Sosyal medya raporlama metrikleri nelerdir?
Sosyal medya son yılların en önemli iletişim ve etkileşim platformlarından biridir. Sosyal medya hesapları işini büyütmek isteyen kişiler için önemli bir araç haline gelmiştir Bu nedenle sosyal medya hesabını büyütmek ve hesaplarının dönüşüm performansını yükseltmek isteyenler sosyal medya raporlama metrikleri kullanma konusunda bilgi sahibi olmaya çalışmaktadır.
Sosyal medya metrikleri kısaca sosyal medya üzerinden istenilen sonucun ne kadar elde edildiğini gösterir. Dolayısıyla da sosyal medyada paylaşılan içeriklerin hedef kitleye ne kadar ulaştığını gösteren bu metrikler, hesabı geliştirmek için önemli bir araçtır.
Sosyal Dönüşüm Hunisi
Konuyu anlamak için sosyal hunide neler olduğunu bilmek gerekir. Dönüşüm hunisi müşteri yolculuğunda 4 temel aşamayı içermektedir.
- Mevcut kitlenin ya da potansiyel müşterilerin aydınlatıldığı farkındalık ölçümleri.
- Müşterinin dijital platformdaki içeriklerle ne tür bir ilişki kurduğunu ifade eden katılım ölçümleri.
- İşletmenin ya da kişinin dijital platformlarında müşterilerin sosyal katılımdaki etkinliğini gösteren dönüşüm ölçütleri.
- Müşterinin ürün ya da hizmet hakkında düşüncelerini ve hissettiklerini yansıtan tüketici ölçümleri.
Sosyal Medya Raporlama Metrikleri Nelerdir?
Sosyal medya metrik haritası ya da sosyal medya raporlama metrikleri markaların, markayı büyütmek için yürüttükleri stratejilerin ne kadar başarılı olduğunu gösterir. Sosyal medya metrikleri raporlama türleri işini sosyal medyada büyütmek isteyenlerin ilgilenmeleri gereken bir konudur.
Sosyal medya raporlama metrikleri türleri bu şekilde özetlenebilir:
Farkındalık Metrikleri
Farkındalık Metrikleri, arasında en önemli birkaç metrikten bahsedilecek olursa; bir raporlama döneminde markaya olan ve beğeni paylaşım yorum yapma gibi kullanıcı etkinliklerini de kapsayan ilgi marka bilinirliğidir. Kitle büyüme oranı ise markanın ne kadar takipçi kazandığı ile ilgilidir. Sosyal medya farkındalık metrikleri içinde gönderi erişimi içerik paylaşıldıktan sonra ne kadar etkileşim aldığını ifade eder. Farkındalık metriklerinden potansiyel erişim de raporlama dönemi süresince paylaşılan içeriklerin görüntülenme sayısı ile ilişkilidir. Sosyal medya platformundan kaç kişinin bahsettiği ise sosyal ses paylaşımı olarak bilinir.
Dönüşüm metrikleri
Dönüşüm metrikleri konusu da sosyal medya raporlama metrikleri arasındadır. Dönüşüm metrikleri daha çok kullanıcılarla sosyal medya hesabınızın nasıl bir etkileşim içinde olduğunu ortaya koyar. Dönüşüm oranı sosyal medya etkileşimleri sonucunda kullanıcıları al içeriklere abone olma reklamı verilen bir seminere kayıt olma, içerikleri indirme gibi yapılan işlemleri sayısıyla bağlantılıdır. Tıklanma oranı, kullanıcıların dijital platformda harekete geçirici bağlantılara tıklama sıklıklarını ifade eder. Dönüşüm metriklerinden hemen çıkma oranı herhangi bir bağlantıya tıklamış olan ziyaretçilerin bir işlem yapmadan sayfayı terk etmeleri ile oluşan yüzdeyi ifade eder. Yorum oranı dijital platformda toplam takipçi sayısı ile gönderi başına düşen yorum sayısı arasındaki orandır.
Müşteri görüşleri
Müşteri görüşleri, marka veya hizmetle ilgili aktif müşterilerin inceleme, değerlendirme, yorum, onay ya da röportaj gibi içerikleri önemli bir dijital ölçüm metriğidir. Müşteri memnuniyeti puanı da insanların sunulan ürün veya hizmetten memnuniyet derecelerinin ölçüldüğü bir metriktir. Müşteri görüşleri metrikleri kapsamında değerlendirilen net destekçi puanı da müşteri sadakatiyle ilgilidir.
Related Posts
Dijital Reklam Alanları
Görüntülü Reklamlar Görüntülü reklamcılık, dijital reklamların...
Endüstri 4.0’ın Dijital Pazarlamaya Etkileri
Endüstriler, firmaların tüketicilerle iş yapma yöntemlerini, ürünlerin...