Dijital Marka Kimliği Nasıl Oluşturulmalı?
Dijital Marka Kimliği Nasıl Oluşturulmalı?
Dijital marka kimliği bir markanın sosyal medya alanlarında oluşturduğu hesabı üzerinden ürettiği içerikler dâhilinde kimliğini görsellerle ve sözlerle yansıtmasıdır. Bir markanın sosyal medyada varlığını sürdürebilmesi için kendisine mutlaka bir kimlik oluşturması gereklidir. Peki, kimlik oluşturmak demek ne anlama gelir? Bu süreçte nasıl bir yol izlemek gerek Oluşturacağınız bu kimlikle hangi hedef kitleye sesleneceksiniz? Dijital marka kimliği oluşturmak için öncelikle Hedef kitle belirlenmelidir.
Marka Kimliğinizle Hangi Hedef Kitleye Sesleneceksiniz?
Markanız kimliğiniz hangi hedef kitleye hitap ediyor? Hangi yaş ve meslek gurubunun dikkatini çekmek istiyorsunuz? Bir ürün ya da hizmet satıyorsanız, kadın ya da erkek takipçilerinizden hangisinin karşısına çıkmak istiyorsunuz? Satış ile ilgili gerçekleştirmek istediğiniz hedeflerinizi dijital hedeflerinizle eşleştirmek içeriklerinizin doğru kitleye ulaşmasını da kolaylaştıracaktır. Hedef kitle belirlemeniz sizin daha güçlü bir başlangıç yapmanızı sağlayacaktır.
Müşterilerinize nasıl bir dille sesleneceksiniz? Etkili bir dil kullanılmalıdır. Hedef kitlenize verdiğiniz mesajların daha iyi anlaşılması için akıcı ve onları motive edici bir dil kullanılması önemlidir. Böylelikle daha sıcak ve motive edici bir dil kullanılması ve dijital kimliğinizi şekilde oluşturulması markanız için güçlü bir kimlik yaratımı sağlayacaktır.
Dijital Marka Kimliği Oluştururken Nasıl Bir Dil Kullanacaksınız?
Ciddiyken bir anda mizahı abartmak ya da eğlenceli bir hesabın bir anda sıkılaşmaya başlaması takipçilerin olumsuz yönde tepki vermesine neden olabilir. Markanızın tanındığı şekilde hareket etmek ve takipçiler için güven veren bir oluşumdur. Çözgün bir dil ve yaklaşımdan uzak durulmalıdır.
Markanızla Hangi Mecralarda Var Olmak İstiyorsunuz?
Hangi mecralarda var olacaksınız? Ana mecralarınızı belirleyin. Her mecranın ayrı bir kitlesi ve içerik yapısı olduğu unutulmamalı. Oluşturmak istediğiniz dijital kimliği ve markanızın göre içeriğine göre sosyal medya mecrası seçilmelidir. Meselâ ürün ya da hizmet satışı yapan bir mağaza markası için en cazip sosyal mecralar Instagramdır. Bir mağaza için Linkedinde bulunmaya ihtiyaç yoktur.
Farklı sektörlere hizmet veren şirketler Linkedini kullanabilir. Siz de vermiş olduğunuz hizmete ve hedef kitlenize göre kendi ana mecranızı belirleyerek odak noktası oluşturarak, buna göre içerik stratejisi geliştirebilirsiniz. Instagram, Facebook, Linkedin ve Twitter, gibi hesapların aktif olarak kullanımında ana mecra olarak Linkedini seçtiyseniz buna daha fazla odaklanarak, yaptığınız analizler doğrultusunda bunun optimize edilmesi marka kimliğinizi oluşturmak konusunda çok daha faydalı olacaktır.
Marka Kimliği İçin İçerik Stratejisi Belirleme
Ne tür içerikler üreteceksiniz? İçerik strateji belirlemek çok önemlidir. Hedef kitle ve kullandığınız dili belirledikten sonra, kullanacağınız mecraları da seçtiniz. Şimdi bu Konstrüksiyonları temel alarak içerik stratejisi belirleme zamanı! Marka kimliği oluştururken markanızın hangi özelliklerinin ön planda olmasını istiyorsunuz? Markanızın zayıf ve güçlü yanları neler? Nasıl mesajlar ya da yani nasıl bir sloganla akıllarda kalmak istiyorsunuz? Belirlemiş olduğunuz içerik dilini nasıl türdeki görsellerle yansıtılmasını istiyorsunuz? Web sitenizin baskın renkleri ne olacak? İşte tüm bu sorulara vereceğiniz cevaplar marka kimliği için içerik stratejisi oluşturulmasını kapsıyor.
Bu yazımızda Dijital Marka Kimliği Nasıl Oluşturulmalı? konusunu ele aldık.