadır. Öyle ki yeni nesil...
Endüstri 4.0’ın Dijital Pazarlamaya Etkileri
Endüstriler, firmaların tüketicilerle iş yapma yöntemlerini, ürünlerin...