Sosyal medya, Dijital çağın en önemli iletişim araçlarından biri halini almıştır. Sosyal ağ siteleri, kişisel bloglar, fotoğraf ya da video paylaşım platformları, online oyun platformları ilk akla gelen sosyal medya sınıfları arasındadır. Sosyal ağlar; İnternet! in yaygınlaştığı ilk dönemlerde; bireylerin tanıştıkları, etkileşimde bulundukları platformlar iken günümüzde kariyer fırsatları yaratan ve para kazandıran bir zemine dönüşmüştür. Bu nedenle sosyal medya, reklam endüstrisi için renkli ve kişilere çok çabuk ulaşılabilen, güçlü bir tanıtım aracı olmuştur.
Aile, iş çevresi, arkadaş grubu ile sınırlı geleneksel iletişim; sosyal medyada yerini kişiler arasında heterojenik, dışa açık ve kalabalık ağlara bırakmaktadır. Fiziksel etkileşimle sınırlı insanlar arası ilişki, online platformlarda dijital bir tarza bürünmüştür. Dolayısıyla da sosyal medya ‘kalabalık etkisi’ yaratmaktadır. Bu etkileşim içinde farklı gruplardan çok daha fazla insan sosyal medya reklam sektörü için kaçınılmaz bir sosyal ağ zemini oluşturmaktadır.
Sosyal medya platformlarının oluşturduğu ağ örgüsü, ekonomi dünyasında yeni bir endüstri kolu yaratmıştır: sosyal medya reklam endüstrisi. Sosyal medyanın ekonomi üzerine yarattığı etki günden güne gücünü arttırmaktadır. Öyle ki tüm ekonomik faaliyetler için geleneksel ekonomiden çıkılarak ağ ekonomisi içinde yer almak zorunlu görünmektedir.
Dolayısıyla işletmeler ya da bireyler;
- Sosyal medya platformlarında global bir iletişime girebilmek,
- Sosyal medya hesaplarını büyüterek farklı gruplardan, kalabalık bir ağ örgüsü yaratmak,
- Malın veya ürünün tanıtımını çok daha fazla kişiye ulaştırmak,
- Ağ örgüsü ile günümüzün popüler dijital organizasyon türü içinde yer almak,
- Müşteri odaklı ve hizmet sektörüne yönelik tanıtım yapmak,
- Kişi veya işletmelerin ağ örgüleri üzerinden reklam alarak para kazanmak, gibi nedenlerle sosyal medya reklam endüstrisine dahil olma yollarını aramaktadır.
Sosyal medya reklamcılığı, İnternet reklamcılığı konusunun en önemli türleri arasındadır. Sosyal medya aracılığı ile reklamcılık faaliyetlerini kapsamaktadır. Bu noktada sosyal medya reklam türleri nelerdir; sosyal medya reklamcılığı nasıl yapılır; soruları günümüzde sıklıkla sorulmaktadır.
Sosyal Medya Reklam Türleri
Sosyal medya ağ kanallarına göre reklam türlerinde değişiklik olabilmektedir. Sosyal medya reklam türleri içinde başlıcaları şu şekildedir:
- Yazılı, görsel veya video reklamları,
- Video içinde gerçekleştirilen yayın reklamları,
- Link tıklama üzerinden reklamlar,
- Slaytlı reklamlar,
- Çoklu görsel reklamları
- Açılış ekranı, etiket reklamları
Çoklu görsel reklamları ile açılış ekranı reklamları genellikle büyük firmaların tercih ettikleri sosyal medya reklam modelleri arasındadır. Kişisel bloglar ve hesaplar için görsel ya da video reklamları, özellikle hedef kitlenin büyütülmesi için önemlidir.
Sosyal Medyada Nasıl Reklam Verilir?
Sosyal medya platformları üzerinden kişi ya da firma olarak rahatlıkla reklam verilebilmektedir. Son dönemlerde hedef kitlesi geniş, fenomen olarak tabir edilen sosyal medya kullanıcılarının paylaşımlarına firmalar sponsor da olmaktadır. Firmaların sosyal medyada sponsor yüzü olmak, önemli bir reklam geliri sayılmaktadır.
Sosyal medya kullanıcıları ya da firmalar, dijital içeriklerini reklama almak istediklerinde sosyal medya platformunun reklam araçları ile iletişime geçmelidir. Bu iletişimde genel olarak; sosyal medya içerikleri, ödeme yönteminin sosyal medya reklam hesabına tanımlanmasının ardından günlük ücret seçilerek reklama gönderilir. Bu noktada verilen reklam, sosyal ağ platformunun reklam stratejilerine göre değerlendirilir ve uygun bulunursa gönderi sponsorlu olarak hedef kitleyle paylaşılır. Bu yolla, kullanıcılar yeni takipçi kazanabilmekte, ürünlerinin tanıtımını yaparak sosyal medya pazarını genişletebilmektedir.
Sosyal medyada reklam vermek hedef kitleyi seçebilme olanağı da sunmaktadır. Bu nedenle sosyal medya reklamcılığı üzerinden kısa sürede hedef kitleyi büyütmek olasıdır. Sosyal medyada reklam vermek önemli bir kural ihlali olmadığı sürece zor değildir ancak strateji hataları yapılmamalıdır. Hedef kitle, gönderilerin kalitesi, profilin anlaşılır olması gibi birçok etken göz ardı edilmemelidir. Bu nedenle sosyal medya reklamcılığında deneyimli sosyal medya editörleri ya da sosyal medya ajansları ile çalışmak reklamların hedefe ulaşmasında etkilidir.
Related Posts
E-Ticarette Pazar Yeri Seçiminin Önemi
E-ticarette Pazar yeri seçimi, internet üzerinden elektronik ortamda ürün ve...
Sosyal Medya Pazarlamasında Influencer Etkisi
Günümüzün önemli iletişim platformlarından sosyal medya, kendi içinde adeta...