Dijital dünyadaki teknolojilerin insanlar arasında çok çabuk kullanım ve kabul görmesi, beraberinde yeni eğilimleri de getirmektedir. İnternet üstünden yapılan işlemlerin bir ayak izi misali ize neden olduğu gerçeği ile insanlar, dijital dünyada iz bırakma eğilimi de göstermeye başlamaktadır. Dijital dünyadaki verilere dijital ayak izi denilmektedir. Bırakılan izler, insanın profili de oluşturmaktadır. Dijital dünyada gezinen insanların izleri;
- Aktif olan izler
- Pasif olan izler, olmak üzere iki kısımda değerlendirilmektedir.
Sosyal medya platformları içerisinde gezinen kullanıcıların;
I. Paylaştığı içerikler,
II. Durum güncellemeleri,
III. Hikaye paylaşımları,
IV. Fotoğraf paylaşımında bulunmaları,
V. Yapılan yorumları, gibi iradesi ile gerçekleştirdikleri içeriklere, aktif olan dijital izleri örneklerini oluşturmaktadır. İnternet ortamında gerçekleştirilen her bir paylaşım, diğer insanlar tarafından olmasa da, internet sağlayıcıları ile sunucular gibi kuruluşlar, bu verilere kolaylıkla ulaşabilmektedir. İnternet ortamında paylaşılan en mahrem özellikteki bilgiler, kişiye özel olduklarından dolayı pasif ayak izi olarak nitelendirilmektedir.
Sosyal Medya Üstünde Saygın İz Bırakma
Sosyal medya platformlarında bırakılan izler, kullanıcıların çevrimiçi kimliklerini oluşturmaktadır. Sosyal medya üstünde iz bırakmak için adımların doğru atılması gerekmektedir. İz bırakmanın ana öğesini, neyin paylaşılacağını neyin de paylaşılmaması gerektiğinden ziyade, yapılacak paylaşımların nasıl olması gerektiğini bilmek oluşturmaktadır. Sosyal medyada iz bırakmak, çevrimiçi itibar ve saygınlığı artırmakla mümkün olabilmektedir. Hesapların nasıl açılıp yönetileceği gibi detayların bilinmesi ile hayata geçirilebilecek bir süreçtir.
Sosyal medya platformları içerisinde iz bırakma hedefinde olan bir kullanıcı, hemen her platformda yapacağı işlemleri dikkatle tatbik etmesi gerekmektedir. Kurum ve misyon gibi uğruna hareket edilen değerlerin söz konusu olması, ortak bir saygınlık imajı oluşturması ile eşdeğerdedir.
Bu noktada yapılacak ilk işlemi, sosyal medya platformlarının hepsinde aynı ismi kullanmak oluşturmaktadır. İsim ile aynı olması gereken diğer özellik te, hem profil görseli hem de logodur. Bu üç birliktelik, hem takip etmek hem reklam vermek hem de sponsor olmak isteyenlere büyük kolaylık içermektedir.
Sosyal Medya Kartviziti
Geçmişte kaldığı iddia edilse de, hala işlevsel bir özellik gösteren sosyal medya kartviziti, sosyal medyada ayak izi bırakma adına oldukça etkili bir yöntemdir. İçeriğinde elektronik posta adresi ile en yoğun kullanılan sosyal medya ağının hesap bilgisi yer alması gerekmektedir. Sosyal medya kartviziti, görsel hafızada yer etme özelliğine sahiptir. Ayrıca hemen her sosyal medya hesabında yukarıdaki kriterlere göre hesap açılması da önem arz etmektedir. Bu, güvenlik için gerekli bir adımdır. Aynı ismi başkasının hangi amaçla kullanacağı bilinemediğinden, itibar kaybına neden olacak bu hamleyi baştan bertaraf etmek gerekmektedir.
Profile uygun içerik eklemek kadar, hangi sosyal medya içerisinde nasıl bir paylaşımda bulunmak ta önemli bir konudur. Hitap edilen kitle ile en iyi etkileşimin sağlanacağı içerikleri paylaşmak kadar, telefon numarası ile hesabın doğrulanmasını sağlamak da önem arz eden bir seçenektir.
Related Posts
Sosyal Medya Stratejileri
Firmalar açısından gün geçtikçe daha da önemli hale gelen sosyal medya...
Sosyal Medya Ajansı Nedir? Nasıl Çalışır?
Sosyal medya ajansı, firmaların sosyal medya platformlarında tanıtılması,...