Atılan ilk e-postadan günümüze gelene kadar e-posta teknolojisi ve süreci çok gelişti. Özellikle de iş dünyasında oldukça aktif bir iletişim aracı olarak kullanılmaya başlandı. Evlere kapandığımız bu zamanlarda ise iş dünyası için önemi çok daha fazla artı. Gerek bireysel kişilerce kullanımı gerekse markalar ve işletmeler arasındaki ilişkileri artırmak için tercih sebebi oldu. Bunun sebebi ise, e-postanın kolay kullanılması, her yerden ulaşılabilmesi ve herkesin nerdeyse bir e-postasının olması asıl sebeptir. Tüm bunların sonucu olarak e-posta pazarlama yepyeni bir çalışma alanı olarak karşımıza çıkmakta.
E-Posta Pazarlama Nedir?
Markaların, Şirketlerin, firmaların veya işletmelerin belli bir amaç doğrultusunda beli bir hedef kitleye ulaşabilmesi için ürün tanıtımı, bilgilendirme, kutlama, kampanya duyurma gibi içeriklere sahip içerikleri e-posta pazarlama stratejisini seçmiş olması e-posta pazarlama olarak adlandırılmaktadır. Web 2.0 teknoloji ile gündelik hayatımızda daha fazla yer eden e-posta pazarlama; geçmiş yılların iletişim türlerine göre sonuç odaklı, daha stratejik, direk hedef kitle ile temas, daha güncel, daha ölçülebilir, daha ulaşılabilir ve daha kreatif bir iletişim aracı olarak karşımıza çıkıyor.
Hedef kitle ile herhangi bir ajans veya firma olmadan direkt aracısız bir iletişim olanağı sunmaktadır. E-posta pazarlaması sayesinde markalar yüksek dönüşüm oranına sahip olmaktadırlar. Doğru hedef kitleye en doğru zaman diliminde ve istenilen doğru içeriği oluşturarak göndermek, iyi bir e-posta pazarlamasının en temel amacıdır. Bu sebeple e-posta pazarlamasını gerçekleştiren markalar oldukça yüksek bir maddi-manevi kazanç sağlamaktadır.
E-Posta Pazarlamayla İlgili Detaylı Bilgi Almak İçin
E-Posta Pazarlama – Düşük Maliyet
E-posta pazarlamasının en önemli özelliği düşük maliyetli olmasıdır. Çünkü e-posta olarak elinizde 100 bin kişinin e-posta adresi var ise çok uygun bir fiyata tüm kampanyalardan ve duyurulardan bu 100 bin kişi haberdar edebilirsiniz. Oysa reklam vermek isteseydiniz bu çok daha fazla maliyetli olacak ve direkt olarak bu kadar kişiye ulaşılamayacaktı. Buda onun dijital pazarlamada sık tercih edilmesine neden olmuştur. Dijital pazarlamanın araçlarından biri olan e-posta pazarlama da, diğer iletişim araçlarına göre görece çok daha ucuzdur. Özellikle satış odaklı çalışması ve e-posta pazarlamayla bütçeyi dengeleyecek bir satış rakamına ulaşabilmektedir.
Baylan Ajans en doğru şekilde ve en etkin şekilde nasıl e-posta pazarlaması yapacağınız konusunda 7 yıllık tecrübesi ile yanınızdadır. Üstelik e-posta pazarlamasını sizin adını uzman ekipleri sayesinde daha etkili ve daha hızlı şekilde gerçekleştirmektedir.
Markanızın marka bilinirlik düzeyinde gözle görülür artışlar olacaktır.
Hedefleme
Markalar, E-posta pazarlamayı kullanırken hedef kitlelerini belli durumlara göre ayırabilmektedir. Bu da e-postanın en alakalı ve ilgilenme olasılığı yüksek olan kişilere gitmesi demektir. Bu da satışları artıran bir etmen olarak karşımıza çıkar.
E-posta pazarlama doğru bir şekilde kullanıldığında bir markanın en önemli pazarlama araçlarından biri olmaktadır. Bu konuda merak ettiğiniz noktalar için bizimle iletişime geçebilirsiniz. Baylan Ajans uzman ekibi sizler için çalışmaya hazır.