Sosyal medya platformları, ürün ve hizmetlerinizi pazarlamanıza, hedef kitlenizle etkileşime geçmenize destek olur. Aynı zamanda müşterilerinizle gerçek zamanlı olarak bilgi paylaşmanıza yardımcıdır. Online bir iletişim biçimi olarak öne çıkan sosyal medya, birçok avantajı beraberinde getirir. Peki, kurumsal firmalarda sosyal medya etkeni tam olarak nedir?
Firmalar İçin Sosyal Medyanın Önemi
Dijital pazarlama, küçük işletmelerin ve yeni başlayanların potansiyel müşteriler ve daimi müşterilerle iletişim kurmasına yardımcı olabilecek yollardan biridir. Dijital pazarlamada farklı teknikler vardır. Bu tekniklerden biri de sosyal medya stratejileridir. Kurumsal firmalarda sosyal medya etkeni, özellikle son zamanlarda daha çok önem kazanmıştır. Sosyal medya, satışları artırmak ve bir şirketin web sitesine gelen trafiği artırmak için geçerli ve gereklidir. Bununla birlikte, sosyal medya pazarlaması marka bilinirliğini artırmada hayati bir rol oynamaktadır.
Kurumsal Firmalar İçin Sosyal Medya Neden Gerekli?
Kurumsal firmalarda sosyal medya etkeni tahmin edilenden daha fazladır. Sosyal medya, pazarlamacılar ve işletmeler için önemli bir araçtır. Sadece küçük işletmeler ve yeni başlayanlar için ürünlerini sergilemeleri adına bir platform sağlamakla kalmaz, aynı zamanda firmaların müşterileriyle doğrudan iletişim kurmalarına yardımcı olur. Küçük bir işletmeniz veya girişiminiz varsa, sosyal medya pazarlamacılığına zaman ve çaba harcamanız için pek çok neden var. Bunlara göz atalım:
Sosyal Medya Kullanıcı Sayısı Gün Geçtikçe Artıyor
2020 senesinde sosyal medyada aktif olan yaklaşık 3,6 milyar insan olduğu belirlendi. Tahminlere göre 2025 yılına kadar bu rakamlar 4,41 milyar olacak. Bu platformlarda daha fazla insanla, daha fazla potansiyel müşteri bulacaksınız. Ancak, hedef kitlenize erişmek için doğru bir pazarlama stratejisine ihtiyacınız var.
Küçük ve büyük ölçekli de dahil olmak üzere hemen hemen her tür işletme, bir sosyal medya varlığına sahip olmalıdır. Bunun en büyük sebebi ise müşterilerini bu platformlarda bulabilmeleridir. Birçok işletme, web sitelerine sosyal medya platformlarından trafik almaktadır.
Kullanıcılar Sosyal Medyada Fazla Zaman Harcıyor
Kurumsal firmalarda sosyal medya etkeni söz konusu olduğunda, bu platformların daha çok müşteriye ulaşmanıza yardımcı olması göz ardı edilemez. Ortalama olarak, sosyal medya kullanıcıları platformda iki saatten fazla zaman harcıyor. Gün geçtikçe daha fazla kullanıcının platformda zaman geçirmesi ile işletmelerin müşterilere ulaşmak için daha fazla fırsatı olur. Ancak bu aynı zamanda rekabet olduğu anlamına da gelir. Dijital dünyada var olmaya çalışan yeni işletmelerin, sosyal medya pazarlama ajansları ile iş birliği yapmaları bu açıdan çok önemlidir.
Kullanıcılar Platformlarda Ürün Araması Yapıyor
Sosyal medya aramalarının yaklaşık %54’ü bir ürünle ilgili araştırma içindir. Kullanıcılar yalnızca bir ürünü araştırmakla kalmıyor, aynı zamanda bir markayla da etkileşim kuruyor. Bu nedenle işletmeler, insanlar arasında marka bilinirliğini artırmak için sosyal medyanın gücünden yararlanabilir. İnsanlar kendi inançlarına uygun markaları takip etme eğilimindedir. Ayrıca, aktif olan ve takipçileriyle aktif olarak etkileşime giren markaların daha fazla ilgi görmesi kaçınılmazdır.
Daha Çok Satış İçin Sponsorlu Yayınlar
Birçok marka, ürünlerini tanıtmak için sosyal medya platformlarında influencerlar ile iş birliği yapma eğilimindedir. Instagram gibi sosyal medyadaki influencerlar ve bloggerlar oldukça popüler. Çünkü onlar bir markayı ve ürününü incelerken takipçilerinin fikirlerini değiştirebilirler. Bu durum, ilgili markanın satışlarına olumlu şekilde yansır.
Related Posts
Endüstri 4.0’ın Dijital Pazarlamaya Etkileri
Endüstriler, firmaların tüketicilerle iş yapma yöntemlerini, ürünlerin...
8 Adımda Sosyal Medyada Kriz Yönetimi
Dijital dünyanın çok yüksek bir dinamizme sahip olması firmaların ve...