Sosyal ağlar çoğu şirket için çevrimiçi pazarlamada merkezi bir rol oynamaktadır: Temmuz 2019’da Facebook, platformun ayda 2,7 milyardan fazla aktif kullanıcı tarafından ziyaret edildiğini ve bunun günde yaklaşık 2,1 milyarının aktif olduğunu bildirdi. Facebook’un borsa raporuna göre, Almanya’da Mart 2019 itibariyle, 23 milyonu her gün çevrimiçi olan yaklaşık 32 milyon aktif kullanıcı vardı. Twitter, Xing, LinkedIn, Instagram ve daha pek çok platform gibi diğer platformlar büyümeye devam ediyor.
Yeni iletişim kanalları ve formları sadece özel kişiler tarafından kullanılmamaktadır. Şirketler de sosyal ağlarda temsil edilmekte ve bunları kendi amaçları için kullanmaktadır. BITKOM sektör derneği tarafından 2017 yılında yapılan bir araştırmaya göre, yaklaşık dört şirketten üçü sosyal ağlarda aktif ve ürünler için dijital reklamcılık, yeni uzmanlar işe almak veya müşterilerle iletişim kurmak için oradaki çeşitli seçenekleri kullanıyor.
Peki şirketler değişen iletişim kanallarına nasıl uyum sağlıyor? Sosyal ağların kurumsal iletişimdeki rolü nedir? Ve yeni medyada müşteriler, hayranlar ve takipçiler nasıl kazanılabilir?
Şirketler sosyal medya pazarlamasına ihtiyaç duyuyor çünkü müşteriler bugün Facebook, LinkedIn, Twitter ve Co. aracılığıyla iletişim bekliyor. Sosyal medya ağları profesyonel ve özel yaşamımıza hakimdir. Sosyal medya, günümüzde entegre pazarlama iletişiminin ayrılmaz bir parçasıdır.
Ağlar, sosyal medya trendleri nedeniyle sürekli gelişiyor . Bu nedenle, çevik bir çalışma şekli ile sürekli gelişim gereklidir. Bireysel bir strateji de tabii ki. Dijital becerilere sahip kaynaklara sahip kalifiye çalışanlar da başarı için önemlidir.
Dijital değişimde kurumsal iletişim
Medya kullanım davranışının değiştiğini gösteren ARD / ZDF çevrimiçi çalışması gibi çalışmalar her zaman vardır. İnternetin, sosyal medyanın ve uygulamaların mobil kullanımı nedeniyle son yıllarda medya kullanım davranışı istikrarlı bir şekilde artmıştır. Gelecekte akıllı telefon ve tablet üzerinden mobil kullanım da belirleyici olacak.
Çoğu hareket halindeyken sörf yapar ve hızlı iletişim ve bilgi için sosyal medyayı kullanır. Bu nedenle, en son çalışmalara ve istatistiklere aşina olmak ve gelişmelere tepki vermek önemlidir: Trendler ne gibi fırsatlar sunuyor? Şirketler için uygun sosyal medya ağları nelerdir? Şirketler bunları pazarlamada stratejik olarak nasıl kullanabilir?
Sosyal Medya Pazarlaması: Fırsatlar ve Riskler
Şirketler sosyal medya aracılığıyla müşterilerine olan mesafeyi azaltabilmektedir. Müşterilerinden bilgi alma ve bunu, örneğin ürün ve hizmetleri iyileştirmek ve müşterilerin gelecekte ne tür ihtiyaçlarının olacağını tahmin edebilmek için kullanma fırsatına sahiptirler. Ayrıca şirketler, marka bilinirliğini ve imajlarını güçlendirmek için sosyal ağlar aracılığıyla ek platformlar kazanıyor.
Kullanımından kaynaklanan fırsatlara rağmen, bazı şirketler sosyal ağları reddetmeye devam ediyor. Sosyal ağları kullanırken daha çekingen olma eğilimindedirler. Bu, diğer şeylerin yanı sıra, şirketlerin kendi varlıkları için hangisinin uygun sosyal ağ olduğunu bilmemelerinden kaynaklanmaktadır.
Ayrıca birçok şirket, müşterilerden gelen eleştiri durumunda sosyal ağlarda nasıl davranılacağı konusunda genellikle net değildir.
Related Posts
Sosyal Medya ve Reklam Endüstrisi
Sosyal medya, Dijital çağın en önemli iletişim araçlarından biri halini...
Sosyal Medya Reklamlarının Pazarlamaya Etkisi
Sosyal medya kullanımının sürekli olarak gelişme göstermesi ve her gün yeni...