Kuruluşlar, süreçlerini ve karar vermelerini yönlendirmek için büyük ölçüde içeriğe güvenir. Son yıllarda işletmeler yönetmeleri gereken hem yapılandırılmış hem de yapılandırılmamış içerik hacminde yani belgeler, e-postalar, sosyal veriler gibi konularda üstel bir büyüme yaşadılar. Bu değişim, iş süreçlerinin dijital, ölçeklenebilir çözümlere dönüştürülmesini gerektirir. Fakat, çok az firma yapılandırılmamış içeriklerini depolamak, bunlara erişmek ve bunlardan değer çıkarmak için bu sistemlere ve süreçlere sahip. Bu nedenle, dijital içerik üretiminde profesyonel destek mutlaka alınmalıdır.
Dijital İçerik Nedir?
Basitçe söylemek gerekirse, dijital içerik, dijital biçimde mevcut olan herhangi bir içerik biçimidir. Bu, internet veya diğer elektronik ortamlar üzerinden alınabilen ya da dağıtılabilen herhangi bir şeydir. Doğru stratejiler uygulandığı taktirde dijital optimizasyonu en iyi şekilde destekler.
Dijital dönüşüm günümüzde çoğu kuruluş için en önemli konu ve hepimiz biliyoruz ki modern iş dünyasında ayakta kalabilmek ve gelişmek için kuruluşun dijital varlıklarını etkin bir şekilde kullanması son derece önemli.
Dijital içerik stratejisi, kapsamlı bir içerik pazarlama stratejisinin bir alt kümesi diyebiliriz. Esasen bu stratejiler, temel iş ve pazarlama hedeflerini dikkate alan ve bu hedeflere ulaşmak için dijital içeriğin nasıl kullanılacağını açıklayan bir eylem planıdır.
Dijital medya olarak da adlandırılan bu içerik türü şunları içerebilir:
- Görüntüler ve belgeler gibi geleneksel fiziksel medyanın dijital sürümleri.
- Dijital olarak kodlanmış müzik ve video gibi görsel-işitsel içerik.
- Web sayfaları, yazılım programları ve sosyal medya gönderileri gibi doğal olarak oluşturulan dijital öğeler.
Web Sitesi İçeriği
PDF’ler çevrimiçi olarak dağıtılabilse de, hala internet dışında bir yaşamları var. Buna karşılık, diğer dijital medya türleri yalnızca çevrimiçi olarak barındırılır. Bunlar:
- Anasayfa yazıları.
- Ürün açıklamaları.
- Blog gönderileri.
- Web sitesi içerikleri.
- Ürün açıklama yazıları.
Bununla beraber, bir web sitesinde barındırılan içeriğin arama sonuçlarında ön sıralarda çıkma ihtimali daha yüksektir. Böylece bu tür dijital içeriği arayan kişiler onu daha kolay bulabilir. Ayrıca, bir dijital içeriği e-posta bülteninde ve sosyal medyada paylaşmak kolaydır.
Etkileşimli İçerik
Aşağıdaki etkileşimli içerik örnekleri, görüntü, metin, ses ve video gibi öğelerin bir kısmını veya tamamını kullanır:
- Sosyal medya paylaşımları.
- Dijital haritalar.
- Çevrimiçi kurslar.
- Sanal gerçeklik ortamları.
- Altyazılı fotoğraf galerileri.
- Kaynak merkezleri.
- Mobil uygulamalar.
- Web seminerleri.
- Oyunlaştırılmış etkinlikler.
- Anketler.
Bir kullanıcının içerikle etkileşim kurma şekli, içeriğin ne olduğuna bağlı olarak değişir. Örneğin, sosyal medya kanallarında paylaşılan içerik, takipçilerin beğenerek, yorum yaparak, tıklayarak, yeniden göndererek ve daha pek çok şeyle etkileşim kurmasına olanak tanır.
Related Posts
Sosyal Medya Pazarlama Uygulamaları
Sosyal medya terimi, Web 2.0 terimi ile bağlantılı olarak ortaya çıkmıştır:...
Dijital Pazarlama Paradigmaları
İletişim Kurmaktan Varlık Oluşturmaya Eski paradigmada medya...