Her işletme, Google arama motoru sonuçlarında ilk sayfada yer almak ister. Ziyaretçi sayısını artırmak isteyen web siteleri için Google’da ilk sayfada yer almak çok önemlidir. Google aramalarda ilk sayfada yer almak isteyen birçok şirket, SEO ajanslarına her yıl yüzbinlerce dolar ödemektedir.
Google aramalarda ilk sıralarda yer almak ne yazık ki sanıldığı kadar kolay bir iş değil. Google’da öne çıkmayı etkileyen birçok faktör var. Bu faktörlerin dışında Google tarafından sık sık güncellenen optimizasyon ayarlarını takip etmek de çok önemli.
2022 yılı için Google arama motoru optimizasyonu, arama sonuçlarında üst sıralarda yer almanın en iyi yöntemlerinden biri. Arama motoru optimizasyonu ise anahtar kelime, içerik, görseller, bağlantılar ve mobil optimizasyonunu içermektedir. Arama motoru optimizasyonu doğru yapıldığında SEO ile Google’da öne çıkmak oldukça kolay hale gelmektedir.
Anahtar Kelime Optimizasyonu
Anahtar kelime optimizasyonu için yapılması gereken ilk şey, en yüksek arama hacmine sahip kelimeleri seçmektir. Ziyaretçilerin Google’da yaptığı aramalar iki farklı kategoriye ayrılır. Bunlar; özel bir amaca yönelik aramalar ile genel aramalardır. Anahtar kelime optimizasyonu, amaca yönelik aramalarda kullanılan anahtar kelimeleri hedeflemelidir. Örneğin, kaktüs bakımı ile ilgili yapılan bir arama, genel bir aramadır. Notocactus (bir kaktüs türü) bakımı ise amaca yönelik aramadır. İçeriklerde kullanılan anahtar kelimeler ne kadar amaca yönelik ise, Google’da öne çıkmak o kadar mümkün hale gelecektir. Anahtar kelime optimizasyonu için görsellerde de anahtar kelime kullanmak çok önemlidir.
İçerik Optimizasyonu
İçerik optimizasyonu için yapmanız gereken en önemli şey, içeriğinizi sürekli güncel tutmaktır. Bir web sitesine sürekli yeni içerik eklemek, Google tarafından fark edilir. Web sitenizin sürekli güncellenmesi, arama dizinine eklenmesini sağlayacaktır. Web siteniz sık sık güncellendiğinde, Google web sitenizi aramalarda üst sıralara taşıyacaktır.
İçerik optimizasyonu, web sitenizdeki içeriğin kalitesini artırmakla da ilgilidir. Eski içeriklerinizi faydalı bilgiler ekleyerek zenginleştirmeniz çok önemlidir. Yeni eklenen içeriklerin ise aramalarda sorulan sorulara yanıt verebilmesi gereklidir. İçerik optimizasyonu ile ilgili en önemli konu ise, içeriklerin anahtar kelimelere göre değil, ziyaretçilerin ihtiyaçlarına göre oluşturulması gerektiğidir. İçerikler anahtar kelimelere göre üretilmemeli, mutlaka ziyaretçiler için değerli bilgiler vermelidir.
Bağlantı Optimizasyonu
Bağlantı optimizasyonu, içeriklerinizde kullandığınız bağlantıların optimize edilmesidir. Bunun için yapmanız gereken iki temel adım vardır:
İçeriklerinizde bilgi veren bloglara bağlantı linki verin.
Güçlü ve kurumsal web sitelerinden bağlantılar alın.
Mobil Optimizasyonu
Google, bir web sitesini dizine eklemek için içeriğinizin mobil sürümünü kullanır. Bu yüzden Google’da öne çıkmak için mobil optimizasyonu çok önemlidir. Mobil optimizasyonu yapmadıysanız, bazı aramalarda web siteniz arama motorları tarafından taranamaz. 2022 yılı için uygulamanız gereken mobil optimizasyonu için 2 temel adım vardır:
Mobil sürümünüzde içerik ve görseller yüksek kalitede olmalıdır.
Hem mobil hem de masaüstü sürümüne onay vermeniz gerekmektedir.
Related Posts
Dijital Pazarlama ve Influencer Marketing
Sosyal medya platformları, son dönemlerde insanların satın alma tercihlerini...
Pandemi Döneminde Dijital Pazarlama
Pandemi dönemi, her geçen gün artan salgın sonucunda, toplumun sağlığını...