Bu yazımızda Mobil Oyunlarda Dijital Reklamlar konusunu ele alacağız. Ürün ya da hizmetlerin, potansiyel alıcılarla buluşturulması adına yapılan tüm faaliyetler pazarlama kapsamına girmektedir. Pazarlama kavramının temelini hedef kitle terimi oluşturmaktadır. Geleneksel pazarlama yönteminin, dijital ortama aktarılmasına da dijital pazarlama denilmektedir. Elektronik özellikteki bir cihaz aracılığı ile internet üstünden yapılan pazarlama faaliyetlerini kapsamaktadır.
I. Görüntülü,
II. Sosyal medya,
III. Arama motoru,
IV. Mobil,
V. Video,
VI. PPC,
VII. CPM, gibi türlere ayrılmaktadır.
İnsanın Ruhunda Bulunan Oyun
İnsanlık tarihinde değişik tanımlamalarla ifade edilen oyun, kültürler arası yorum farklılıkları da eklenmektedir. İnsanların yaşam tarzlarına göre şekillenen oyunlar, insanlık tarihinde hep ola gelen bir yaşamsal döngü olarak karşılaşılmaktadır. Oyun ile oyuncu arasında yaşanan ilişki de tarih kadar eski ve değişmeyen bir yapı içermektedir. Günümüzde her ne kadar dijitalleşme ve teknolojik gelişmeler yaşansa da, geleneksel yapıda tarif edilen oyun tanımına uymaktadır. Ancak bakış açısında büyük değişiklik ve gelişme yaşanmıştır.
Oyun, büyük bir endüstri haline dönüşmüştür. Oyun kavramı ile beraber üretilen oyunlar da, insanlar tarafından belli bir maliyet karşılığında oynama yanı sıra oyun içinde bulunan reklamlarla da üreticisine gelir kapısı açmaktadır. İnsanların içinde yer eden oyun oynama dürtüsü ilgi uyandırıp oyunlar üstüne yoğunlaşıldıkça, reklamcılık sektörünün de ilgisini çekmektedir. Özellikle mobil oyunlar, reklam pazarlamacılığında yeni bir mecra olarak görülmeye başlanmaktadır.
Mobil Oyunda Reklamlar
Son senelerde büyük bir süratle değişen ve gelişen oyun, ilerleme sonucu kat ettiği mesafe ile oyun içi reklam çeşitleri, keşfe açık bir konumda yer almaktadır. Oyun içi reklamlar, çok farklı şekillerde oyun içine yerleştirilerek uygulanmaktadır. Oyun içi reklamlar, oyunu geliştirenlere, reklamcılara ve oyun içi reklam vericiler olan markaların oluşturucularının ön görülerine göre değişkenlik gösterebilmektedir. Oyun içi reklam pazarının en iyi yönü, geliştirilmeye müsait bir alan olma özelliğidir.
Mobil oyun çeşitlerinde görülen reklamlar, izleme karşılığında oyunu oynayana bir takım ödüller kazandırmaktadır. Bu da oyun içi reklamın oynayan için ne ifade etiğini göstermeye yetmektedir. Maden gibi değerli bir özellik olarak görülen reklam, oyuncu için bile oyunda kazanç anlamı taşımaktadır. Normalde oyun içi bazı unsurların satın alınması ile elde edilebilecek bazı özellikler, reklam izleyerek kolayca elde edilebilmektedir.
Oyun ile Herkesin Kazanması
Oyun içinde reklamın izlenmesi neticesi elde edilen ya da oyunun içindeki reklam ile eş değerde olan unsurlar, reklamların oyunun içine dahil olması, oyunun bir parçası gibi tasarlanmamıştır. Reklam, oyunun ana unsuru olmamıştır. Oyuna göre bazen ihtiyaç duyulan anahtar, bazı oyunda altın ya da elmas gibi oyun için gerekli olan ve oyunun işlerliğini artıran unsurlar, hiçbir bedel ödenmeden reklam izlenerek elde edilebilmektedir. Böylece reklam, oyunun içinde meşruiyet kazanmaktadır.
Oyun içinde izlenen reklam sayesinde oyunun üreticisi kazanç elde ederken, oyuncu da izlediği reklam ile kazanç sağlamaktadır. Zira oyunda işleyişi sağlayan ve bir değer atfedilen unsurlar, reklamla bağdaştırılmaktadır. Oyunu oynayan kişi de, oyundaki işlerliği sağlamak için bağdaştırılan reklamları izlemeye gönüllü olmaktadır. Gönüllülük esasına göre oynanan oyunun yanında reklamlar da gönüllülük esasına göre izlenmektedir.
Related Posts
Dijital Nesil ve Pazarlama Stratejileri
Markayı, ürün ve hizmetleri daha geniş kitlelere ulaştırmak için yapılan...
Dijital Pazarlama Paradigmaları
İletişim Kurmaktan Varlık Oluşturmaya Eski paradigmada medya...