Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü
Sosyal medya kullanımı çok geniş bir kitlelere hitap eden platformlardır. Hem bireysel hem de kurumsal hesapların varlığı her geçen gün artış göstermektedir. Sosyal medya platformları hizmet verdiği kişi sayısı düşünüldüğünde özellikle ürün ve hizmet pazarlama açısından son derece dinamik alanlardır. Beklentileri en iyi şekilde karşılayan bu platformlar insanların yaşam tarzı haline geldiğinden firmalar da kendilerine bu ortamda geniş bir yer edinme fırsatı sunmaktadır.
Firmaların ürün tanıtımlarında sosyal medyayı çok rahat bir şekilde kullanabilmesine olanak bulunmaktadır. Kişiler bireysel olarak ürün satışı yapabildikleri gibi dev mağazalar da ürünlerinin tanıtımlarını burada kolaylıkla yapabilme şansına sahiptirler. Tanıtım yapılabilmesinin yanında kişilerin ürünleri tercih aşamasında da sosyal medyanın etkisi tartışılmaz boyutlardadır.
Sosyal Medya Ürün Seçiminde Ne Kadar Etkilidir?
Ürün tercihinde sosyal medyanın rolü son derece yüksektir. Çok etkili reklamlar gerçekleştirilmesi ve tüketiciye kolay şekilde ulaşılabilmesi bu platformların en önemli özellikleri arasında yer almaktadır. Tüketicilerin sosyal medya reklamlarından çok hızlı bir şekilde etkilenmesi ürün seçimlerinde farklı davranış özellikleri sergilemelerine neden olmaktadır. Bu süreçte tüketici fikirlerini etkileyen sosyal medya özellikleri şunlardır:
- Ürünü görsel olarak farklı açılardan görebilme imkânı sunması,
- Başka kişilerin ürün hakkında ki yorumları inceleme şansı bulması,
- Ürünü satan firma ya da kişilerle kolay iletişim imkânı olması,
- Ürünü kolay bir şekilde ürün kodu ile sipariş verebilme avantajı
- Sosyal medya üzerinden satılan ürünlerde kapıda ödeme olanakları
- Ürünü satan marka hakkında detaylı bilgiler edinebilme
- Firmalar arasında kolay karşılaştırma yapılabilmesi
Gibi konular ürün seçerken tüketici üzerinde etkili olmaktadır. Özellikle sosyal medya reklamlarını profesyonel seviyede yapan markalar firmalar bu süreçte çok daha az sorgulanmaktadır. Profesyonel dijital reklamcılık hizmeti alarak tüketici karşısında daha yüksek tercih edilebilirliğe sahip olabilmek mümkündür. Alanında uzman bir sosyal medya ajansı ile son derece başarılı çalışmalar gerçekleştirmek mümkün olmaktadır.
Dijital Çağda Sosyal Medyanın Önemi
Dijital bir çağda yaşanılıyor olması kişilerin hem bilgiye kolay ulaşmasını sağlıyor hem de geleneksel alışveriş alışkanlıklarının değişmesine neden oluyor. İnsanlar eskiden ürün ve hizmet satın alabilmek için firmaları tek tek ziyaret etmek zorundaydı. Fakat şuanda tercihlerini yaparken her firmanın sosyal medya hesaplarına bakmak yeterli oluyor. Kolay bir firma karşılaştırması sunması ve firma hakkında yapılan yorumlar tüketici tercihlerini oldukça yüksek derecede etkiliyor.
Firmalar tüketici karşısında her zaman rakiplerinden daha avantajlı olabilmek için dijital ajans desteği alabilir. Çünkü bir firmanın özellikle markalaşma sürecinde sosyal medyada profesyonel bir yönetim gerçekleştirmek durumundadır. Hem erişilebilir olmak hem de üst marka imajı yaratmak konusunda sosyal medyanın sunduğu avantajlar her bakımdan değerlendirilmelidir. Bu da ancak profesyonel ajanslar yardımı ile olmaktadır. Sosyal medya yönetimi çok iyi olan firmalar her zaman tüketici üzerinde etkisi en yüksek olan firmalardır.