Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı?
Bu yazımızda Web Tasarımda Kurumsal Dil Nasıl Oluşturulmalı? konusunu ele alacağız. İnternet dünyası içerisinde oluşturulan bir sitenin, şirket yahut ta markayı resmi olarak temsil etmesine yönelik tasarımının gerçekleştirilmesine kurumsal web site tasarımı adı verilmektedir. Marka ya da firma tarafından gerçekleştirilen hizmetlerin tümünü ihtiva etmektedir. Özellikle bu tasarım, bir bütün halinde değerlendirilmek zorundadır. İçermesi gereken ve içerisinde bulunması gereken kalemleri arasında;
I. web sitenin tasarımı,
II. arama motoru optimizasyonu olan SEO stratejileri,
III. açılış yani ana sayfa tasarımları,
IV. kullanıcı deneyimleri,
V. web yazılım altyapısı,
VI. yasal zorunluluklar,
VII. firma yahut ta markanın en doğru şekilde aktarılması, gibi özellikleri de barındırmaktadır.
En yalın ifadesi ile internet tasarımı, yazılımı ile hem dijital pazarlama hem marka algısı oluşturma hem de yasal yönden ortaya çıkan zorunluluklar gibi çok yönlü dikkate değer yönler içeren profesyonel olarak yapılan çalışmaların bütününe kurumsal web tasarım adı verilmektedir. Etkili ve iyi bir kurumsal özellikteki internet sitesi ortaya koymak için atılması gereken tasarım adımları bulunmaktadır.
Kurumsal Dili Oluşturma Aşamaları
Araştırma Yapılması
Kurumsal web sitesi tasarımı dilinin oluşturulması için en temel adımı, araştırma yapılması oluşturmaktadır. Strateji de incelikle planlanması gereken diğer adımlar içinde yer almaktadır. Projenin büyük yahut ta karmaşık olduğu zaman dilimlerinde bu adımlar, başarı ya da başarısızlığın oluşmasındaki en temel belirteçtir.
Başarının riski görülen bu adım, tasarım aşamasına geçilmeden evvel müşterinin ihtiyaçlarının tespit edilmesi ile rakiplerin analizinin yapılması gibi işlemleri içermektedir.
Gerekli bütün araştırmaların daha projenin başlangıç aşamasında gerçekleştirilmesi, kurumsal dilin oluşmasındaki en temel ve sağlıklı adımlarındandır. SEO üstüne yapılan stratejiler ile anahtar kelime tespitleri ve site içeriğine dair planın kurgulanma safhaları, kurumsal bir dil oluşturmanın ilk evreleri arasında bulunmaktadır.
İçerik Planı
Kurumsal dilin oluşturulması için işlenmesi gereken adım olan içerik planı, aşamaların ikinci basamağını teşkil etmektedir. İçerik, dijital dünyanın en önemli yapı taşını oluşturmaktadır. İçerik sayesinde hem kurumsal bir firma hem de marka algısı oluşumu hayata geçirilmektedir. Özellikle kurumsal temel tabanlı internet sayfalarında ilk göze çarpan, oldukça etkileyici ayrıntılar ile sloganlardır. Site başlangıcında içerik çalışmasının da başlaması gerekmektedir. İçeriğin görsellerle desteklenmesi ile içeriğe uygun tasarımın hazırlanması, kurumsal web sitesi dili için son derece gereklidir.
Tasarımın Kurgulanması ve Çizimi
Görsel olarak dilin etkinleştirilmesi, etkili ve profesyonel tasarımlarla elde edilen görsellerle mümkündür. Tasarımın en ideal şekilde kurgulanması, sitenin tasarımının çizimi ile öncesinde gerçekleştirilen yukarıdaki adımların yaşama geçirmesine bağlıdır. UX ile UI tasarımların da en etkili ve verimli bir şekilde kullanımına neden olacak adımlardan biri olarak sıralanmaktadır. İnternet sitesinin tasarımına kodlama süreçleri de kurumsal dilin oluşmasında etkili olan argümanlardandır. İnternet sitesi yazılımının alt yapısının oluşturulması gibi yönetilecek adımların dinamik bir yapıda kullanımı da ihtiyaç duyulmaktadır. Bu konuda içerik yönetim paneli gibi argümanlar da kullanılabilmektedir.