Her geçen gün artan teknolojik gelişmeler sayesinde işletmeler, işlerinin çoğunu internet ortamına taşımaya başlamıştır. Firmaların çoğu dijital ortamda daha çok pazarlama stratejisi yapmaya başlamıştır. Endüstrinin de her geçen gün dijital ortama taşınmasından dolayı işletmeler için arama motorlarında istedikleri kelimelerin en başta çıkması daha önemli bir hale gelmiştir.
İşletmelerin dijital ortamın merkezi olarak tanımlanacak arama motorunda, sektörlerini ilgilendiren kelimelerin en başlarda çıkması, diğer işletmelerle rekabet içerisine girmelerini sağlayan bir strateji haline dönüşmüştür. Bu stratejiyle beraber şirketin sektör ile ilgili kelimelerde en başlarda yer alması daha çok ziyaretçi ve müşteri çekilmesini sağlamıştır.
SEO’nun Dijital Pazarlamadaki Önemi
Arama Motoru Optimizasyonu (SEO) çalışması, sosyal mecrada sektörle alakalı aramalarda daha fazla görünür olmayı sağlayan çalışmaların ve tanıtımların bir bütünüdür. Sonuca varılması için gerekli olan tüm işlemler aynı zamanda bir tavsiye etme ve referans gösterme niteliği taşımaktadır. Bundan dolayı SEO sonucu için yapılan çalışmaların tamamı, şirketin bir reklamı veya tanıtımı niteliğindedir.
Hedef kitle tarafından fark edilmeyi sağlayan bu strateji, markanın Yahoo, Yandex veya Google gibi arama motorlarında en üst sırada yer almasını sağlayacaktır. Firma optimize olduğu zaman arama motorunda ilk başlarda çıkmaya başlayacaktır. Bu sayede ise daha fazla insan siteyi ziyaret edecek ve ürün veya hizmetler hakkında uluslararası bir tanınırlık kazanılmış olacaktır. Bu durum ise satış hacminin artmasına neden olarak yüksek kar getirmekle beraber uzun vadeli bir çözümü de beraberinde getirecektir.
Geleneksel yöntemlerle yapılan reklamı gören bir müşteri, yalnızca mağazaya gelerek alım yaptığı zaman firmayı veya markayı fark edebilir. Ancak dijital pazarlama stratejisinde kazanç sağlamak yalnızca ürünün satışından gerçekleşmeyeceği gibi; ürüne tıklanma, beğenilme, okunma, paylaşılma veya izlenme gibi sayılarla da anlık geri bildirimlerin gelmesi kazanç sağlamak açısından son derece önemlidir. Bunun yanı sıra internet sitesine tıklayan kişilerin yaşları, cinsiyetleri, internet sitesini ne kadar süre ziyaret ettiği ve bu ziyareti tamamladığı gibi veriler, hedef kitlenin net olarak belirlenmesine yardımcı olmaktadır.
SEO Neden Önemli?
Her geçen gün marka sayısının çoğalması, rekabet koşullarının artması ve hedef kitlenin sosyal ortamları daha aktif kullanmasıyla, tüketicilerin alışkanlıkları ve tercihleri konusunda değişiklik yaratmıştır. Tüketicilerin değişen alışkanlıklarından dolayı firmalar, kullanıcıya ulaşan en etkili ve hızlı olan dijital pazarlama stratejisi ile ilgilenmeye başlamışlardır.
Dijital pazarlama stratejisi, internet sitesini diğer sitelerden daha önce çıkaracak ve hedef kitleyi yakalamayı sağlayacaktır. Tüketiciler arama yaptığı esnada ön sıralarda çıkmak, ilgili sektörün bilinirliğini artırarak yeni hedef kitlelere ulaşılmasına yardımcı olacaktır. Doğru ve düzenli bir şekilde yapılan SEO çalışmasıyla, ilgili sektör için kalıcı ve doğrudan bir ulaşılabilirlik sağlanacaktır. SEO sayesinde maddi yatırımlarla elde edilebilecek değerler daha düşük maliyetlerle elde edilebilecektir.
Related Posts
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital pazarlama çeşitleri nelerdir?
Dijital Pazarlama Nedir? Dijital pazarlama çeşitleri nelerdir?...
Dijital Ajansın Pazarlamaya Katkısı
Herhangi bir işletmenin odak noktası, mümkün olduğunda fazla müşteri elde...