Günümüzde sosyal medyayı anlamak ve bilinçli şekilde kullanmak oldukça zor bir hal almıştır. Genç ya da yaşlı fark etmeksizin herkes bu platformlarda yer almakta olup bazı durumlarda sosyal medya tehlikeli boyutlar kazanabilir. Bunu önlemek adına amacına uygun şekilde kullanım sağlanması gerekir.
Son on yıllık geçmişe bakıldığında resmi olmayan insan etkileşimleri ve kurumsal yapılar üzerinde sosyal medyanın ciddi etkilerinin olduğu görülür. Tarafsız olmayan bu platformlar toplumda geçerli olan kuralların değişmesine neden olmuştur. Sosyal kurumlar ile kitle iletişim araçları arasındaki bu yeni düzeni verimli şekilde yönetebilmek adına sosyal medyanın mantığına hakim olunmalıdır. Çoğu uzman bu sistemin temelinde popülerlik, programlanabilirlik, bağlanabilirlik ve verileştirme kavramlarının yattığını ifade eder.
Sosyal Medya Nasıl Bilinçli Kullanılır?
Yeni teknolojilerin gün geçtikçe daha fazla hayatın içine girmesiyle birlikte sosyalleşme ihtiyacı da artış eğilimindedir. Sanal dünyada farklı hayatlar yaşama hissine kapılan insanların daha fazla önem verdiği bu platformlar hem faydalara hem de zararlara sahiptir. Özellikle kişisel gelişim üzerinde yol açtığı olumsuz etkilerden arınmak adına sosyal medyanın bilinçli kullanılması gerekir.
Eğlendirici ve hayatı kolaylaştırıcı bir platform olarak görülen sosyal medya kendini ifade etme, sosyalleşme, farklı vizyonları keşfetme gibi olumlu etkilere sahiptir. Bunları alabilmek için sosyal platformlarda geçirilen süreye dikkat etmek gerekir. Eğer gün içindeki aktiviteler paylaşım yapılacak şekilde planlanıyorsa ya da her beş dakikada bir sosyal medyada gezinme isteği geliyorsa bu durum tehlikeye işaret eder. Bunu önlemek için farkındalık artırılmalı ve gün içerisindeki zaman iyi değerlendirilmelidir.
Sosyal Medyanın Mantığını Anlamak
Pek çok alanda etkisini gösteren sosyal medya var olan kitle iletişim araçlarının çalışma şekli üzerinde değişmelere neden olmuştur. Bireysel kullanıcıların yanı sıra küçük ve büyük işletmeler tarafından da tercih edilen bu platformlarda takipçi sayısını artırmak ana hedeftir.
Özellikle kurum ve kuruluşlar daha geniş kitlelere hitap etmek istediklerinde içerik ve strateji planlamasını düzgün şekilde yapmalı, hesap ana sayfası amaca uygun şekilde düzenlenmelidir. Kullanılan mecrayı iyi anlamak ilgili hesabı her zaman bir adım önde tutacaktır. Bu amaçla data ve istatistiklerden faydalanmak avantaj sağlar.
Etkin Sosyal Medya Kullanımı İçin Öneriler
Bireysel ya da kurumsal fark etmeksizin sosyal medya kullanımı için planlı bir çalışma yürütülmelidir. Tüm paylaşımlar için takvim ayarlamak ve önceden planlama yapmak daha fazla kişiye ulaşılması yönünden etkili olacaktır. Bu amaçla özel günler fırsata çevrilmeli ve firmalar o günlere özgü kampanyalar düzenleyerek sosyal medya hesaplarından paylaşmalıdır. Paylaşımlardan olumlu geri bildirimler almak adına hızlı hareket edilmeli, yorum ve şikayetlere kısa süre içerisinde dönüş yapılmalıdır. Her zaman dürüst ve açık bir iletişim anlayışı benimsenmeli, gelişen teknolojik imkanlar sosyal medya hesabına dahil edilmeli, kaliteli ve özgün içerik paylaşımı yapılmalıdır.
Related Posts
Dijital Ajans
Dijital dünyada yeterince müşteri elde edemiyorsanız veya firmanızı/markanızı...
Sosyal Medya Reklamları ve Tüketici Davranışları
İnternet ortamında kişiler için sosyal medya son derece önemli mecralar...