Teknolojinin ve sosyal ağ sitelerinin hızlı gelişimi sayesinde sosyal ağ sitelerinde karşılaşılan reklamlar günden güne artmaktadır. Hedef kitlelere hitap eden, ihtiyaç duyulan alanlarda reklam sunan bu uygulama gelişimleri sayesinde kişiler herhangi bir çevrimiçi platformda gezinirken önceden satın aldıkları ya da satın almak için arattıkları ürünler onlara sunularak ilgi çekici şekilde tanıtılır. Bunlara ek olarak gezilen ürünler ve satın alınmasa dahi incelenen ürünler hafızaya kaydedilerek sosyal ağ sitelerince yeniden alıcılara ulaştırılır. Günümüzde sosyal ağlar üzerinden yürütülen bu reklamlar, alıcıların ürünlere ve hizmetlere daha rahat şekilde ulaşabilmesini sağlar ve çok daha kısa sürede hedef kitlenin ürünleri görebilmesine olanak tanır.
Sosyal Ağ Sitelerinde Reklam Uygulamaları Neden Önemlidir?
Günümüzde küçüklerden büyüklere kadar herkes gününün büyük bir çoğunluğunu sosyal ağ sitelerinde geçirmektedir. Yalnızca sosyal medya siteleri ile de sınırlı kalmayan bu çevrimiçi macera ayrıca pek çok çevrimiçi internet sitesinin ve alışveriş mecrasının da gezilmesi ile devam etmektedir. Artık market alışverişinden giyime, elektronikten kozmetiğe kadar pek çok alanda yapılan alışverişler online platformlar üzerinden sağlanabilir. Bu nedenle de gerçekleştirilen alışverişlerin artması adına pek çok marka kendi tanıtım ve reklamını sosyal ağ sitelerine vererek hedef kitleye kolay şekilde ulaşabilme kapasitesini arttırır.
Sosyal ağ sitelerindeki reklam uygulamaları ile daha önceden yapılan alışverişler ve aratılan ürünler doğrultusunda reklamlar hedef kitleye daha kolay şekilde yönlendirilir. Bunu yapan ise doğrudan sistemin kendisidir. Bu nedenle de markaların ya da firma sahiplerinin hedef kitleleri bulması ve onlara reklam sunması gerekmez. Sosyal ağ siteleri kendileri hedef kitleye kolay şekilde ulaşarak reklamları sunar ve satın alma işlemlerinin hız kazanmasına yardımcı olur.
Sosyal Ağ Siteleri Öncesinde ve Sonrasında Reklamlar
Günümüzde her ne kadar internet reklamları popüler ve sık kullanılır hale gelmiş olsa da öncelerde reklamların daha çok broşürler, panolar ve televizyon reklamları ile iletilmesi mümkündü. Bu reklamlar ise hem basım, sergilenme ve benzeri masrafları içeriyordu hem de hedef kitlenin o anda istediği ürünü veya broşürü eline alarak görmesi ya da televizyondaki reklamı izlemesi ve sonrasında ürünü satın almak amacı ile satılan alana gitmesi gerekiyordu.
Çevrimiçi platformlar ve reklamlar
Şimdilerde ürünlerin çevrimiçi platformlar üzerinden satılması ve reklamlarının da yine çevrimiçi platformlar üzerinden yapılması, ürünlere ulaşılabilirliği kolay hale getirdi. Bu yüzden de satın alınacak ürünlerin hedef kitleye ulaşması ve hedef kitlenin ürünleri daha rahat şekilde satın alabilmesi, sosyal ağ sitelerinde reklam uygulamaları sayesinde kolaylaşmış oldu.
Uygulanan reklamlar, sosyal ağ siteleri içerisinde gerçekleştirilen ürün aramalarına ve gezilen ürünlerin geçmişine göre belirlenen bir kriter içerisinde kullanıcılara sunulur. Bu durum hem alıcılar hem de satıcılar açısından avantajlıdır. Alıcılar, ilgilendikleri ve gereksinim duydukları ürünü daha kolay elde etmiş olurlar. Satıcılar ise satış sürecini daha zahmetsiz ve hızlı şekilde tamamlarlar.
Related Posts
Kurumsal Firmalarda Sosyal Medya Etkeni
Sosyal medya platformları, ürün ve hizmetlerinizi pazarlamanıza, hedef...
Markanız Hangi Sosyal Medya Mecralarında Yer Almalı?
Sosyal medyanın dijital pazarlamanın en önemli aracı olması birçok...