SEM, son yılların gelişen ve onca pazarlama aracı arasından sıyrılmış şu an tüm markaların, şirketlerin kullandığı bir pazarlama aracı durumuna gelmiştir. Öyle ki SEM ‘i kullanmayan markalar arama motorlarının tüm nimetlerinden yararlanamamaktadır. Tabi ki bu durumda mevcut müşterilerin rakibe gitmesine ve rakibe müşteri kaptırmak anlamına gelmektedir.
SEM sayesinde müşterileriniz artar, satışlarınız artar, mevcut trafiğiniz artar ve aynı zamanda da arama motorları tarafından sıralamanız yükselir. Ancak SEM’ i bilmiyorsanız ve daha önce kullanmadıysanız pazarlama araçlarının %50 etkisini kaçırmışsınız demektir. Çünkü arama motorlarında olmayan şirket aslında dijitalde yoktur demek. Peki bu kadar önemli olan SEM nedir?
SEM Nedir?
SEM, arama motoru pazarlaması anlamına gelmektedir. Bilinen en popüler SEM pazarlama aracı ise Google Ads’ dir. Kısaca SEM’ i anlayacak olursak; arama motorlarından ücretli reklam çıkarma işlemidir.
Birçok marka pazarlama alanında birbiriyle o kadar rekabet halindeki pazarlama araçlarında maliyeti artıkça artmaktadır. Pazarlama araçları arasında ise SEM’ in yeri apayrıdır. Google girip herhangi bir şey arattığımızda ilk üç sırada reklam çıkar. Bu işlemi yapan kişiler SEM pazarlama aracını kullanmıştır ve oradan ciddi kazançlar elde etmektedirler.
SEM İlgili Detaylı Bilgi Almak İçin
SEM’in Avantajları Nelerdir?
SEM aslında dijital medyada güvenirliğinizi ve sıralamanızı artıran bir araçtır. Bu araç sayesinde çok daha hızlı büyüyebilirsiniz. SEM’ i birçok kişi SEO ile karıştırmaktadır. Onu da az sonra anlatacağım.
SEM talep ettiğiniz anahtar kelime üzerinden kurgulanıp bütçesi oluşturulup ilanı çıkarılır. Burada en önemli şey anahtar kelimeleri doğru kullanabilmek ve kurgulayabilmektir. Aksi takdirde paranız boşa gidecektir. Paranızın boşa gitmesini istemiyorsanız SEM kullanırken mutlaka bir profesyonel ajanstan destek almalısınız. Emin olun yaptığınız hataların bedeli ajansa ödediğiniz ücretten daha ağır olacaktır.
SEM ve SEO Arasındaki Fark Nedir?
- SEO, Arama motoru optimizasyonu olarak tanımlanmaktadır. Yani Google arama motorunda üst sıralara çıkmak için sitelerin veya sayfaların yaptığı organik çalışmaların tümüdür.
- SEM ise arama motorlarında ücretli reklam vererek geniş kitlelere ulaşmayı amaçlamaktadır.
- SEM ile arama motorlarının üzerinde kalmak bütçeniz ile alakalı bir durumdur. Bütçeniz bittiğinde başta görünmezsiniz. SEO ise sıralamanız genel olarak baki kalır ve yerinizde kalırsınız. Pek değişmez.
- SEM trafik çekme, satış artırma gibi konularda çok hızlıdır SEO ise biraz zaman ister ve SEM’ e göre yavaştır. SEM etkisini 1-2 günde gösterirken SEO 1-2 ayda göstermektedir
- SEM maliyeti SEO göre daha yüksektir ve daha pahalıdır. Ancak müşteriler reklama tıklamayı pek tercih etmiyor yani SEM %20 oranında müşteri tarafından tercih edilirken SEO %80 oranında tercih edilmektedir. SEO organik yükselme olduğu için bu müşteri tarafından daha çok tercih edilmesine neden olmaktadır.
Neden Baylan Ajans?
Yılların tecrübesi büyük firmaların tamamlanan projeleri ve daha birçok başarı. SEM etkili sonuçlar almanız için doğru anahtar kelime belirleme ve kurgulamalar yaptığımız gibi bunun raporlamasını da sizlere sunmaktayız. SEM çalışmalarınızda Baylan ajans sizin fark atmanızı sağlayacaktır.