Değerleri, duyguları ve arzuları olan belirli bir kişi olarak şirket mi? Çoğu şirket için bu, her şirketin temelde zaten bir kurumsal kimliğe sahip olmasına rağmen, belirli bir yeniden düşünmeyi gerektirir. Bilinçli veya bilinçsiz olarak her şirket belli bir şekilde iletişim kurar ve böylece belli bir dış etki yaratır. Bu imajı şansa bırakmak mı yoksa daha doğrusu kendi kurumsal imajı üzerinde aktif olarak çalışmak mı isteyebileceği şüphelidir.
Bir şirketin kendi imajının dışarıya yansıtılabilmesi için, kurumsal kimliğin bir parçası olarak, yol gösterici bir ilke ve davranış kuralları önceden tanımlanmıştır. Bu, iletişim ve eylemin stratejik yön, konumlandırma ve kurumsal hedeflerle uyumlu olmasını sağlar. O zaman, bireysel hedefleri, bunlara dayalı olarak uygun önlemlerin alınabileceği şekilde formüle etmek önemlidir.
En iyi senaryoda, strateji, tasarım ve iletişim el ele gider, böylece hem iç hem de dış taraflar şirket yönetimine en iyi şekilde entegre olur. Önemli olan her zaman şirket olarak kim olmak istediğiniz, neyi temsil ettiğiniz ve bir bütün olarak hangi değerleri temsil ettiğinizdir. Bu sadece uzun vadede marka tutarlılığı yaratmakla kalmaz, ayrıca kendi ürün ve hizmetlerinizin kabulünü önemli ölçüde artırır. Günün sonunda, profesyonel bir kurumsal kimliğe sahip olan müşteri, emin ellerde olma hissine sahip olanı satın almaya karar verir.
Hangi önlemler kurumsal kimliğin bir parçasıdır?
Kurumsal kimliğin ölçüleri çeşitlidir ve tanımına göre değişiklik gösterebilir. Bununla birlikte, temel olarak, aşağıdaki alanların merkezi olduğu kanıtlanmıştır:
- Kurumsal tasarım
- Kurumsal iletişim
- Kurumsal davranış
Kurumsal tasarım örneği tipografi, logo ve kartvizit için bir şirketin görsel görünüm ilgilidir. Ancak burada bir web sitesi, iş elbisesi veya işyerinden de bahsedilebilir.
Kurumsal iletişim alanında ise, farklı çıkar gruplarına sahip bir şirketin iletişim yöntemlerine giderek daha fazla odaklanılmaktadır. Bu, hem iç iletişim önlemlerini (şirket üyeleri) hem de dış iletişimi (kamuya açık) içerir. Buradaki nihai amaç, bir şirketin tüm paydaşlarına hitap etmek ve onları tematik olarak dikkate almaktır.
Bunlar, özellikle, diğer çıkar gruplarıyla birlikte kurumsal davranışın temel kaynağını oluşturan bir şirketin çalışanlarını içerir. Odak noktası, bir şirketin değerlerine ve hedeflerine de uyarlanabilen, şirkete dahil olan herkesin davranışıdır.
Tüm alanlar birlikte, bir şirketin diğer rakiplerinden ve sağlayıcılardan farklı olmasını sağlayan benzersiz kimlik karışımını oluşturur. Tasarım, iletişim ve davranış etkileşiminde, uzun vadede kurumsal bir ses (akustik) ve kurumsal bir koku (koku alma) da içerebilen bireysel bir kurum kültürü yaratılır. Burada kurumsal kimliğin de önemli olduğu ortaya çıkıyor: Potansiyel müşterilere, müşteri yolculuklarında tüm temas noktalarında onlara eşlik eden net ve sürekli bir kurumsal kimlik sağlamak.
Logo, kurumsal kimliğin merkezi unsurudur. Bu nedenle özellikle özlü olmalı, belirli bir özgünlüğe sahip olmalı ve güçlü bir tanınma değerine sahip olmalıdır. Bir logo, grafik, renk ve tipografi olmak üzere üç temel öğeden oluşur.
Related Posts
Dijital Ajans Nedir? Doğru Dijital Ajans Nasıl Seçilir?
İşletmeler için çok önemli bir yere sahip olan dijital ajanslar, son zamanlar...
Kurumsal Firmalarda Sosyal Medya Etkeni
Sosyal medya platformları, ürün ve hizmetlerinizi pazarlamanıza, hedef...