E-ticarette Pazar yeri seçimi, internet üzerinden elektronik ortamda ürün ve hizmet pazarlamak isteyen kişiler için en önemli kriterlerden biridir. İnternet teknolojisinin gelişmesi ile e-ticaret global olarak dünya ülkeleri arasında da yapılmaya başlandı. Online pazarlama yönteminde alıcı ile satıcı internet üzerinden elektronik ortamda buluşarak alım satım yapmaktadır. Geleneksel satış yapan firmalar nasıl ki işyerlerini açacakları yeri müşteri potansiyelinin yoğun olduğu noktalara kuruyorlarsa e-ticarette de hedef kitlenin olduğu bir pazar yeri açmak oldukça mühimdir. E-ticaret yapmak isteyen kişilerin öncesinde iyi bir araştırma ve analiz ile doğru pazar yerini seçmeleri başarılı olup verimli satış yapmalarından büyük etken olacaktır.
E-Ticarette Pazar Yeri Seçimi Nasıl Yapılır?
E-ticarette pazar yeri seçimi ürün ve hizmet satışı yapılacak yer ile ilgili birçok kriteri analiz ederek yapılır. Pazarlamak istediğiniz ürün için hedef kitlenizin yoğun olarak bulunduğu bir pazar yeri istediğiniz müşteri portföyüne sahip olabilmenizi sağlayacaktır. E-ticaret yapmak isteyen kişilerin ilk olarak yapmaları gereken şey Pazar yeri araştırmasıdır diyebiliriz. Online pazarlama için Pazar yeri seçiminde dikkat etmeniz gereken unsurlar şunlardır:
- E-ticaret Global olarak yapılacaksa öncelikle hedef kitleniz olan ülke veya bölgenin tespiti yapılmalıdır.
- Hedef pazardaki müşterilerin satın alma güçleri ve e-ticarete ilgileri araştırılmalıdır.
- Seçeceğiniz e-ticaret pazar yerinde faaliyet gösteren rakipler ve satış potansiyelleri tespit edilmelidir.
- E-ticaret pazarı olarak seçeceğiniz ülke ya da bölgedeki insanların ekonomik ve kültürel durumları sizin pazarlayacağınız ürün veya hizmete uygun mudur? Araştırılmalıdır.
- E-ticaret yapılacak pazarın bulunduğu bölgedeki siyasi, yasal ve bürokratik düzenlemeler önemlidir.
- Hedef pazarın büyüklüğü müşteri potansiyelinizi belirleyici bir unsur olacağından mühimdir.
- Global e-ticaret yapılması düşünülüyorsa gümrük ve depolama bilgileri öğrenilmelidir.
Tüm bu analizleri en iyi şekilde yaptıktan sonra e-ticaret pazar yerinizi seçmenizde fayda vardır. Zira doğru pazar yeri seçtiğinizde çok daha hızlı ve verimli bir şekilde ürün ya da hizmetlerinizi pazarlayabilirsiniz.
E-Ticarette Pazar Yeri Seçimi Kriterleri Nelerdir?
E-ticarette Pazar yeri seçimi konusunda önemli kriterleri bildiğinizde en doğru pazarı seçmeniz daha kolay olacaktır. Her geçen gün büyüyen bir Pazar olan e-ticaret pazarında yer edinebilmeniz için bazı hususlara özellikle dikkat etmenizde fayda vardır.
- Ürün ve hizmet türünüze göre hazırlanmış bir pazarda satış yapmak hedef kitlenize daha hızlı ulaşmanızı sağlar.
- Ürün referanslama ve seo stratejileri ile hedef kitlenizin yapacağı Google aramalarında ön sıraya çıkabilecek ürün veya hizmet seçip pazara sunmalısınız.
- E-ticaret platformunda yer alacağınız pazaryeri ürünleri birkaç farklı kategoriye yerleştirerek sunacaktır. Bu nedenle sunacağınız ürün veya hizmetin Pazar içinde hangi kategoride yer alacağını bilmelisiniz.
- Pazaryeri maliyetlerini hesaplayarak pazarlayacağınız ürün ve hizmeti pazara sunacağınız fiyat ile hem rakiplerinizin önüne geçip hem de kar elde edip edemeyeceğinizi hesaplamalısınız.
- Online pazarlama platformunda hedef kitlenizin potansiyeline uygun ödeme yöntemleri sunabileceğinizden emin olun.
Related Posts
Sosyal Medya Endüstrisi Nedir?
Sosyal medya, insanların en önemli gereksinimlerinden biri olan haber alma ve...
Dijital Marka Kimliği Nasıl Oluşturulmalı?
Dijital Marka Kimliği Nasıl Oluşturulmalı? Dijital marka...