Sosyal Medya İçin İçerik Stratejileri Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sosyal Medya İçin İçerik Stratejileri Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sosyal medya için kalitelik içerik her zaman ilgi çekici olmuştur. Markaların ve firmaların, aradıkları erişim ve müşterilerin iştirakini sağlamak için ne tür bir içerik sağlanması gerektiğinin iyi bir şekilde analiz edilerek anlaşılması önemlidir. İnsanlar genellikle sosyal medyayı eğlenmek, bilgilenmek ve zaman geçirmek ve bağlanmak için kullanırlar. Kitlenizin ne tür içerikle etkileşime geçtiğini isimlendirerek sosyal medya alanlarınızı geliştirebilirsiniz.
Sosyal Medya İçin İçerik Stratejisi
İçerik hazırlamadan başlamadan önce, kitlenizle ne türde bir içerik türünün ve hangi sosyal medya mecralarında daha iyi bir şekilde etkileşime girdiğinin bilinmesi gerekir. Bunun içinde öncelikle iyi bir “içerik stratejisi” geliştirilmesi gerektirir. İçeriklerinizin birden çok sosyal medya alanında ne kadar iyi bir başarım elde edildiğinin düzenlemesi ve kaydedilmesi için bir e-tablo oluşturulması daha net ve doğru sonuçlar elde etmenize yardımcı olacaktır. Bunu takiben, her bir sosyal medya mecrasında kullanılmak üzere en iyi başarıma sahip mesajlar da yazılmalıdır. Kılavuzlar, anketler, video, resim, vs. içerik örnekleri listesi okunmalıdır. Diğer taraftan hazırlamış olduğunuz içerikleri kitlenizin eğlendirilmesine ve bilgilendirilmesine ve bağlanmasına yardımcı olup olmadığı da bu mesajlarda net bir dille belirtilmelidir. Sosyal ağlarda iyi bir başarım elde edilen içerik ve yayın türleri not edilmelidir.
Sosyal Medyada İçerik Pazarlama
Kitlenizin, eğlendirmenize, bilgilendirmenize ve sadakatine yani bağlanmasına yardımcı olacak içerik düşünüleriniz not edilmelidir. Hazırlamış olduğunuz içeriğin ne türde bir içerik olduğu, amaçlarınız ve iş stratejiniz tarafından doğru bir şekilde yönlendirilmelidir. Analiz sonuçlarına göre hedef kitlenizin en çok etkileşime gireceği içerikler üretilmesi gerekir. Markanın sahip olduğu kaynaklar dışında sosyal medya ekibinin büyüklüğü de göz önünde bulundurulmalıdır.
Kaynaklarınız sınırlıysa, içeriklerinizin kitlenizin en etkili olduğu sosyal medya mecralarına öncelik verilmelidir. Her bir içerik hazırlarken iyi bir fikirde belirlenmelidir. Yaratıcılığın yanı sıra içerik biçimleri birbiriyle karıştırılarak ortaklaşa olarak kullanılmalıdır. Örneğin hazırladığınız içeriklere görseller videolar, animasyonlu GIF’ler, canlı videolar, hikâyeler, vs ekleyerek kullanmak daha hızlı etkileşim sağlayacaktır.
Sosyal Medyada Gönderimi
İçeriğinizi oluşturduğunuza göre, ne zaman hangi kanalı kullanılacağı da belirlenmelidir. Böylelikle içerikleriniz doğru kitleye ulaşarak iş faaliyeti ile ilgili çok daha kolay bir şekilde etkileşime girecektir.
Sosyal Medya İçin Erişiminizi Genişletme
Sosyal medya üzerinde erişimlerinizi genişletmek için, mesajlarınızın olabildiğince çok kitleye ulaşması gerekir. İstersiniz. Mesajlarınız ne kadar çok görüntü alırsa, o kadar fazla müşteri çekecektir. Sosyal medyada mesajlaşmanın daha yaygın bir hale gelmesi için halkça tutulan en iyi metot, influencer pazarlamadır. Sosyal medya, bu yönüyle hedef olarak içeriklerinizi dışa aktarım sağlayan bir yayın kanalı olmasının çok daha ötesine geçiyor. Bir kere sosyal medya, kitlenizle doğrudan doğruya iletişime geçmeye izin verme konusundaki benzersiz yapısı sebebiyle, etkili ve tabii ilişkiler kurmak için etkili bir mecradır.
Dijital pazarlama stratejilerinin sosyal medya mecralarına olan etkilerini elimizden geldiğince anlattık.