Sosyal medya platformları, pandemi sürecindeki tüm dünya insanlarının dijital dönüşüm yaşamasına neden olmaktadır. Dijital dünyada internet üstünden iletişim kuran insanlar, salgın nedeniyle sokağa çıkarak iletişim kuramadığı diğer insanlarla etkileşim sağlayabilmektedir. Dijitalleşmenin yoğun olarak yaşandığı bu anlarda, birçok sektör de dijitalleşme eğilimleri göstermektedir. Dijitalleşme eğiliminin görüldüğü sektörlerden biri de, sanat sektörü olarak ortaya çıkmaktadır.
NFT Token Varlık
Ethereum ETH sistemi içerisinde blockchain teknolojisinde ortaya çıkan NTF token, sanat eseri olarak üretilen birçok eserin kripto para birimi gibi değer kazanmasını sağlamaktadır. Sanat eserlerine bir nevi sertifika atamak anlamı da taşıyan NFT, eserlerin taklit edilme olasılığını da ortadan kaldırmaktadır. Sayesinde bir yanda sanat eseri korunurken diğer yanda da eserin sahibine para da kazandırmaktadır. Küresel pazarda güven kaybının her geçen gün yok olduğu bir dönemde, ideal satış metodu olarak gösterilmektedir.
NFT token varlık, insanlar arasında hızla yayılan bir tanınırlığa evrilirken, sosyal medya platformları da, içeriği ile özdeşleşen bir özellik sergilemesinden dolayı bu varlığı platformlarında barındırma girişimlerini sürdürmektedir. NFT kripto para birimini oluşturma ya da sergileme gibi özellikler ihtiva etme çabaları olduğunu ilk duyuran sosyal medya platformu, Instagram ile Facebook olmuştur. Platformları bünyesinde NFT varlığın sergilenmesi yanı sıra satılması gibi özelliklerin oluşturulma çalışmaları başlatılmaktadır.
Sosyal Medya Platformlarında NFT
Sosyal medya kullanıcıları, profillerine artık NFT varlığın özelliklerini taşıyan bir resim yükleyebilmektedir. NFT üretimini sağlayacak bir donanım hazırlığı bulunan sosyal medya platformları, hazırlanan prototip ile bu işlevi gerçekleştirecektir. Bu aşamada Meta, sosyal medya platformu paydaşlarına NFT eserleri hem alabilecekleri hem de satabilecekleri bir piyasa da oluşturacaktır. Sosyal medya platformlarının NFT sistemine dair değişikliklerin sisteme entegresi için gerekli yatırımları gerçekleştirmektedir.
Twitter adındaki sosyal medya platformu, NFT özelliği ekleme girişimini yaşama geçirmiş bulunmaktadır. Twitter, kripto para birimleri ile ilgili olan gurupların yoğun olarak bulunduğu bir platformdur. Geçtiğimiz aylarda NFT bütünleşmesini gerçekleştirmiş bulunmaktadır. Kullanım alanı oldukça kısıtlı olan sosyal medyada kullanıcılardan Twitter Blue seçeneğine sahip olan insanlar, NFT özellikli resimleri görüntü resmi olarak atayabilmektedir. Twitter, Bitcoin BTC ile Ethereum ETH varlıkları kullanılarak bahşiş verme özelliği de kullandırmaktadır.
META ve NFT’lerin Sosyal Medyada ki Yeri
Meta olarak bir isim altına toplanan Instagram ile Facebook, NFT özelliğinin yakın gelecekte Instagram platformu kullanıcılarına sunulacağını açıklamıştı. NFT token varlığı eserlerin sergilenmesi ile pazarlanmasının yanı sıra nasıl bir işlem genişliği de barındıracağı konularında detaylı bilgi verilmemektedir. Meta ismi ile ilişkilendirilen ve yeni nesil sosyal medya olarak gösterilen metaverse evreni, NFT gibi kripto varlıklar ile dijital eserler ve koleksiyonlarla kurduğu sıkı ilişki bağı ile bilinmektedir. Metaverse evrenindeki insanların dijital dünyada NFT varlıkları bir sosyal medya gibi sergilemesi imkanı yanında sergileyeceği diğer işlemler de teknolojisinin gücü ile ön görülebilmektedir.
Related Posts
NFT’lerin Sosyal Medyada Kullanımı
NFT’lerin Sosyal Medyada Kullanımı Sosyal medya...
Müşteri Deneyiminde Sosyal Medya Etkisi
Sosyal medya, modern işletmeler için önemli bir pazarlama aracıdır. Aynı...