Neden Influencerlar ile çalışılmalı?
Sosyal medya kullanımı günümüzde oldukça yaygınlaşmış durumdadır. Sosyal medyanın geniş bir hedef kitle barındırması, ciddi bir pazarlama alanı oluşturmuştur. İnternetin yaygınlaşması ile sosyal medya pazarlama türleri de karşımıza çıkmaya başlamıştır. Bu pazarlama türlerinden en popüler olanlarından biri ise influencerling’tir. Adeta yeni bir sektör haline gelen influencerlarla çalışmak neden önemlidir?
Influencerling, kitleleri etkileme gücü olan kişilerin marka, hizmet veya ürünü tanıtmasıdır. Bu tanıtım faaliyetleri video içerikleri ile oldukça etkili biçimde yapılmaktadır. İşini bilen profesyoneller, marka yüzünden sunum içeriğine dek müşteri psikolojisine hitap etmektedir. Alışverişin temelde bir ihtiyaçtan doğduğu ve kökeninde psikolojik dinamiklerin yattığı düşünülürse etkili dijital pazarlama stratejilerinin sektörde büyümek anlamına geldiği sonucuna varılabilir.
Influencer Nedir? Influencer Ne İşe Yarar?
Günümüzde çok açıktır ki markalar, işletmeler dijital dünyanın pazarlama olanaklarını değerlendirmek zorundadır. Geleneksel reklamcılık anlayışı ile ticaret dünyasında rekabet mümkün olmamaktadır. Her şeyin dijitalleştiği bir dünyada Influencer nedir, influencerlar ne işe yarar gibi soruların yanıtını bilmek gerekir.
Influencer, marka ya da hizmet veya mamulü sosyal medya kanalları üzerinden tanıtarak, ürünün bilinilirliğini arttıran kişilerdir. Bir ünlünün kozmetik şirketine ait makyaj malzemeleri ile makyaj videosu çekmesi, yüksek takipçili bir fenomenin bir eğitim programı ile ilgili canlı yayın başlatması influencing hizmetlerine örnek verilebilir.
Ürün ya da markayı onayladıkları için takipçilerine tanıtım nesnesine karşı güven verirler. Influencerlar markanın bilinmesinde ve sektörde öne çıkmasında etkilidirler. Ayrıca verdikleri desteğin çıktıları, markanın stratejilerini geliştirmesinde de etkilidir.
Influencerla Çalışmanın Avantajları Nelerdir?
Influencer, etkili ve kitleler üzerinde söz sahibi kişilerdir. Ürün ya da hizmetin tanınması sağlarlar. Markaların bilinirliğini arttırmada da influencerlar önemli bir yere sahiptir.
Tüm bunların yanında neden influencerla çalışılmalı konusuyla ilgili şunlar bilinmelidir:
- Influencerlar takipçilerini etkileme yeteneğine sahiptir. Aktif biçimde sosyal medyayı kullanır ve hedef kitlelerine farklı stratejilerle ulaşırlar. Bu açıdan inandırıcılık etkisi yaparlar.
- Influencerlar, liderlik yetenekleri ve ikna kabiliyetleri güçlü kişiler olarak karşımıza çıkmaktadır. Profesyonel biçimde işlerini yaparlar. Kitleler üzerinde bıraktıkları en önemli etkilerden biri de samimiyettir. Kamera karşısında içtenlikleri ile güven verirler.
- Influencerlar doğal davranır. Yapay ve yapmacık kişiler, sektörde tutunamamaktadır. Geniş kitlelere hitap edenler, doğallıkları, sempatik tutumları ile sadık bir takipçi kitlesi oluşturabilenlerdir. Doğallık, psikolojik olarak bağlanmayı da beraberinde getirir.
- Influencerlar, hedef kitlenin tanınmasında ve buna yönelik çalışmalar yapılmasında aracıdır.
- Markanın sloganı ya da farklılık teması influencerlar tarafından daha kolay ön plana çıkmaktadır.
- Markanın kuruluş dönemlerinde güçlü bir influencer desteği sektöre etkili biçimde giriş yapmayı sağlar.
- Influencerlar, sosyal medya algoritmalarını yakından takip eden kişilerdir, bu nedenle hedef kitlenin nabzını tutarlar. Bu da markanın güncel kalmasını olanaklı kılar.
- Bu pazarlama yönteminde potansiyel müşterilerin kararları bu kişiler tarafından etkilenmektedir. Pazarlama stratejilerinin potansiyel müşterilerdeki etkisi, influencering desteği ile arttırılabilir.
- Influencer kanalıyla markanın sosyal medya hesaplarında takipçi sayıları artmakta ve hedef kitleleri genişlemektedir.
Related Posts
Dijital Ajans Nedir? Doğru Dijital Ajans Nasıl Seçilir?
İşletmeler için çok önemli bir yere sahip olan dijital ajanslar, son zamanlar...
NFT ve Metaverse ile Çağı Yakalamak
NFT ve Metaverse ile Çağı Yakalamak NFT’ler...