İnsanların bilgiye ulaşma şeklinin artık büyük oranda dijital ortamda gerçekleşmesi birçok sektörün de bu alana yönelmesini sağlamıştır. Sosyal medya işletmeler açısından son derece başarılı bir ürün ve hizmet pazarlama mercileri arasında yer almaktadır. Milyonları aşan bir kullanıcı sayısı sayesinde sosyal ağlar her bakımdan işletmelerin ve kamu kurumlarının ciddi oranda dikkatini çekmektedir.
Teknolojik ilerlemeler neticesinde ortaya çıkan bu mecralar artık insanlar için bir eğlence aracı olmaktan çıkarak tamamen yaşamın kendisi haline gelmeye başlamıştır. Böyle olunca da sosyal medya sağlık sektörü için de son derece önemli platformlar haline gelmeye başlamıştır.
Sağlık İletişiminde Sosyal Medyanın Önemi
İnsanların artık hemen her işlemini internet üzerinden yapıyor olması dijital okuryazar olmasında son derece etkilidir. Her geçen gün daha bilinçli internet kullanımının yaygınlaşması ile birlikte insanlar özellikle sağlık konularında daha etkili bilgi edinebilme şansı bulabilmektedir. Sosyal medya üzerinden yapılan paylaşımlar sayesinde kişiler her türlü sağlık konusundan anlık olarak haberdar olabilme şansına sahip olabilmektedir. Sağlık iletişiminde sosyal medya kullanımı avantajlarından şu şekilde bahsetmek mümkün olmaktadır:
- Sosyal medya üzerinden kişiler medikal bilgilere daha hızlı ulaşabilirler.
- Medikal alanda görevli olan uzmanlar da meslekleri ile gelişmeleri yakından takip edebilirler.
- Tıp merkezleri, özel hastaneler ve devlet hastaneleri sosyal medya üzerinden rahatlıkla takip edilebilir.
- Hem hastanelere hem de hekimlere kolay ulaşabilme imkânı sunar.
- Bilgiler daima günceldir ve sağlık alanında ki gelişmeler çok daha geniş kitlelere hızlı bir şekilde ulaştırılabilir.
Tüm bu avantajları sayesinde sosyal medya platformları sağlık alanında da profesyonel hizmet vermektedir. Bu platformlar sayesinde hem kurumlar hem de uzmanlar hakkında çok daha detaylı bilgiler edinebilme şansı bulunmaktadır.
Sosyal Medyanın Sağlık Sektöründe Kullanılması
Sağlık sektörü insanların yaşamlarını yakından ilgilendiren bir sektördür. Bu nedenle de her bilginin doğruluğunun tartışıldığı sosyal medya mecralarında sağlık iletişimi konusunda son derece ciddi çalışmalar yapılmak zorundadır. Hem sağlık kurumları hem de hekimler sosyal medya mecralarında çeşitli paylaşımlar yaparken birtakım etik sağlık kurallarına uygun hareket etmelidir. Bu süreçte prosedürlere uygun davranabilmek ve takipçileri doğru yönlendirebilmek için profesyonel sosyal medya ajansı ile çalışabilir.
Herhangi bir rekabete yer vermeden, hasta sağlığı ve gizliliğini riske atmadan paylaşım yapılmasında dijital ajans hizmetleri beklentilerinizin karşılanmasını sağlıyor. Her ne kadar sağlık sektöründe de reklam ve tanıtım çalışması zorunlu olsa da bu çerçevede etik kurallara uygun davranılması son derece önemlidir.
Hasta ve hasta yakınlarının doğru hastane ve hekim seçmesinde sosyal medyanın uygun bir yönlendirici olarak kullanılması gerekmektedir. Sosyal medyanın bu iletişim sektöründe hem hastanın hem de hasta yakınlarının duygu, tutum ve davranışlarını olumlu yönlendirmek şeklinde hizmet vermesi gereklidir. Hasta ve hekim arasında ki iletişimi hızlandıracak şekilde sosyal medya mecralarında bulunmak bu süreçte son derece önemlidir.
Related Posts
Dijital Pazarlama Paradigmaları
İletişim Kurmaktan Varlık Oluşturmaya Eski paradigmada medya...
Dijital Okuryazarlık ve Sosyal Medya
Dijital okuryazarlık, topluma öğrenme, çalışma ve aktif katılım için esastır....