Küçük İşletmeler İçin 5 Dijital Pazarlama Tüyosu
Küçük işletmeler için işinize yarayacağını düşündüğümüz 5 Dijital Pazarlama tüyosu listeledik.
1. Küçük İşletmelerde Pazarlama ve Markalaşma Farkı Dijital pazarlama yapabilmek için öncelikle pazarlama ve markalaşma arasındaki farkı en iyi şekilde değerlendirerek bunu işletmeniz için özümsenmesini sağlayın. Bu iki tabir kimi zaman öbürünün yerine kullanılıyor olsa da kavram olarak birbirinden farklıdır. Markalaşma, sunduğunuz hizmet ve ürünleri müşterilerinizin nasıl algıladığıyla ilintilidir. Ayrıca web site tasarımı, logo ve çeşitli alanlardan müşterilere göndermiş olduğunuz mesajların hepsi markalaşma biçimlenmenin bir parçasıdır.
Dijital pazarlama ise markalaşma çalışmalarınıza destek olmak için planlanmış bir satış geliştirme yöntemidir. İlgi çekmesi için sosyal medya alanlarında gruplar ve topluluklar oluşturmak yerine, ürün ve hizmet odaklı pazarlama kampanyaları yürütmek küçük işletmeler için başarısızlıkla sonuçlanmaktadır. Ürün veya hizmetlerin sosyal medya üzerinde açıkça sunulması, bağlı takipçilerden oluşan gruplar ve topluluklar oluşturmak konusunda size bir artı kazandırmaz. Küçük işletmeler için pazarlama ve markalaşma arasındaki farkı daha iyi kavramak ve bunu en etkili bir şekilde kullanabilmek için alt yapınızın güçlendirilmesi konusunda size yarar sağlar.
2. Sitenizi mobil cihazlarla uyumlu bir hale gelmesi için Optimize Edin. Dijital pazarlama için web sitenizi mobil cihazlarla uyumlu olmalıdır. Çünkü birçok müşteri mobil cihazlarla kötü deneyim yaşadıkları siteden alışveriş yapmak ve zaman geçirmek istemiyor. Böylelikle müşteriler daha hızlı çalışan, mobil sitelerde sayfalar arasında dolaşmak yerine doğrudan doğruya satın alım işlemi için odaklanacaklardır.
3. Google arama sonuçlarında öne Çıkan Snippet’ler. SEO çalışması yapmanın amacı, sitenizi arama sonuçlarında ilk sıralarda yer almasını sağlamaktır. Burada asıl amaç “öne çıkan Snippet”lerde daha fazla SEO görünürlüğü sağlamaktır. Google arama sonuçlarında öne çıkan snippet, öteki arama bulgularından çok daha değişik çalışır. Ufak bir kutu içinde ve en yukarıda görünür. Daha fazla etkileşimin yanı sıra snippet’ler bazı zamanlar google asistan tarafından da sesli aramalar sırasında okunur hale gelir.
4. Google’de Görsel Aramalar İçin SEO Uygulamaları
Küçük İşletmeler Goglele lens’e alıştırmak için SEO yöntemlerini kullanabilir. Böylelikle potansiyel müşteriler, ürünleriniz ile ilgili için görsel arama yaptığında, dijital pazarlama ile işletmeniz daha öne çıkarak rakip firmalardan trafik çekebilirsiniz.
5. Küçük İşletmeler İçin İnteraktif İçerikler Pazarlama
Etkileşimli içerikler işletmenizin web sitesinde iştiraki artırmanın dışında müşterileri de eğlendirir. Hediye çekilişleri, çeşitli testler, anketler, yarışmalar, sorular gibi vs uygulamalar etkileşimli bir dijital pazarlama için geliştireceğiniz stratejiler işletmeniz için başarılı sonuçlar elde etmenizi sağlayacaktır. Diğer taraftan etkileşimli içerikler işletmenizin özelleştirmesine yönelik daha büyük bir yatkınlığın parçasıdır. Müşterilerin düşünce ve isteklerini bildirmek, markayla daha güçlü ve sıcak bir bağ kurmasını kolaylaştırır. Küçük İşletmeler interaktif içerikleri dijital pazarlama yapmak veri toplamak için de kullanılabilir.
“Küçük İşletmeler İçin 5 Dijital Pazarlama Tüyosu” konusunu ele aldık.
Related Posts
Sosyal Medyada Like/Dislike Etkisi
Sosyal Medyada Like/Dislike Etkisi Bu yazımızda Sosyal Medyada...
SEO ile Google’da öne çıkmak
SEO ile Google’da öne çıkmak Her işletme, Google arama motoru...