Günümüz dünyası bir dijital çağ olarak adlandırılmaktadır. Öyle ki yeni nesil çocuklarından dijital yerliler olarak bahsedilmektedir. İnsanlar günümüzde dijital platformlar vasıtasıyla işlerini hızlı biçimde kolayca yapmakta, istedikleri hizmete rahatlıkla ulaşabilmektedirler. Bireylerin çevrimiçi platformlarda konfor talebi, dijital pazarlama kavramını ortaya çıkarmıştır.
Her şeyin dijitalleştiği bir çağda ekonomik faaliyetler de çevrimiçi gelişmelerden nasibini almıştır. Yeni bir ekonomi türü, dijital pazarlar da yaratmış durumdadır. Dijital pazarlama, çok çeşitli pazarlama stratejilerinin çevrimiçi platformlarda karşımıza çıktığı, karmaşık boyutlu bir olgu olarak iyi değerlendirilmelidir.
Dijital pazarlama nedir? Dijital pazarlama nasıl yapılır?
İnternet ile ulaşılan dijital platformların bir nevi ekonomik pazar olarak görüldüğü ve tüm pazarlama stratejilerinin dijital kanallar üzerinden yürütüldüğü faaliyetler, dijital pazarlama olarak bilinir. Günümüzde çevrimiçi tüm platformlar, dijital tüketiciler ile firmaların etkileşim zeminini oluşturmaktadır. Büyük bir dijital pazardan bahsedilmektedir. Bu dijital pazar, global özellik taşımaktadır. Bu derece zengin bir dijital pazar, yalnız firmalar için değil artık tüketiciler için de cazip görünmektedir.
Dijital pazarlama, çok çeşitli yollarla yapılabilmektedir. Yaygın dijital pazarlama çeşitlerinden bazıları şunlardır:
- SEO ya da arama motoru optimasyonu ile dijital e-ticaret siteleri, arama motorlarında en üst sırada yer almayı hedefler,
- Özellikle eğitim ve bilgi ya da benzer bir hizmetin verildiği platformlar için içerik pazarlaması, güven temeline kurulan bir dijital pazarlama türüdür,
- Ürün tanıtımı, ürün reklamı gibi pazarlama stratejilerinin e-posta üzerinden gerçekleştirildiği e-posta pazarlaması,
- İki tarafın kazanç sağladığı satış ortaklığı,
- Dijital ünlüler tarafından gerçekleştirilen influencer marketing,
- Sitelerin reklamlarının başka sitelerde yapılması şeklinde dijital pazarlama yöntemi remarketing,
- Sosyal medya kanalları üzerinden gerçekleştirilen sosyal medya pazarlaması.
Sosyal Medyanın Dijital Pazarlama Üzerine Etkisi
Sosyal medya, günümüzde en önemli etkileşim platformları arasında yerini almış durumda. Günden güne kullanıcı sayısının arttığı sosyal medya platformları, farklı görüşlerden, farklı zevkleri olan çok sayıda insanları bir araya getirmektedir. Sosyal medyanın karmaşık yapısı, hızlı biçimde insanları etkileme gücü ve insanlara kolaylıkla ulaşabilme olanağı; sosyal medyayı bir pazar haline getirmektedir.
Sosyal medya, dijital pazarlama ile doğrudan bağlantılıdır. Günümüzde çok sayıda kullanıcıya sahip, bireylerin farklı platformlarda fotoğraf ya da video paylaştığı, kişisel yaşamını gözler önüne serdiği, farklı gruplarla sanal çevresini zenginleştirdiği sosyal medya hesapları yoluyla çok sayıda bireye ulaşmak mümkündür. Bunun farkında olan firmalar, sosyal medyayı bir pazar olarak görmektedir. Bu durum, sosyal medyayı kaçınılmaz biçimde dijital pazarlamanın bir parçası haline getirmiştir.
Dijital pazarlama yöntemlerinden sosyal medya pazarlamasının amaçları, firma ya da işletmelerle kişiler tarafından sıklıkla araştırılmaktadır. Bu amaçlar şu şekilde değerlendirilebilir:
- Sosyal medya pazarlaması ile bir ürün ya da hizmet tanıtılır,
- Sosyal medya pazarlaması yoluyla tüketicilerin markaların yeni ürünleriyle tanışmaları sağlanır,
- Sosyal medya üzerinden ağını genişletmek isteyen firmalar ya da kişiler de sosyal medya pazarlaması tekniklerini kullanmaktadır.
Tüm bu amaçlar, sosyal medyanın dijital pazarlama için günümüzde oldukça aktif ve geniş bir zemin yarattığını göstermektedir. Rekabetten geri kalmak istemeyen firmaların sosyal medya hesaplarında ağlarını mümkün olduğunca zenginleştirmeleri zorunluluk halini almıştır. Geleneksel pazarlamanın yerini giderek dijital pazarlamaya bıraktığı günümüz dünyasında çok sayıda kişiye ulaşmanın en etkili yolu, sosyal medya üzerinden reklam vermektir. Tüm bunlar göz önünde tutulduğunda sosyal medya ile dijital pazarlama bağı kaçınılmaz biçimde ve organik olarak, doğrudan gelişmiştir, denilebilir.
- Sevilen influencerler, reklamlarını yaptıkları ürün için güçlü bir referans olurlar.
Related Posts
Dijital Reklam Alanları
Görüntülü Reklamlar Görüntülü reklamcılık, dijital reklamların...
Markaların Dijital Dönüşümünde Sosyal Medyanın Gücü
Markaların Dijital Dönüşümünde Sosyal Medyanın Gücü İnternet...