Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak
Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak
Bu yazımızda Dijital Pazarlamayı Metaverse ile Harmanlamak konusunu ele alacağız. Ürün ya da hizmetlerin, potansiyel alıcılarla buluşturulması adına yapılan tüm faaliyetler pazarlama kapsamına girmektedir. Pazarlama kavramının temelini hedef kitle terimi oluşturmaktadır. Geleneksel pazarlama yönteminin, dijital ortama aktarılmasına da dijital pazarlama denilmektedir. Elektronik özellikteki bir cihaz aracılığı ile internet üstünden yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.
Sanal gerçeklik olarak ifade edilen metaverse evreni, blockchain sistemi içerisinde yer alan yeni nesil teknolojik bir gelişmedir. Meta universe olan orijinal halinin metaverse olarak kısaltılması ile tanınırlığı yaygınlaşan bu teknolojik gelişme, sanal bir evrende, gerçek dünyanın yansıtılarak oluşturulma girişimlerini ifade etmektedir. Gerçek dünyanın iz düşümü niteliğindeki bu sanal evren, pazarlama alanının da dikkatini çekmektedir.
Alıcı ile Satıcıyı Buluşturan Evren
Günümüzdeki teknolojik gelişmeler dönüşümü de tetiklemektedir. Bir yanda dijital ortamlardaki yaşamı etkilerken, diğer yanda da pazarlama üstünde dönüşümlere neden olmaktadır. Sanal evren girişimleri, geçmişte sıklıkla denenmiş ancak başarılı olamamış çalışmalar olarak görülmektedir. Metaverse sanal gerçekliğin başarısının altında yatan ise blockchain teknolojisidir. Gelişimi nihayete ermemiş bu evrende insanlar, halihazırdaki ürün ya da hizmetlerini satma imkanı da elde etmektedir.
Sanal gerçeklik evreni, potansiyel müşterileri de işin içine çekmeyi sağlamaktadır. Ayrıca, sürecin bütün aşamalarında da, aktif bir rol oynama şansı tanımaktadır. Arttırılmış gerçeklik olarak pazarlama yönündeki bakış açısına yeni öğeler ekleyen insanlar, teknolojik gelişmeleri birer potansiyel fırsat olarak görmektedir. Metaverse evreni de insanlara, alışveriş noktasında farklı deneyimler sunmaktadır. Sosyal etkileşim rolünü düşünen ekonomi çevreleri, pazarlama alanındaki faaliyetlerini bu evren içerisinden yürütme ihtiyacı hissetmektedir.
Marka Bilinci ve Reklam
Metaverse evreni içerisinde hem marka bilinci oluşturma hem de reklamcılık fırsatları, gittikçe büyüyeceği öngörülmektedir. Evren içerisinde yer alan mesajı panolarından tutun da, ticari ürünlere varıncaya kadar, reklam panolarından avatarların giydiği sanal kıyafetlere kadar, hemen her yer durumda reklam fırsatları oluşturulmaktadır. Bu reklam fırsatlarını değerlendirerek, marka bilinci de oluşturulabilmektedir.
NFT token olarak bilinen kripto para birimi, metaverse evreni içerisinde etkinliği artacak gibi durmaktadır. Zira evren içerisinde bulunan avatarların ise evler yahut da vitrinler gibi alanlarının kişiselleştirilme amacı olarak kullanılma olanağı, insanlar için marka özellikli sanal içeriğin oluşturabilmesi imkanını tanımaktadır. Bu imkan insana, halihazırdaki dünyada görülmeyen, sanal giyim yahut da dijital sanat benzeri bir sanal mağazacılık alanı fırsatı oluşturmaktadır.
İstem Dışı Açılan Mağazalar
Metaverse içerisinde oluşturulan sanal konum, sadece katılım sayısı yönünden fayda sağlamakla kalmayacaktır. Aynı anda bir alt satırda daha az etkiye neden olmaktadır. Firma çalışanlarının ürünü satmak için seyahat yahut da konaklama ihtiyacı azalmakta, aynı zamanda fiziksel alan olarak kiralama giderlerine de gerek kalmadığından dolayı maliyetlerde azalacaktır. Bu da tüketici açısından indirim anlamına gelmektedir.
Sanal Ortamda Sınıf Oluşturma
Metaverse evreni içerisinde, eğitim amacıyla sınıflar oluşturmakta, mümkün olacaktır. Canlı olarak eğitimin sunulma imkanı olabildiği gibi daha öncesinden kaydedilen videoların platforma yüklenmesi ile sanal eğitim ve sınıflar oluşturulabilecektir.