E-ticarette dijital pazarlama internet ortamında sunulan ürün veya hizmetin tanıtılması ve satışlarının artırılması için kullanılan etkili bir yöntemdir. E-ticarette büyümeye ve gelişmeye yardımcı olan etkili bir pazarlama yöntemidir. İnternet teknolojisinin gelişmesi ile insanlar vaktinin çoğunu dijital ortamda geçiriyorlar. Bu da firmaların ürün ve hizmetlerini en iyi tanıtım satabilecekleri ortamın internet ortamı olduğunu gösteriyor. Dijital pazarlama ajansı hizmetleri ile firmaların yaptıkları işi geliştirip hedef kitlelerine ulaşarak daha verimli çalışabilmelerini sağlıyor. E-ticaretin doğru taktik ve stratejiler ile kusursuz bir şekilde yapılabilmesi için dijital pazarlama önemli bir unsurdur. E-ticaret için internet ortamında kullanılabilecek tüm kaynakları maksimum seviyede kullanarak firma, ürün, hizmet ve markanın çeşitli platformlarda tanıtılıp satış yapılabilmesi sağlanıyor.
E-Ticarette Dijital Pazarlama Stratejileri
E-ticarette dijital pazarlama stratejileri ile firmaların satışlarının ve kazançlarının artırılması sağlanır. İnternet ortamında hizmet veren dijital pazarlama ajansı bu stratejileri en iyi şekilde kullanarak firmalara ait ürün veya hizmetlerin öne çıkmasını ve istenilen hedef kitleye ulaşmasını sağlar. Dijital pazarlama için kullanılan başlıca stratejiler şunlardır:
- Görsel pazarlama stratejisi ile ürün ve hizmete ait görsellerin tasarımsal grafikler ve imajlar ile desteklenerek öne çıkarılması sağlanır. İyi bir ürün görseli müşterinin ürünü inceleyebilmesini sağladığını gibi akılda kalıcı etkisi ile marka bilinirliliği oluşturur.
- Arama motoru optimizasyonu (SEO) ile arama motorlarında firmaya ait web sitesinin üst sıralarda yer alarak siteye giriş trafiğinin artması sağlanır.
- Arama motoru pazarlaması (SEM) ile anahtar kelimelere dayalı ücretli reklam kampanyaları ile kısa sürede hızlı dönüşler alınması sağlanır.
- E-posta pazarlama stratejisi ile hedef kitlenize mail yolu ile ulaşarak etkili reklam ve kampanyalar düzenlenerek site trafiğinin ve satışların artması hedeflenir.
- Dijital pazarlama stratejileri arasında en etkili yöntemlerden biri de sosyal medya kullanımıdır. İnsanların internet ortamında en fazla vakit geçirdikleri yer sosyal medya platformlarıdır. Bu nedenle sosyal medya hesapları ile reklam ve tanıtım ile satışların artırılması sağlanır.
- RE marketing sistemi ile cookie (çerezler) kullanılarak web sitesinden ayrılan kişinin daha sonra girdiği sitede sizin reklamlarınızı görmesi yöntemi ile yeniden yönlendirme yöntemi ile satışlar artırılır.
- Dijital PR stratejisi ile müşterileriniz ile iyi iletişimler kurularak kalıcı müşteri portföyünün oluşması ve daimi satışların olması sağlanır.
E-Ticarette Dijital Pazarlama Stratejileri
E-Ticarette Pazar Yeri Seçimi Kriterleri Nelerdir?
E-ticarette Pazar yeri seçimi konusunda önemli kriterleri bildiğinizde en doğru pazarı seçmeniz daha kolay olacaktır. Her geçen gün büyüyen bir Pazar olan e-ticaret pazarında yer edinebilmeniz için bazı hususlara özellikle dikkat etmenizde fayda vardır.
- Ürün ve hizmet türünüze göre hazırlanmış bir pazarda satış yapmak hedef kitlenize daha hızlı ulaşmanızı sağlar.
- Ürün referanslama ve seo stratejileri ile hedef kitlenizin yapacağı Google aramalarında ön sıraya çıkabilecek ürün veya hizmet seçip pazara sunmalısınız.
- E-ticaret platformunda yer alacağınız pazaryeri ürünleri birkaç farklı kategoriye yerleştirerek sunacaktır. Bu nedenle sunacağınız ürün veya hizmetin Pazar içinde hangi kategoride yer alacağını bilmelisiniz.
- Pazaryeri maliyetlerini hesaplayarak pazarlayacağınız ürün ve hizmeti pazara sunacağınız fiyat ile hem rakiplerinizin önüne geçip hem de kar elde edip edemeyeceğinizi hesaplamalısınız.
- Online pazarlama platformunda hedef kitlenizin potansiyeline uygun ödeme yöntemleri sunabileceğinizden emin olun.
Related Posts
Sosyal Medya İçin İçerik Stratejileri Oluşturulurken Dikkat Edilmesi Gerekenler
Sosyal Medya İçin İçerik Stratejileri Oluşturulurken Dikkat Edilmesi...
8 Adımda Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
Dijital dünyanın çok yüksek bir dinamizme sahip olması firmaların ve...