Z Kuşağının Sosyal Medya Kimliği ve Kullanımı
Son zamanlarda karşımıza en çok çıkan kavramlardan Z kuşağı nedir? Dijital yerliler olarak bilinen Z kuşağı, 90’ların sonu ile 2010’lu yılların başı arasında doğan kuşağı temsil etmektedir. Bu kuşağın en önemli özellikleri arasında özgürlüğüne düşkün ve dijital sistemlere meraklı olması gelir.
Doğum yılları itibarıyla dijital yerlilerin ilk gençlik dönemleri internetin ciddi anlamda geliştiği zamanlara denk gelmektedir. Bu nedenle bu kuşak interneti gelişme döneminde en erken deneyimleyen kuşaklar arasındadır. Dijital dünyaya karşı meraklıdırlar ve bu durum dijital kültürlerini zenginleştirmiştir. Aynı zamanda da teknolojik araçları kullanmaya yeteneklidirler. Ayrıca Z kuşağının en önemli özelliklerinden biri online platformların en etkili kullanıcıları arasında olmalarıdır. Online platformlara ilgileri, online kimlik yaratmaya dönük beceri geliştirmelerinde etkili olmuştur.
Z Kuşağı ve Sosyal Medya
Z kuşağı İnternet kuşağı olarak da bilinir. Bu sebeple Z kuşağının sosyal medya ile olan ilişkisi çok sayıda araştırmada karşımıza çıkmaktadır. Z kuşağı sosyal medya üzerinden nasıl bir kimlik oluşturmakta ve Z kuşağı sosyal medyayı hangi amaçlarla nasıl kullanmaktadır? Bu soruların yanıtları, bilimsel araştırmalara da konu olmuş, günümüzde tartışmalar yaratan ve popülerliğini kaybetmeyen konulardır.
Z kuşağının sosyal medya kimlik deneyimleri incelediğinde; dijital yerliler olarak bilinen bu bireyler için sosyal medyanın benlik sunumunda önemli bir rolü olduğu görülmektedir. Online platformlar üzerinden büyüklerinin çok geç öğrendiği birçok eylemi erken deneyimleyen bu kuşak için sosyal medya, yaşamlarında önemli bir dijital araçtır. Sosyal medya kanallarının parçası olmak, sosyal medyada benlik sunumu gerçekleştirmek, sosyal medya aracılığı ile daha geniş kitlelere ulaşmak bu kuşak için adeta gerekliliktir.
Z kuşağının sosyal medya kimliği üzerine, bu platformlardaki davranışlarına göre çıkarılacak genel sonuçlar şöyledir;
- Z kuşağı sosyal medyada video ve görsel içerikler ile özellikle ilgilenmektedir. Bu sebeple de sosyal medya kimlik sunumlarında bu tür içerikleri sıklıkla kullanırlar. Hatta dijital yerliler içinde fenomen olarak adlandırılan birçok sosyal medya kullanıcısının videolarla öne çıktıkları ve tanındıkları görülür.
- Z kuşağının sosyal medyayı kullanmadaki en büyük amaçlarından biri de eğlencedir. Bu sebeple eğlenceli profil sunumları olarak sosyal medya platformlarında sıklıkla kendilerinden söz ettirirler.
- Dijital yerlilerin sosyal medyada en çok takip ettikleri platformlar eğlence, yiyecek içecek ile müzik sektörüdür. Benlik sunumlarında bu tür sektörlere olan ilgi ve yeteneklerine yer vermeyi de severler.
- Z kuşağı sosyal medya deneyimlerini bir arada zaman geçirmek için de kullanmayı seven bir kuşaktır. Dolayısıyla da zengin bir profil tanımlayarak hesap kullanmayı tercih etmektedirler.
- Dijital yerlilerin bir müşteri olarak kimlikleri incelendiğinde ise markaların avantajlı satışlarına, indirimlerine, kargo bedeva şeklinde kampanyalara daha fazla rağbet ettikleri de gözlerden kaçmamaktadır.
- Z kuşağının ünlü olmak ya da sosyal medya dili ile fenomen olmaya ve bu nedenle de gizliliğinden ödün vermeye ise açık bir kuşak olduğu belirtilmektedir.
Related Posts
Dijital Ajans Ne İş Yapar?
Dijital pazarlama, daha az para harcamanıza ve bununla birlikte daha çok...
Firmalar İçin Sosyal Medyanın Doğru Kullanımı
Firmaların sosyal medya kullanımı, kişisel kullanıma göre çok daha önemlidir....