Sosyal Medyanın SEO’ya Katkısı
İçerik üretici web sitelerinin kullanıcı çekmek için kullandığı en önemli stratejilerin başında SEO gelmektedir. SEO, son yılların popüler konuları arasında olduğundan SEO nedir, SEO ne işe yarar, sosyal medyanın SEO’ ya etkisi var mıdır şeklinde sorular sıklıkla sorulmaktadır. Arama Motoru Optimizasyonu arama motorlarında sitelerin öne çıkmasını sağlayan teknik bir çalışmadır. Günümüzde çok geniş bir pazar alanı yaratmış olan İnternet web siteleri arasında SEO ile öne çıkmak olasıdır.
SEO ile Sosyal Medya Arasında İlişki Var mıdır?
Arama motoru optimizasyonu ilk dönemler özellikle web sitelerini ilgilendiren bir konu olarak gündeme gelmiştir. Web sitelerinde içerik üreticiler, sitelerine ziyaretçi çekebilmek için her geçen gün yenilenen SEO kurallarına odaklanmıştır. Günden güne yeni çehreleri ile büyük oranda kullanıcı çeken sosyal medya sitelerinde içerik üretenler de sosyal medya arama motorlarında görünmek için SEO kurallarından faydalanmaktadırlar. Ancak bunun yanında geniş kullanıcı ağı ile sosyal medya SEO terimlerini etkileyen önemli bir araç halini almıştır.
Sosyal medya platformlarının meta etiket sistemi SEO etkisi yapmaktadır. Etiketler ve paylaşımlarda popüler konuların yakalanması, olası popüler arama terimlerinin kullanılması sosyal medya trafiğini arttırmaktadır. Artan trafiğin web sitesine kullanıcı çekeceği de mutlaktır.
Sosyal medya SEO üzerinde etkili midir sorusunun yanıtı; “dolaylı olarak evet” şeklinde verilebilir. Sosyal medya paylaşımları ya da yoğun trafik, SEO’yu direkt biçimde etkilemeyebilir. Ancak sosyal medyanın çok faklı kriterlerde çok sayıda kullanıcıya ulaşması, SEO çalışmalarını yönlendirmektedir.
Sosyal Medya SEO’yu Nasıl Etkiler?
Sosyal medyanın SEO’ ya yön veren bir platform olduğu açıktır. Sosyal medyada site içeriklerinin paylaşımı siteye kullanıcı çekmek demektir. Ayrıca sitede yapılan paylaşımların sosyal medyaya bağlantı olarak verilmesi Google’ın içerikleri daha hızlı endekslemesinde etkilidir.
Popüler sosyal medya paylaşımları ve viral içerikler, kullanıcıların talepleri ile ilgilidir. Bu sebeple sosyal medyada yüksek düzeyde etkileşim alan paylaşımlarda kullanılan terimlerin ve konuların Google arama optimizasyonlarında da popüler olması beklenmektedir. Buradan bakıldığında web sitesi içerikleri için SEO çalışanların, sosyal medya paylaşımlarını analiz etmeleri isabetli çalışmalar yapmaları için yararlarına olacaktır.
Sosyal medyanın SEO üzerindeki katkısı ya da dolaylı etkileri üzerine uzmanlar şu şekilde bir portre ortaya çıkarmıştır:
- Sosyal medyanın arama motorları optimizasyonu için direkt katkısı yoktur. Fakat site dışı optimizasyon için sosyal medya önemli bir araçtır.
- Sosyal medya arama motorları optimizasyonunu etkileyen en önemli site dışı kaynaklar olarak bilinir.
- Sosyal medya hesaplarında yapılan ve viral olan paylaşımların, profil bağlantıları üzerinden web sitesi trafiğini arttıracağı söylenebilir.
- Sosyal medya reklamları da SEO’ ya etki ederek site trafiğini arttıran bir başka dış kaynaktır.
- Sosyal medya platformları üzerindeki yüksek etkileşim, SEO puanlamasını da olumlu olarak etkilemektedir.
- Sosyal medyada resim optimizasyonu da Google üzerinden bulunmaya önemli ölçüde etki etmektedir.
- Sosyal medyanın SEO’ ya katkısı denildiğinde ilk aklam gelenlerden biri de marka üzerinden gerçekleşen anahtar kelime aramalarıdır.
Related Posts
Sosyal medya raporlama metrikleri nelerdir?
Sosyal medya raporlama metrikleri nelerdir? Sosyal medya son...
Türkiye’nin en etkili 5 Influencer’ı
Türkiye’nin en etkili 5 Influencer’ı Popüler bir kavram olan...