Geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama günümüzde firmalar tarafından en çok kullanılan kavramlar olup farklı özelliklere sahiptir. Kurgusu uzun ve maliyeti fazla olan geleneksel pazarlama ürün, marka ve hizmetlerin geliştirilmesi için kullanılır. Buna kıyasla dijital pazarlama istenilen her an her yerden ulaşılabilen, kendi kendini yenileyebilme özelliğine sahip pazarlama türüdür. Her iki pazarlamanın harmanlanarak kullanımı son dönemlerde işletmeler tarafından ilgi görmektedir.
Geleneksel ve dijital pazarlamanın harmanlanması olarak ifade edilen fijital pazarlama son dönemlerde hızlı bir yükseliş içerisindedir. Bu uygulamada dijital billboardlar, tablet ve bilgisayarlar, akıllı cep telefonları aktif şekilde kullanılır. Güncel ve yenilikçi olan pazarlamada hedef kitleye farklı deneyimler ve seçenekler sunulur.
Geleneksel Pazarlama Nedir?
Kitle pazarlaması olarak da ifade edilen geleneksel pazarlama reklam panoları, televizyon, gazete, radyo, posta kutularına broşür bırakılması gibi yöntemlerle yapılan pazarlama türüdür. Tüketicilerin beklentilerini anlama ve ihtiyaçlarını karşılama amaçlarıyla yapılan bu pazarlamada yerel kitleye hitaben reklam kampanyaları düzenlenir.
İnsanlara ulaştırılması biraz daha maliyetli olduğu için geleneksel pazarlamada yüksek bütçelere gerek vardır. Yer, ürün türü, tutundurma, fiyat gibi unsurlar bütçenin belirlenmesinde dikkate alınır. Zaman içinde teknolojinin gelişmesiyle birlikte geleneksel pazarlama değerini yitirme eğilimine girmiştir. Dijital platformların insan hayatında gün geçtikçe daha fazla yer edinmesi nedeniyle günümüzde geleneksel pazarlama yerini dijital pazarlamaya bırakmıştır.
Dijital Pazarlama Ne Demektir?
Geleneksel pazarlamaya göre daha geniş kapsamlı olan dijital pazarlama kullanıcılara internet üzerinden 7 gün 24 saat boyunca ulaşabilmeyi sağlar. Ajanslar ve sosyal medya departmanı ile eş zamanlı yürütülen dijital pazarlamada yenilikler rahatça denenebilir, farklı stratejiler uygulayarak değişik reklam kampanyaları düzenlemek mümkündür.
Bu pazarlama şeklinde hitap edilen kitle daha geniş olmasına karşın her zaman samimi bir dil kullanılır. Eğer kullanıcı yanlış bir etiketleme yaparsa uygun bir diller uyarılır. Tüketicinin korunmasına ve memnuniyetine tüm pazarlama türlerinde ekstra önem verilir. İşbirliğine dayalı müşteri ilişkileri, müşteri topluluğu onayı, farkındalık, büyük yatırım getirisi, kolay ölçülebilir olması, değişiklik yapmanın kolay olması, hedef belirleme, marka bilinirliğinin artması, paylaşım kolaylığı bu pazarlama türünün bilinen özellikleri arasında yer alır.
Geleneksel ve Dijital Pazarlama Nasıl Birlikte Kullanılır?
Firmaya ait pazarlama stratejisi ne kadar geniş kapsamlı olursa geleneksel ve dijital pazarlama teknikleri o kadar etkin kullanılıyor demektir. Bu iki pazarlama türünü entegre şekilde yürütmek daha verimli sonuçlar verecektir. Bunun için şunlara dikkat edilmelidir:
- Ekip iletişimi kuvvetli olmalı
- Pazarlama yöntemleri arası mesajlar tutarlı olmalı
- Hedefler belirlenmeli, hangi yöntemin nasıl uygulanacağı önceden planlanmalı
- Uygun pazarlama teknikleri ile müşteriler satışa doğru şekilde yönlendirilmeli
- Basılı reklamlar, video reklamları, arama motoru optimizasyonu çeşitleri, sosyal medya iletişimi, kupon ve posta gibi satış odaklı kampanyalar eş zamanlı olarak uygulanmalıdır.
Related Posts
Dijital Hedef Kitle Nasıl Oluşturulmalı?
Dijital Hedef Kitle Nasıl Oluşturulmalı? Dijital hedef kitle...
Sosyal Medya Ajansı ile Çalışmanız İçin 16 Önemli Sebep
Dijital evrenin her geçen gün biraz daha büyümesi ve bünyesine yeni...