Dijital okuryazarlık, topluma öğrenme, çalışma ve aktif katılım için esastır. Okul eğitiminde, hem bu yeterliliğin ne olduğunu hem de onu geliştirmeye nasıl yardımcı olunacağını anlamak önemlidir. Baylan Ajans sayesinde bunun hakkında daha fazla bilgi edinin!
Dijital okuryazarlık veya diğer adıyla dijital yeterlilik, yaşam boyu öğrenme için sekiz temel yeterlilikten biridir. Bu yeterlilik, yaşamın her alanında bilgi, iletişim ve problem çözme stratejileri için kullanılan tüm dijital teknolojilerin güvenli ve kritik bir şekilde ele alınmasından oluşur. Bu birçoğumuz için kolay görünebilir, ancak Dijital Gündem Puan Tablosu 2015’e göre, 2015 Dijital Gündem Puan Tablosu AB nüfusunun %40’ının yetersiz düzeyde dijital okuryazarlık seviyesinde olduğunu ve AB vatandaşlarının %22’sinin internet kullanıcısı olmadığını gösteriyor.
Riina Vuorikarie’nin dergi makalesinde belirttiği gibi, “kapsayıcı bir yeterlilik olarak dijital okuryazarlık, ayrıca iletişim, dil becerileri veya matematik ve bilimdeki temel beceriler gibi diğer becerilerde ustalaşmaya yardımcı oluyoruz” diye düşünmek de önemlidir.
Bu yeterliliğin özünü daha iyi anlamak için Avrupa Komisyonu, beş alana ayrılan Avrupa Dijital Beceriler Referans Çerçevesini (DigComp) geliştirmiştir: bilgi ve verileri anlama; İletişim ve işbirliği; dijital içerik oluşturma; Dijital teknolojileri kullanırken cihazların, kişisel verilerin ve ortamın güvenliği; Problem çözme stratejileri. Bu referans çerçevesi toplam 21 yetkinlik içerir.
Sosyal Medya ile İlişkisi
Facebook veya Twitter gibi sosyal ağlar, uzun zamandan beri reklam mesajlarının yayılması için platformlar haline geldi. Burada şirketler hedef gruplarına doğrudan ulaşır ve aktif olarak ağlarının bir parçası olabilirler. Sosyal medya pazarlaması, öncelikle kar elde etmeyi ve satış yaratmayı amaçlamaz. Bunun yerine, bir şirketin bilinirlik düzeyi ve marka sadakati artırılmalıdır. Sosyal medya pazarlaması, stratejik imaj ekimi için kullanılmaktadır.
Sosyal medya pazarlamasına karar vermiş olan firmalar, öncelikle kullanıcı gruplarının da hareket ettiği uygun sosyal medya mecralarını seçmektedir. Daha sonra düzenli olarak içerik üretmek için hedefli bir iletişim stratejisi tasarlamalılar. Hitap edilen hedef kitlenin de bu içerikle ilgilenmesi için reklam amacı arka planda olmalıdır. Bunun yerine, sosyal medya pazarlamasının bir parçası olarak yayınlanan içerik, katma değer sunmalı ve etkileşim için bir teşvik yaratmalıdır.
Sosyal ağlar, kullanıcılara yayınlanan gönderilere yorumlarla tepki verme fırsatı sunar. Sonuç olarak, reklam şirketleri kendi itibarları hakkında önemli bilgiler edinebilmekte ve müşterileri iç süreçlere dahil edebilmekte, yarışmalara katılmalarını sağlayabilmekte veya olumlu ve olumsuz eleştirilerle aktif olarak başa çıkabilmektedir.
Yakın geçmişte özellikle Instagram ve YouTube başta olmak üzere sunulan sosyal medya platformlarının özellikle genç kullanıcılar arasında giderek daha popüler hale gelmesiyle sosyal medya pazarlamasının önemi önemli ölçüde artmıştır . Bu arada, bundan yeni bir iş tanımı bile geliştirildi, influencer. Influencer’lar çoğunlukla belirli sosyal ağlarda çok sayıda hayran tarafından takip edilen genç, modaya uygun kişilerdir.
Related Posts
Sosyal Medya Ve Sosyal Müşteri İlişkileri
Müşteri ilişkileri yönetimi açısından sosyal medya etkili olup elde edilen...
NFT ve Metaverse ile Çağı Yakalamak
NFT ve Metaverse ile Çağı Yakalamak NFT’ler...