Dijital Pazarlamanın Geleneksel Pazarlamaya Olan Etkileri Nelerdir?
Farklı özelliklere sahip olan geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama günümüzde firmalar tarafından sıklıkla kullanılmaktadır. Marka ve hizmetlerinin geliştirilmesi için kullanılan geleneksel pazarlamanın insanlara ulaştırılması uzun sürer ve hayli maliyetlidir. Dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya kıyasla kendini her zaman yenileyebilme özelliğine sahip olmakla beraber, istenilen zamanda ulaşılabilinen bir pazarlama çeşididir.
Fraksiyon ve gurup pazarlaması olarak ta tanımlanan geleneksel pazarlama tüketicilerin ihtiyaçlarını karşılama amaçlarıyla yapılır. Geleneksel pazarlama daha çok yerel kitleye hitap eden reklam kampanyalardan oluşur. Geleneksel pazarlamanın insanlara ulaştırılması çok daha maliyetli olduğundan yüksek bütçeler gerektirmektedir. Teknolojinin gelişmesiyle beraber geleneksel pazarlama yerini dijital pazarlamaya bırakmıştır.
Müşteriyi çekme koşamında artık işletmelere yetersiz gelen geleneksel pazarlama yerine genişleme odaklı bir pazarlama türü olan dijital pazarlama kullanılmaya başlandı. Müşteriyi çekmek, müşteriyle iletişime girmek, müşteriyi elinde tutmak ve müşteriyi marka tanıtmacısı haline getirmek gibi oluşumlara odaklanan bir yaklaşımıyla dijital pazarlama şirket ve farklı satış gurupları için günümüzde daha sıklıkla tercih edilir oldu.
Dijital Pazarlama mı? Geleneksel Pazarlama mı?
Yerel müşteriler ve tüketicilerle sınırlı olan geleneksel pazarlama yöntemlerinin hedef kitlesi yerel müşterilerle sınırlıdır. Dijital pazarlama ise dünyanın her yerindeki tüketicilerin dikkatini çektiğinden dijital pazarlama şirketleri vasıtasıyla çok daha fazla kişiye ulaşmaktadır. Ayrıca, dijital pazarlama, müşterinin ihtiyacını etkin bir biçimde karşılamayı sağlayan iki doğrultulu iletişim içerir. Şirketlerin yüksek gelir kar elde etmesi için yeni pazarlama stratejileri geliştirme ve düzenlemesini sağlayan dijital pazarlama, gerçek zamanlı ve hızlı pazarlama sonuçları edilmesini sağlar. Bu, dijital pazarlamanın geleneksel pazarlamaya olan en önemli etkilerinden biridir.
Dijital pazarlama, elektronik ortamda yapıldığı ve kâğıtsız olduğu için çok daha düşük maliyetli ve çevre dostudur. Markalar ve tüketiciler, ücret ödemeden farklı sosyal medya mecralarda çok daha hızlı etkileşime girebilir. Belgeler, internet ortamında süresiz olarak saklandığı için ve her zaman her yerden erişilebilir kopyalar halinde erişim sağlanabilmektedir. Sonuçta her iki pazarlama türünün de faydaları olduğu kadar, olumsuz yansımaları da vardır. Burada en önemli nokta, bütçenizi dâhilinde hedef kitlenizin bilincine vararak bireysel pazarlama ihtiyaçlarınızı doğru bir şekilde belirlemiş olmaktır.
Geleneksel pazarlama nedir?
Fraksiyon yani kitle pazarlaması olarak tanımlanan geleneksel pazarlama, yerel kitle sayısını ölçmek için kullanılır. Yerel kitle sayısı belirlendikten sonra gazeteler, radyolar, televizyonlar ve posta kutularıyla müşterilere iletilmek amacıyla kullanılan reklam kampanyalarından oluşur. Geleneksel pazarlama bileşenini oluşturan öğeler; ürünler, fiyatlar ve noktalardır.
Dijital pazarlama nedir?
Elektronik ortamda hizmet ve ürün tanıtımının gerçekleştiği, ticaret yapılabildiği geleneksel iletişim araçlarına kıyasla çok daha avantajlı olup günümüzde daha çok tercih edilen pazarlama yöntemidir.
Dijital Pazarlama Ve Geleneksel Pazarlama Arasındaki Farklar
İşletmeler açısından avantaj sağlayıcı olan dijital pazarlama yöntemleri ile firmamlar ve satış gurupları ürün ve hizmetlerini elektronik ortamda kolaylıkla tanıtabilmektedir. Günümüzün en yenilikçi pazarlama yöntemi olan dijital pazarlama yönteminde kullanılan sosyal medya araçları internet, mobil uygulamalardır.
Bir E-Ticaret Sitesinin Web Tasarımı Nasıl Olmalıdır? konusunu ele aldık.
Related Posts
Sosyal Medyada Marka Yönetimi
Sosyal Medyada Marka Yönetimi Sosyal medya marka yönetimi,...
Dijital Pazarlamanın Sektörlere Etkileri
Dijital Pazarlamanın Sektörlere Etkileri Günümüzde birçok...