Dijital dönüşüm konusundaki önceki yazıları zaten okuduysanız, konunun öncelikle bir yönetim görevi olduğunu fark etmiş olabilirsiniz. Bir kez daha, patronun açık fikirli ve olumlu tutumu bunun için bir ön koşuldur. Özellikle patron tarafından yönetilen işletmelerde, patron yüksek düzeyde güvenilirliğe sahiptir ve genellikle talimat verme ve kaynak kararları verme konusunda doğrudan yetkiye sahip olan tek kişidir. Bunu böyle okursanız, ifade basitçe şöyle olabilir: “Kaptan, devam edin ve ekibinizi ikna edin”.
Birçok işletme sahibi, özellikle iş şirkete yeni konular sokmak ve değişiklikleri kendileri yönlendirmek söz konusu olduğunda, bunun her zaman o kadar kolay olmadığını düzenli olarak fark eder. Bu itici güçlerin büyük bir bölümünün kendilerinin sıklıkla tanımlanan “dijital yerliler”den biri olmadığını varsayarsak, hızla artan dijital dönüşümün veya dijitalleşmenin olasılıkları ve sınırları hakkında kendi anlayışının oluşturulması gerektiği ve bu değişim önce başlamalı, iş kararlarının alındığı yer olmalıdır. Bu adımı özel olarak atabilmek için dijital bir iş anlayışının giderek daha da geliştirilmesi için aşağıdaki 3 tavsiye ana hatlarıyla belirtilmiştir.
Başlangıçta görev, yalnızca tematik olarak bazen çok soyut konular için kendi kendine kavramsal bir yönelim geliştirmek olabilir. İster bulut bilişim, ister yapay zeka veya blockchain… Öyleyse yarat.. Bir KOBİ, medyada büyük Türk şirketlerinin temsilcileri tarafından temsil edilenlerle aynı sorunlar ve zorluklarla yüzleşmek zorunda değildir. Örneğin “21. yüzyılın hammaddesi veri mi” sorusu KOBİ’ler için de geçerli değil.
Gerçeği göster. Yanıt seçeneklerini geliştirin
Mevcut dijital gelişmelerin sosyal uygunluğunun KOBİ’lerin ticari faaliyetleri üzerinde giderek daha fazla etki yaratacağını pek kimse inkar etmeyecektir. Diğer işletme sahiplerine, müşterilere veya çıkar gruplarına yaklaşın ve şu anda başkaları tarafından öncelikli olarak ne yapıldığı hakkında bir fikir edinmeye çalışın. Mümkün olduğunca şirketinizle alakalı insanlarla konuşun ve dijital dönüşüm konusunda farklı bakış açıları hakkında fikir edinmeye çalışın.
Sahipler ve yöneticiler tarafından yapılan herhangi bir somut değerlendirme burada bilgilendirici ve yardımcı olabilir. Ancak bu bağlamda, tavsiyemiz varsayımlarda durmamanız veya tehditkar veya aşırı romantik varsayımlara (örneğin, herhangi bir iş potansiyeline ilişkin süslenmiş fikirler) teslim olmamanızdır. Bunun yerine, sektörünüzde iş modellerini dijitalleştirmeye başlamış ve (daha da önemlisi) onlarla olumlu deneyimler yaşamış şirketleri aramalısınız.
Sorumluların hangi çerçeve koşullarının ve eylemlerinin, şirketlerin kendi dijitalleşme süreçleri aracılığıyla fiilen daha başarılı olmalarına katkıda bulunduğunu bulmaya çalışın. Dijital dönüşüm roket bilimi değildir, tanınabilir ve benzer projelere aktarılabilir çok özel “başarı modelleri” vardır. Sorumluların ne gibi ölçülemez şeylerle uğraşmak zorunda olduklarını ve (daha da önemlisi) amaçları açısından bunlarla nasıl başa çıktıklarını bilmek de önemli olacaktır.
Daha sonra ekibinize bunun neye değer olduğunu veya tüm şirketin dijital çözümlerle uğraşması için neyin gerekli olduğunu açıklamak isterseniz, alaka düzeyini netleştiren somut örneklere ihtiyacınız var. Yalnızca çalışanlarınız değişiklikte bir nokta gördüğünde veya tüm konuyu önümüzdeki yıllar için önemli olarak kabul ettiyse, uygulamaya yönelik somut adımlar planlamaya değer. İdeal olarak, bireysel meslektaşlarınızın çalışmalarıyla bağlantı kurmayı başaracak ve dijital çözümler sunarak onlara ne gibi faydalar sağlayabileceklerini göstereceksiniz.
Related Posts
Yeni Dönemde Dijital Pazarlama Stratejisi ve SEO
Dijital pazarlama, teknolojik ve dijital gelişmelerin pazarlama...
Sosyal Medya Kullanıcılarının Demografisi
Gün geçtikçe daha da popüler hale gelen sosyal medya neredeyse her yaştan...