İnternet kullanımının dünya genelinde dijital ve yeni bir ekonomi türü yaratması; sosyal medya nedir, sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması nasıl yapılır gibi soruları gündeme getirmiş durumda. Kişilerin karmaşık bir sosyal ağ kurmasına ve dijital olarak etkileşimde bulunmasına olanak veren; fotoğraf ya da video paylaşımı, sosyal ağ platformları gibi dijital etkileşim zeminlerine sosyal medya denilmektedir. Sosyal medya pazarı, sosyal medya üzerinden her tür ekonomik faaliyete zemin oluşturmaktadır.
Sosyal medyanın yarattığı yeni bir ekonomi türü olduğu tartışmasız gerçektir. Sosyal medya pazarlaması, sadece firmalar için değil verdiği hizmeti dijital yollardan tanıtmak isteyen kullanıcılara da hitap etmektedir. Dolayısıyla buradan hareketle, sosyal medyanın geleneksel tüketim kültürü içinde sadece, tüketici konumunda olan bireyleri dijital dünyada birer üreticiye dönüştürdüğü rahatlıkla söylenebilir. Çok sayıda firma ya da birey için rekabet ortamı yaratan bu yeni ekonomi zemini içinde, dijital ortamlarda sunulan hizmetlerin sürdürülebilir olması arzulanmaktadır.
Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlaması Nedir?
Sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile birlikte işletmeler ya da firmalar, daha çok kişiye hizmetlerini ulaştırmak için sosyal medya araçlarını kullanmaya başlamıştır. Sosyal medya kanalları, firmaları müşterilerine, müşterileri ise hizmete kolay ve hızlı biçimde ulaştıran bir araç halini almıştır. Bu durum, günümüzde rekabet ortamı da yaratan önemli bir sosyal medya pazarı yaratmış, bu pazar ortamında eylemlerin sürekliliğini zorunlu hale getirmiştir.
Adeta tüketim çılgınlığının yaşandığı günümüz dünyasında, doğal kaynakların kuşaklararası aktarımını amaçlamak amacıyla sürdürülebilirlik kavramı ön plana çıkmıştır. Sürdürülebilirlik, dijital platformları da etkileyen bir kavramdır. Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması nedir, sorusunun yanıtını bilmek gerekmektedir.
Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması, sosyal medya üzerinden gerçekleştirilen tüketici odaklı faaliyetlerin uzun vadeli olmasını ifade eder. Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması ile üretici, firma ya da işletmeler;
- Hedef kitlelerine hızlı biçimde ulaşmayı,
- Tüketici odaklı eylemlerini uzun vadeye yaymayı,
- Eylemlerinin kalıcılığını sağlamak için uzun vadeli hedefler planlayarak strateji geliştirmeyi amaçlar.
Sürdürülebilir Sosyal Medya Pazarlamasının Aşamaları
Genel olarak sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması beş aşamayı kapsamaktadır. Bu aşamalar şu maddelerde ele alınabilir:
- Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması araştırma ile başlar. Araştırma aşamasında firmalar, sosyal medya ağlarında hedef kitlelerini ve rakip firmaları tanımalıdır. Hedef kitlenin gereksinimleri iyi değerlendirilmeli ve stratejik planlamalarda bu konu değerlendirilmelidir.
- Sürdürülebilir sosyal medya pazarlama aşamaları araştırma faaliyetlerinden elde edilen bilgilerin stratejik planlama için kullanımıyla devam eder. Strateji belirleme aşamasında işletmeler marka kişiliklerini de göz önünde tutarak uzun vadeli planlamalarını hazırlar.
- Geliştirme aşaması, hazırlanan stratejik planlamaların hayata geçirildiği bir evredir.
- Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması bağlanma basamağında, firmalar uygulamalarına aldıkları dönütlere yanıt verirler. Tüketici ile interaktif bir bağ kurarak eylemlerinin sürekliliğini sağlarlar.
- Sosyal medya pazarlamasının sürdürülebilir olması için uygulanan eylemlerin hedefe ne kadar ulaştırdığının ölçülmesi gereklidir. Ölçme aşaması, sosyal medya pazarlamasının hedef kitleye ne kadar ulaştığı konusunda firmalara bilgi verir. Ölçme sürecinden alınan veriler, firmanın sürdürülebilir sosyal medya etkinlikleri için gelecekte neler yapması gerektiğini de ortaya koymaktadır.
Sürdürülebilir sosyal medya pazarlaması, firmaların sosyal medyada tanınmalarını ve hedef kitlenin güvenini kazanmalarını sağlamaktadır. Bu nedenle dijital dünyanın giderek daha çok kızışan rekabet ortamında sosyal medya pazarlamasında sürdürülebilirlik göz ardı edilmemelidir.
Firmaların sürdürülebilir dijital plan ve programlar hazırlaması, sürdürülebilir olma noktasında konunun uzmanlarından profesyonel destek alması zorunluluk haline gelmiştir.
Related Posts
Dijital Ajans Ne İş Yapar?
Dijital pazarlama, daha az para harcamanıza ve bununla birlikte daha çok...
Kurumsal Firmalarda Sosyal Medya Etkeni
Sosyal medya platformları, ürün ve hizmetlerinizi pazarlamanıza, hedef...