Sosyal medya marka yönetimi, firmaların ürünleri ve markaları için sosyal medyada uygun pazarlama stratejilerini kullanmalarını içerir. Aynı zamanda sosyal medyada reklam ve tanıtıma yönelik yapılan tüm işlemler ve kullanılan hizmetler, bu alana dâhil edilir. Sosyal medyada reklam ve marka bilinci oluşturmak için, her ürün ve markaya özel stratejiler kullanılır. Kişiselleştirilmiş bir marka yönetimi, firmaların markalaşma sürecinde çok önemli bir adımdır. Sosyal medyada marka yönetimi alanında hizmet veren, birçok marka tanıtım hizmeti bulunur. Bu hizmetlerin temel hedefi, markanın vermek istediği mesajı güçlü bir şekilde iletmek ve sosyal medyada markanın tutarlı bir görünüm yaratmasını sağlamaktır.
Sosyal medyada marka yönetimi oldukça basit bir hizmetmiş gibi görünse de bu alan oldukça ayrıntılı bir hizmet alanıdır. Sosyal medyada marka yönetimi için ilk yapmanız gereken, bir Facebook, Instagram ve Twitter hesabı oluşturmaktır. Sosyal medyada oluşturacağınız tüm hesaplar, firma veya markanızın ismi ile aynı olmalıdır. Daha sonra sosyal medya hesaplarınızı firmanızın logosuna ve imajına sadık kalarak düzenlemeniz gerekmektedir. Sosyal medya marka yönetimi için kullanılan 3 temel anahtar vardır. Siz de markanızın sosyal medyada yönetimi için bu unsurları ele alabilirsiniz.
Sosyal Medyada Marka Yönetiminin 2 Temel İlkesi
Sosyal medyada güçlü bir marka yönetimi için firmaların kullandığı iki temel ilke vardır. Bunlar; benzersizlik ve pozitifliktir. Bu ilkeleri uygulayan firmalar, sosyal medyada rakipleri arasında öne çıkmaktadır.
Benzersizlik
Sosyal medyada marka yönetimi için en temel unsur, benzersizlik ilkesidir. Sosyal medyada kullandığınız ve paylaştığınız her şey sizin firmanıza özgü olmalıdır. Benzersizlik ilkesi, hiçbir markayı veya firmayı taklit etmemeyi de içerir. Aynı zamanda sosyal medyada paylaştığınız her şey, markanızın özelliklerine uygun olması gerekmektedir. Her firma, sosyal medyada kendine özgü olmalıdır.
Sosyal medyada firmalar markalarını öne çıkaran özellikleri kullanarak özgünlüğü ve benzersizliği yakalayabilirler. Sosyal medyada benzersiz olmak ve marka bilinirliğinizi artırmak için, sosyal medya sayfalarınızda aralıklı olarak paylaşım yapmanız da çok önemlidir. Sosyal medyada paylaşım yaparken markanızın ismini içeren görseller ve URL’ler kullanmak da markanızın tanıtımı için gerekli yöntemlerdir.
Pozitiflik
Sosyal medyada marka yönetimi için daima pozitif olmak en önemli ilkelerden biridir. Facebook, Instagram veya Twitter hesaplarınızda aldığınız olumsuz yorumlara, eleştirilere her zaman nazik bir dille karşılık vermelisiniz. Sosyal medyada her zaman pozitif olmanız, markanız ve ürünlerinizin tanıtımı için sandığınızdan daha önemli olabilir. Sosyal medya yönetiminde pozitif olmanın yanı sıra, müşteri yorumlarının dengeli olması da çok önemlidir. Uzmanlara göre, firmaların sosyal medyada başarılı olması için aldıkları olumlu ve olumsuz yorumlar dengeli olmalıdır. Bu denge, firmaların sosyal medyada başarılı oldukları gösteren unsurlardan biridir. Örneğin, bir ürününüzle ilgili 100 olumlu yorum ile 0 olumsuz yoruma sahip olduğunuzda, yani hiç olumsuz yorum almadığınızda, bu durum insanlarda güvensizlik yaratır. Ancak 80 olumlu, 20 olumsuz yorum kullanıcılara çok daha fazla güven vererek marka ve ürüne olan talebi artırmaktadır.
Related Posts
Dijital Ajans ile Kurumsal Kimlik Temsili
Değerleri, duyguları ve arzuları olan belirli bir kişi olarak şirket mi? Çoğu...
Sosyal Medya Ajansı ve Dijital Ajans
Sosyal medya ajansı, kişi ve kurumların dijital ortamda yayın yapan sosyal...