Görüntülü reklamcılık, dijital reklamların en temel biçimidir ve öncelikle resim ve metinden oluşur. Bunlar genellikle web sitelerinde ve çoğunlukla bloglarda afişler, açılış sayfaları, açılır pencereler veya flash reklamlar olarak görünür. Görüntülü reklamlar ile diğer türler arasındaki temel fark, görüntülü reklamların arama sonuçlarında gösterilmemesidir. Görüntülü reklamlar genellikle çok uygun maliyetlidir ve uygulanması kolaydır.
Görüntülü reklamlar internette hemen hemen her yerde bulunabilir. Bu tür bir reklam, çoğu kullanıcı için büyük olasılıkla alakasız olacaktır, çünkü genellikle web sitesinde hiçbir hedefleme içermeyen bir reklam alanıdır. Ancak diğer reklam türlerine göre daha uygun fiyatlı olduğu için reklamı gören kişi sayısı daha fazla olacaktır. Örneğin, birçok reklamveren otellerin, oyunların, etkinliklerin ve şovların ve kıyafetlerin tanıtımını yapmak için görüntülü reklamları kullanır ve bunların tümü aynı anda web sitesinde gösterilebilir. Reklamlar, çok sayıda insan tarafından görülmek yerine, belirli bir hedef kitleye ulaşmayı amaçlamaz.
Yerel Reklamcılık
Yerel reklamcılık, görüntülü reklamlara benzer; ancak, yerleşim ve kitle hedefleme söz konusu olduğunda daha stratejik ve kasıtlıdırlar. Feed’e entegre edilmiş ve kamufle edilmiş sponsorlu listelerdir. Yerel reklamcılığın dört alt türü vardır: feed içi (yukarıda görüldüğü gibi), arama reklamları, öneri widget’ları ve tanıtılan listeler. Yerel reklamcılık, izleyicilerin çevrimiçi alışkanlıklarına ve geçmişine dayanır ve onlarla alakalı olabilecek reklamları gösterir.
Örneğin, Vina birkaç olası nedenden dolayı Google’dan yerel bir reklam aldı. İlk olarak, Facebook’ta Google’ı beğendi. Bu, reklamverenlerin onu hedeflemesi için kolay bir yol çünkü Google sayfasındaki gönderileri görmeyi seçti ve reklamlar haber akışında farklı görünmeyecek! İkinci olarak, arama geçmişi ve çerezleri, Google Fi ile ilgilendiğini gösteriyor. Bu, e-ticaret veya blog web sitelerinin belirli bir sitedeyken “Beğendiğiniz Şeyler…”, “Benzer Öğeler…” veya “İnsanlar da satın aldı…” göstermesinin aynı nedenidir.
Sosyal medya
Sosyal medya, yalnızca çok sayıda kullanıcı ve kitle hedefleme kolaylığı nedeniyle dijital reklamcılık için en büyük merkez haline geldi. Belirtildiği gibi, platformun doğası gereği birçok farklı dijital pazarlama türü sosyal reklamlarla kesişmektedir. Sosyal medya platformlarında görüntülü, yerel ve video reklamlar görmek çok yaygındır.
Ancak, Instagram (yukarıda görüldüğü gibi), Facebook, Youtube veya diğer platformlarda olsun, sosyal medyaya özgü iki alt tür vardır. Ücretli sosyal medya reklamları aslında yerel reklamlardır; terfi edilen gönderilerden yararlanmak ve hedef kitleleri kullanarak belirli kişilere ulaşmak içindir. Sosyal medya platformu tarafından “Sponsorlu” veya “Reklam” olarak etiketlenecektir.
Organik sosyal medya reklamları, ağızdan ağıza pazarlamanın bir şeklidir. Örnekte görüldüğü gibi Influencerlar, bir ürün veya hizmet hakkında gönderilerinde, videolarında veya hikayelerinde paylaşım yapacak olan kişilerdir. Sosyal platform değil, etkileyiciler, bunun bir reklam olduğunu gösterenlerdir. Organik sosyal reklamlar, sadık bir marka oluşturmak için harikadır ve markalar işleri hakkında kolayca geri bildirim alabilir.
Related Posts
UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli?
UX ve UI ne anlama gelir? Nasıl değerlendirilmeli? Bu...
Dijital Mecrada Gerilla Pazarlama
Bir tür pazarlama stratejisi olan gerilla pazarlama farklı taktiklerle en iyi...