Bu yazımızda Sosyal Medyada Etki Yaratmanın Yolları konusunu ele alacağız. Kitleler ile etkileşim kurarak bağ oluşturmak, farkındalık artırımı için gerekli görülmektedir. Sosyal medya üstünde etki bırakmanın işlevsel hale getirilmesi için atılması gereken adımları bulunmaktadır. Kullanıcılar, sosyal medya platformlarında gerçekleştireceği basit işlemlerle, geniş kitlelere ulaşarak etki oluşturabileceklerdir.
Sosyal Medyada Yarışmalar
Sosyal medyada da, diğer mecralarda olduğu gibi yarışmalar, insanlar tarafından dikkat çekmektedir. Özellikle kitleler tarafından dikkat çekecek içeriklerle yapılan yarışmalar, sosyal etkileşimi artırmaktadır. Beğeni ve takip konusunda artışa neden olan etkinliklerden biri durumundaki yarışmalar, sosyal medya paydaşlarına yorum yapmayı yönlendiren örnekler barındırdığı gibi boşluk doldurma seçenekleri ile de örnekler sunmaktadır. Sosyal medya yarışmalarına fotoğraf çekme gibi bir seçenek te eklenmektedir.
Sosyal medya içerisinde etki oluşturmanın yolarından biri de, platformun kurallarına uymaktan geçmektedir. Zira yarışma düzenlemenin de kendine göre sosyal medya platformlarına özgü kuralları bulunmaktadır. Yarışmaya katılan tüm katılımcılarla, kazansınlar kazanmasınlar, etkileşime geçmek çok önemli bir konudur. Başarılı bir sosyal medya yarışması için ip uçlarından bir diğeri de, etkileşime hemen her yerden katılmaktır. Sahip olunan dijital araçların da, sosyal medya hesapları birlikte kullanılması önerilmektedir.
İçerikleri Görsellerle Desteklemek
Sosyal medyada içerik son derece önemli bir işlemdir. İçeriğin de en uygun görselle desteklenmesi de bir o kadar önemlidir. Görseller, içerikle bütünleştiğinde hesabı şaha kaldırmaktadır. Yüksek performans sağlatan bir yapı içeren görseller, hem göz alıcı hem de renkli olmasının yanı sıra çekilen video da olabilmektedir. Ayrıca sosyal medya platformlarına grafik eklemek te etkili iletişimin öğeleri arasında yer almaktadır.
Video Paylaşımının Olumlu Etkisi
Video, insanların ilgisini çok fazla çeken bir sosyal iletişim aracıdır. Sosyal medya platformlarında kullanılan ilgi çekici içeriklerin de başını çekmektedir. Etkileşimin nerede ise simgesi konusunda video paylaşımı, belli aralıklarla bir video içeriği olarak gerçekleştirilmelidir. Sosyal medya platformlarına yüklenen video, bazı site ya da diğer platformlara bağlantı ile şeklinde yerleştirilmemesine özen gösterilmelidir. Bu sayede sosyal platformlarda gezinenlerin otomatik olarak izlemelerine olanak tanımaktadır.
Takipçilerle Etkileşimde Yorumlaşma
Sosyal medya platformlarında takipçilerin dinlenmesi ve yaptığı yorumlara karşılık verilmesi gerekmektedir. Yapılan bir araştırmada, Instagram kullanıcılarından yüzde seksen üçü ile Twitter platformundaki insanların yüzde yetmiş birinin, sordukları bir soru için aynı gün içerisinde karşılık verilmesini bekledikleri gibi bir veri bulunmaktadır. Ayrıca yapılan araştırmada, Twitter kullanan insanların yüzde otuz ikisi ise karşılığın yarım saat içerisinde verilmesini istediğini bildirmektedir. Duyarlı olunması ve insanlarla yorumlaşmalara dikkat edilmesi, sosyal medyada iz bırakmak için gereklidir.
Profil ve Kapak Görsellerinde Yenilik
Sosyal medyada en fazla görünen öğelerin başında banner ve profil fotoğrafı gelmektedir. Çalışmaların etkisini ve yapılan hizmetlerin yararlanıcı hikayeleri göstermek maksadı ile ara sıra güncellemekte fayda bulunmaktadır. Facebook kapak görselinin ayda bir değiştirilmesi, Twitter profil ve banner görselinin de, işlerin vurgulanmasında kullanılması tavsiye edilmektedir.
Related Posts
Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur?
Dijital Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturulur? Dijital...
Dijital Dönemde Dijital PR Önemi
Dijital PR İngilizce ‘’Public Relations’’ kelimelerinin baş harfleri olup...