İnternet’in yaygınlaşmasına paralel olarak adeta bir yaşam biçimine dönüşen çevrimiçi alışkanlıklar, birçok sektörde köklü değişikliklere sebep olmaktadır. Bireyler, çevrimiçi ortamlar üzerinden sosyal onay, sosyalleşme, eğitim alma gibi ihtiyaçlarının yanı sıra alışverişlerini de gerçekleştirmektedir. Yaratılan yeni bir online yaşam tarzı ekonomi kültürünü de etkilemiştir. Bu noktada yeni nesil pazarlama ya da dijital pazarlama gibi kavramları tanımak gerekmektedir.
Çevrimiçi davranış biçimlerinin yaygınlaşması, sosyal medyayı da önemli bir iletişim aracı haline getirmiştir. Sosyal medyada hızlı biçimde ve anlık olarak çok sayıda bireye ulaşılabilmesi, ekonomik sektörün bu iletişim platformlarına ilgisini arttırmıştır.
Sosyal medyanın yarattığı hareketli pazar alanında rakiplerinden geri kalmak istemeyen firmalar, üretici odaklı geleneksel iş modellerinden çıkarak tüketici odaklı sistemleri benimsemeye başlamıştır. Bu durum karşımıza yeni nesil pazarlama kavramı olarak çıkmaktadır.
Yeni Nesil Pazarlama Nedir?
Teknolojik gelişmelere paralel biçimde pazarlama sektöründe geleneksel yaklaşım yerini yeni nesil anlayışlara bıraktı. Yeni nesil pazarlama nedir sorusu da gündeme gelmiş durumda. Yeni nesil pazarlama, teknoloji merkezinde bilim ve tasarımın yön verdiği yeni pazarlama stratejilerine verilen isimdir.
Yeni nesil pazarlamanın genel özellikleri şu şekildedir:
- Yeni nesil pazarlamada ‘senden neden bahsedeyim’ sorusu önemlidir. Dolayısıyla da ürünleri tüketicilerin beklentileri ile beğenileri yönetir.
- Yeni nesil pazarlama tüketici odaklıdır. Yeni nesil pazarlamacıların hedef kitlelerini yani yeni nesil tüketicileri iyi tanıması gerekmektedir.
- Yeni nesil pazarlamada pazarlama ağı oldukça geniştir. Çevrimiçi iletişimin olduğu her zemin bir pazar sayılır.
Yeni Nesil Pazarlama Alanı Olarak Sosyal Medya
Sosyal medya, kişilerin etkileşimli biçimde iletişime girdiği paylaşım platformlarıdır. Video kanalları, resim yükleme programları, sosyal ağ platformları sosyal medyanın en önemli türleri arasındadır. Sosyal medyada kişilerin, karmaşık yapıya sahip geniş ağlar yaratabilme imkanı bu platformları doğrudan biçimde yeni nesil pazarlamanın konusu haline getirmiştir.
Sosyal medyada kişilerin yüksek etkileşimi, kişilerarası iletişimin hızlı biçimde gerçekleştirilmesi ayrıca fenomen olarak tabir edilen takipçilerin yaygınlaşması ve bir nevi sosyal medyada kanaat önderleri halini alması, sosyal medya pazarlamasını cazip hale getirmektedir.
Sosyal medya, yeni nesil pazarlama açısından bir pazarlama kanalıdır. Sosyal medyada yeni nesil pazarlamanın özellikleri şu şekilde karşımıza çıkmaktadır:
- Sosyal ağlar üzerinden gerçekleştirilen pazarlama stratejilerinde hedef kitlenin tutunması önemlidir. Dolayısıyla yeni nesil pazarlama yaklaşımları, tutundurma odaklıdır. Hedef kitlenin dikkatini çekerek sürekliliğini sağlamayı hedefler.
- Sosyal medyada pazarlama faaliyetlerine tüketiciler yön verir, tüketiciler markalar için adeta birer yönetici konumuna geçmektedir.
- Sosyal medya üzerinden pazarlama gerçekleştirilirken müşteri ilişkileri çok daha hızlı ve kolay biçimde yönetilmekte, müşteri memnuniyeti hızlı bir hedef kitle üzerinden ölçülebilmekte, dönütlere anlık yanıt verilebilmektedir.
- Sosyal medya, işini sağlam yapan firmalar için geleneksel pazar ortamlarına göre çok daha yüksek güven platformları olabilmektedir.
- Sosyal medya pazarlaması, geleneksel pazarlamaya göre düşük bir bütçe ile yapılabilmektedir. Bu nedenle küçük işletmelere, geleneksel pazar ortamında yakalayamadıkları bir görünme ve tanınma fırsatı sunmaktadır.
Related Posts
Sosyal Medyada Etki Yaratmanın Yolları
Sosyal Medyada Etki Yaratmanın Yolları Bu yazımızda Sosyal...
Dijital Nesil ve Pazarlama Stratejileri
Markayı, ürün ve hizmetleri daha geniş kitlelere ulaştırmak için yapılan...