Sosyal medya terimi, Web 2.0 terimi ile bağlantılı olarak ortaya çıkmıştır: Kullanıcılar, iletişimin tek yönde gerçekleşmesine izin vermek yerine, sosyal medya platformlarında içeriği kendileri oluşturup paylaşabilmektedir. Bir de kullanıcı tarafından oluşturulan içerikten bahseder.
Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Xing, Youtube ve Co. gibi platformlar sosyal medyayı kitlesel bir fenomen haline getirdi ve şirketler için geleneksel PR’ın ötesinde yeni iletişim kanalları açtı. Kullanıcılar birbirleriyle veya medya ve şirketlerle ağ kurar, böylece bir yandan birçok fırsatı, aynı zamanda şirketler için bazı riskleri de barındıran çoktan çoğa iletişim ortaya çıkar.
Aşağıda, sosyal medya pazarlamasının çeşitli olasılıkları ve pazarlama konseptiniz için faydaları hakkında size kısa bir genel bakış sunmak istiyoruz.
Sosyal medya pazarlaması ile kullanıcıları gerçek hayranlara dönüştürün
Türkiye’de yaklaşık 40 milyon internet kullanıcısı sosyal ağları aktif olarak kullanıyor. Bu kişilerin çoğu kendi çevrelerinden tavsiye ve ipuçları almayı mantıklı ve yararlı buluyor. Hemen hemen her konu için platformlarda gruplar ve forumlar var. Bunların bir kısmı, büyüklüklerine göre hizmet ve ürünler hakkında fikir sahibi olunan kurumlar olarak değerlendirilmektedir.
Bu nedenle şirketler, sözde kullanıcılarla etkileşim kurmak için sosyal ağları kullanmalıdır. Yalnızca aktif sosyal medya pazarlamasıyla, kendi teklifinizin tüketiciler tarafından nasıl derecelendirildiğini gözlemleme ve sürekli olarak olumlu bir itibar – çevrimiçi halkla ilişkiler üzerinde çalışma fırsatına sahip olursunuz.
Reklam fırsatlarına ek olarak, internet üzerinde yapıcı bir geri bildirim kültürü aracılığıyla kişinin kendi teklifini geliştirmesi de söz konusudur. Özellikle yeni kurulan şirketler için, bu, yeni başlayanlar ve teklifler hakkında farkındalığı artırmanın veya başlatmanın verimli ve uygun maliyetli bir yoludur. Bu, yalnızca sosyal medyada yalnızca tek bir yönde iletişim kurmayan – veya daha kötüsü – yalnızca reklam görüntüleyen güvenilir bir kanal oluşturulduğunda işe yarar.
Sosyal medya pazarlaması: uygulama alanları
Şirketler, şirketin kamuoyu algısını etkilemek için sosyal medyayı kullanabilir. Sosyal medya pazarlaması, müşteri hizmetleri ve pazar araştırması için kullanılabilir. Bu pazarlama şekli, Personel / İK ve Araştırma ve Geliştirme alanları için de uygundur. Ayrıca şirket içi iletişim için bile kullanılabilir.
Halihazırda tartışılan araçlar, sosyal ağları ve video platformlarını içerir. Uygulama alanları arasında ayrıca şirket blogları, mikro blog platformları (Twitter), konum tabanlı hizmetler (Foursquare) ve sözde wikiler (erişim kısıtlaması olmayan web blogları) bulunmaktadır.
Web blogları, çevrimiçi dergiler, web seminerleri, video eğitimleri ve podcast’ler, şirket ile potansiyel müşteriler arasındaki etkileşimi artırır. Sosyal medya pazarlamasındaki faaliyetler, ortak arama motorlarındaki yerleşimi de geliştirir.
Sosyal medya pazarlamasında nelere dikkat edilmelidir?
- Bir strateji oluşturmak: sosyal medyada neyi başarmak istiyorsunuz?
- Hedefleri ve hedef grubu tanımlayın: kime ulaşmak istiyorsunuz?
- Platformları bilinçli seçmek: Hedef kitleniz nerede olmayı tercih ediyor?
- Katma değerli içerik oluşturun: reklamlardan kaçının.
- Sıkılmayın: yarışmalar gibi eğlenceli öğeler daha fazla geri bildirim sağlar.
- Bütçenizi planlayın: Küçük bütçeler bile gönderilerinizin erişimini ve paylaşımını önemli ölçüde artırmanıza yardımcı olabilir.
- Rekabete dikkat edin: Rekabetinizden bir şeyler öğrenin!
- Sonuçları değerlendirin: ağın analiz araçlarını kullanın.
- Herhangi bir krize veya eleştiriye hazırlıklı olun : kesinlikle tepki vermeniz gerektiğinde tepki verin.
- Dahili sorumluluklar belirleyin: hayranlarınızı yalnız bırakmayın.
- Tek tip iletişim yönergeleri oluşturun: şirket tek bir sesle konuşmalıdır.
Related Posts
Sosyal medya ajansının görev ve sorumlulukları nelerdir?
Sosyal medya ajansının görev ve sorumlulukları nelerdir?...
Sosyal Medya Ve Sosyal Müşteri İlişkileri
Müşteri ilişkileri yönetimi açısından sosyal medya etkili olup elde edilen...