Dijital Hedef Kitle Nasıl Oluşturulmalı?
Dijital hedef kitle oluşturmak için öncelikle ürün ya da hizmetin ne amaçla satın alınacağı göz önünde tutulmalıdır. Hedef kitle belirlenirken ürünü satışı yapılacak olan müşteri ve tüketicilerin kimler olduğunun belirlemesi oldukça önemlidir. Bunun belirlenmesi için öncelikle genel bir profil oluşturulması gerekmektedir. Hedef kitlenizi yaş, cinsiyet, yaşanılan, yer eğitim, gibi filtreler kullanarak genel hedef kitlesi oluşturulabilir.
Dijital Hedef Kitle Özelleştirme
Genel hedef kitlesi belirlenmesinin hemen ardından bu kitleyi özelleştirmeniz gerekmektedir. Hedef kitle özelleştirmek için genel hedef kitlenizdeki müşterilerin günlük yaşamlarında satışını yaptığınız hizmet ve ürünlerin neleri kapsadığını düşünün. Tüm süreçte sizi rakiplerinizden ayıracak özelliklerin neler olduğunu bulun. Bu özellikleriniz göre hedef kitlenize yönelik stratejiler geliştirerek işin pazarlama sürecine odaklanın. Hedef kitlesi belirlerken ne türdeki kanallarla reklam yapmak istediğinizi belirleyin. Yine hedef kitle belirlerken hedef kitlenizin çoğunlukla neredeki sosyal medya mecralarında yer aldığını oranlamak reklam kampanyalarınız için önemli bir atmanıza olabilirlik sağlayacaktır.
Dijital Hedef Kitle İçin Pazarlama Stratejileri Nasıl Oluşturulmalı?
Birçok marka hedef kitle belirleme sürecinde izlediği yanlış adımlar sebebiyle ürün satışlarından istediği sonucu alamamaktadır. Yazımızın dijital hedef kitle nasıl oluşturulmalı? Bölümünde hedef kitle belirlerken ne gibi hususları göz önünde bulundurmanız gerektiğin, anlatmaya çalıştık. Bu bölümde ise dijital hedef kitle için pazarlama stratejileri nasıl oluşturulur? Ondan bahsedeceğiz.
Google Analytics Verileri İle Hedef Kitle Oluşturmak
Hedef kitlenizin sıklıkla zaman geçirdiği sosyal medya alanlarında tanıtılar yapmak kitlenizin size ulaşmasını sağlayacaktır. Bu sebeple adımlamak gereken hedef kitlenizin günlük alışkınlıklarını Google Analytics ile test edilmesi gerekecektir. Google tarafından geliştirilen bu uygulama sayesinde sizin web sitenize gelen kişilerle ilgili birçok bilgiye ulaşmak mümkün olabilmektedir. Google Analytics ile göreceğiniz hedef kitleniz tahlil ederek bu kişilere hitap eden kampanyalar oluşturabilirsiniz.
Dijital Reklamlar İçin Hedef Kitle Oluşturma
Hedef kitlenize erişebileceğiniz reklamlar yapabilmek için önemli bütçeler ayırmalısınız. Sosyal medya alanlarında ürün ya da hizmet tanıtmak için harcayacağınız tutar ne kadar fazla olursa o kadar çok hedef kitlesine ulaşabilirsiniz. Hedef kitlenizi büyütmek istiyorsanız sosyal medya hesapları üzerinden bu kitleyi geliştirmenize katkılar sağlayacak çekilişler düzenleyebilirsiniz. Çekilişlerinizde mutlaka etiketleme, takip ve beğeni gibi şartlar koyarak belirlemiş olduğunuz hedef kitlenizin arkadaş listesindeki kişilere de ulaşabilirsiniz.
Hedef Kitle Belirleme
Hedef kitle doğru bir şekilde belirlenmesi için ilk aşama, ürünün tanınmasıdır. Ürünün ya da hizmetlerinizin hangi amaçla kullanılacağını belirlemelisiniz. Sizinle benzer ürün ya da hizmetler sunan işletme ve satış guruplarını yakından inceleyebilirsiniz. Bu işletmelerin, müşterilerinin kimlerden oluştuğunu satış faaliyetlerini hangi gruplara hangi kanallardan ulaştığını araştırarak kendi hedef kitle belirlemesini daha kolay yapabilirsiniz.
Hedef Kitle Profillime
Bir diğer metot ise sizden daha önce ürünün satın alan müşterilerinizin Profillerini belirlenmesi olacaktır. Bu Profillime işlemini, yaptığınız satışlar sırasında müşterilerinize soracağınız cinsiyet, yaş, konum, vb sorularla onları ilgili önbilgiler alabilirsiniz. Profillime işlemi sırasında topladığınız bilgilerin, Kişisel Veri Koruma Kanunu kapsamında belirlenmiş olan izinlerin alınması gerektiği unutulmamalıdır.
Dijital Hedef Kitle Oluşturmanın Faydaları
Hedef kitle oluşturarak daha az maliyetlerle yapacağınız kazançlı pazarlama faaliyetleri ile daha doğru müşteri gurubuna ulaşabilirsiniz. Dijital pazarlamada satacağınız niş ürünlerle hem rekabet oranınızı azaltabilir hem de bir hedef kitlenize daha kolay ulaşabilirsiniz. Belirleyeceğiniz hedef kitleye yoğunlaşarak çok daha kârlı çıkabilirsiniz.
Bu yazımızda Dijital Marka Kimliği Nasıl Oluşturulmalı? konusunu ele aldık.
Related Posts
Dijital Ajansın Pazarlamaya Katkısı
Herhangi bir işletmenin odak noktası, mümkün olduğunda fazla müşteri elde...
Dijital Pazarlama ve Influencer Marketing
Sosyal medya platformları, son dönemlerde insanların satın alma tercihlerini...