Günümüzün önemli iletişim platformlarından sosyal medya, kendi içinde adeta bir pazar yaratmış durumdadır. Sosyal medyanın yeni ekonomi türlerinden dijital pazarlama içinde önemli bir yeri vardır. Dijital pazarlamanın günümüzde yaygınlaşmış olması influencer ve influencer marketing gibi yeni kavramları doğurmuştur.
Bireylerin video ya fotoğraf paylaşarak, ürün, hizmet veya gündelik yaşamlarını hedef kitlelerine ulaştırarak, yazarak etkileşimde bulunduğu sosyal medya kanalları; pazarlama araçları halini almıştır. Öyle ki sosyal medya hesaplarını zenginleştiren ve geliştiren kullanıcılar, bir süre sonra sosyal medya üzerinden para kazanmanın yollarını aramaktadır. Bu nedenle sosyal medya pazarlaması nedir , influencer kimdir ile ilgili araştırmalar giderek yaygınlaşmaktadır.
Sosyal medya pazarlaması nedir?
Sosyal medya pazarlaması, pazarlama stratejilerinin sosyal medya üzerinden kullanılmasıdır. Bu şekilde çok daha büyük bir hedef kitleye, geleneksel pazarlamaya göre daha hızlı biçimde ulaşılabilmektedir. Bu yönüyle markaların ya da işletmelerin günümüz dünyasında sürdürülebilir pazarlama faaliyetleri içinde olması için sosyal medya pazarlamalarını etkin biçimde kullanmaları zorunluluk haline gelmiştir.
Sosyal medyanın yeni bir ekonomi türü yaratması, sosyal medyayı aktif kullanan kişileri ve aktif hesapları bu pazarın bir parçası haline getirmiştir. İnfluencer kavramının ortaya çıkışında sosyal medyanın pazarlama dünyasındaki rolü etkilidir.
İnfluencer Nedir?
İnfluencer, kısaca sosyal medyada aktif, hedef kitlesi geniş ve paylaşımları ile dijital tüketicileri etkileme gücü olan kişilere denilmektedir. Sosyal medyada kanaat önderleri sayılan influencerler, markalar için sponsor olmakta, paylaşım içeriklerinde örtük biçimde markaların reklamını yaparak tüketicilerin tercihini etkilemektedirler. İnfluencer reklamları, dijital tüketicilerin kararlarına etkilidir ve bundan önemlisi artık sosyal medya kullanıcıları karar vermek amacıyla influencerlerin paylaşımını bekler olmuştur. İnfluencerler, paylaşımlara yorum yaparak da hedef kitlelerinin dikkatini ürün ya da işletmelere çekebilmektedir.
Sosyal Medyada İnfluencer
Markalar kısa sürede, hızlı biçimde çok sayıda kişiye görünür olmak için çevrimiçi platformlardan faydalanmaktadır. Marka, işletme ya da firmalar; binlerce ve hatta milyonlarca kişiyi etkileme gücü olan influencerlere reklam vererek hedef kitlelerini büyütmeye çalışmaktadır.
İnfluencerler, pazarlama sratejilerinde bir araç olarak ya da ürün tanıtımlarında kullanılabilmektedir. Dijital tüketicileri etkileme gücü ile günümüzde ön plana çıkan influencerler, sosyal medyada yeni pazarlama trendi olarak influencer marketing’ i ortaya çıkarmıştır.
İnfluencerler, marka ya da firmalar için yeni nesil tüketicilere ulaşabilmek amacıyla yararlanılabilecek güçlü bir araçtır. İnfluencerler, geniş bir kitleyi etkileme gücüne sahip makro influencer ve tematik paylaşımları ile daha sınırlı takipçi sayısına sahip mikro influencer olarak iki grupta değerlendirilir. Bazen mikro influencer etkileme gücüyle makro influencerden daha güçlü etki yaratabilir. Bu durum sosyal medya pazarlamasında paylaşılanların ve influencer profilinin, hedef kitle ile uyumuyla açıklanır.
Sosyal medya pazarlamasında influencer etkisi farklı biçimlerde görülebilmektedir. İnfluencerlerin sosyal medya pazarlamasındaki rolleri şu maddeler altında toplanabilir:
- Etkileme gücü ile influencerler, tüketicilerin ürün ya daişletmelerle ilgili kararlarına yön verirler,
- İnfluencerler, paylaşım ya da yorumları ile hedef kitlelerinin dikkatini çekerek, hedef kitlelerini bir ürün, marka ya da işletmeyle tanıştırabilir,
- İnfluencerler, özellikle makyaj, kozmetik, giyim kuşam gibi tematik hesaplarından hedef kitlelerini markaların son ürünlerinden haberdar ederler,
- Sevilen influencerler, reklamlarını yaptıkları ürün için güçlü bir referans olurlar.
Related Posts
Sosyal Medya Pazarlama Uygulamaları
Sosyal medya terimi, Web 2.0 terimi ile bağlantılı olarak ortaya çıkmıştır:...
İnfluencer Nedir? İnfluencer Türleri Nelerdir?
İnfluencer Nedir? İnfluencer Türleri Nelerdir? İnfluencer, bir...