Sosyal ağlar kişilerin online platformlar aracılığı ile belli bir amaç çerçevesinde bir araya geldikleri ya da birbirileri ile iletişim kurdukları ağlardır. Bu ağların birçok farklı amaca hizmet etmesi kullanım alanlarının her geçen gün biraz daha yaygınlaşmasını sağlamaktadır. Türkiye’de sosyal ağların yerleri tartışılmaz boyutlardadır. Arkadaşlık kurma, ürün tanıtım ve pazarlama, reklam ve eğlence gibi birçok konuda bu alanlardan yararlanılmaktadır.
Gibi sosyal ağlar her yaş grubundan kişinin kendine yer edindiği dijital platformlardır. Bu platformlar hem kişisel hem de kurumsal olarak kullanılabilmektedir. Kurumsal kullanımlarda marka farklılığı yaratmak için sosyal medya ajansı hizmetleri firmaların gereksinimlerine yanıt vermektedir.
Türkiye’de En Çok Kullanılan Sosyal Ağlar
Sosyal medya kullanımı herkes için farklı bir amaç taşıyor. Günümüzde gençler bu alanları eğlence aracı olarak görürken firma sahipleri önemli bir potansiyel pazar olarak düşünmektedir. Kişiler için önemli bir zaman geçirme aracı olan sosyal ağlar arasında en çok kullanılanlar şunlardır:
Facebook Türkiye’de çok rağbet gören sosyal medya platformları arasında bulunuyor. Uzun bir süredir. Çok geniş bir kitlenin zaman geçirdiği Facebook başka insanlarla iletişim kurabilmek adına son derece önemli bir ortamdır. Burada tanıdık kişilerle iletişim kurmak yanında firmalar kendi müşteri hedef kitlelerine daha kolay bir şekilde ulaşabilme şansına sahip oluyor. Instagram ve Twitter gibi sosyal medya kanalları kadar sıklıkla kullanılan platformlardandır.
Son yıllarda bir çığ gibi büyüyen kullanıcı sayısı ile Instagram Türkiye’de çok sevilen bir platform. Bu platformda hem kişiler kendilerine özel bir profil oluşturabilirken hem de firmalar kurumsal hesap açabiliyorlar. Özellikle reklam ve tanıtım çalışmaları ile hedef kitleye ulaşmada en etkili sosyal medya mecraları arasında yer almaktadır. E- ticaret sektörünün de önemli bir parçasını oluşturan instagram hem reklamdan hem de ürün ve hizmet satışlarından ciddi gelirler elde edilebilmesine imkan tanıyor.
Globalleşen dünyada en büyük problemlerden birisi de insanların karşı karşıya kaldığı işsizlik problemidir. Linkedin de bu konuda çok ciddi çalışmalar yaparak işverenlerle iş arayanları bir araya getirmektedir. Sosyal iş ortamlarında hem çevre genişletmek hem de iş potansiyelini yükseltmek isteyenler için Linkedin profesyonel şekilde kullanılması gereken platformlar arasında yer almaktadır.
Türkiye’de ve dünyada birçok kişinin vakit geçirdiği, olaylardan haberdar olduğu ve dahası çevre edindiği sosyal ortamlar arasında Twitter da bulunuyor. Profesyonel bir firma olarak sizlere sunulan bu ortamda anlık paylaşımlarla geniş bir çevre edinmek mümkün oluyor.
YouTube
YouTube video paylaşım platformu olarak son derece önemli sosyal ağlar arasında yer almaktadır. Video paylaşımları, reklam çalışmaları ve daha birçok konuda platformun kullanıcılarına sağladığı önemli avantajlar bulunmaktadır.
Sosyal Medyanın Kurumsal Alanda Önemi
Sosyal medya kurumsal alanda profesyonel bir kullanım gerektirmektedir. Dijital ajans olarak hizmet veren profesyonel firmalardan destek alarak hem marka bilinirliğini hem de bu süreçte müşteri kitlenizi artırmak son derece kolaydır. Profesyonel bir sosyal medya ajansının desteğini alarak yapılacak olan hedef kitleniz ve mevcut müşteri kitlenizle etkileşim düzeyinizi artırma şansı bulabilirsiniz.
Türkiye’de sosyal medya hem kişiler hem de firmalar açısından önemli bir yere sahiptir. Her sosyal medya mecrası üstün nitelikleri sayesinde kişilere ciddi anlamda hizmetler sunmaktadır.
Related Posts
Sosyal Medya Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?
Sosyal medya uzmanı, markaların ve firmaların isim olarak bilinirliğini...
İstanbul Dijital Ajans
Sosyal medya ajansı ve dijital ajanslar ile iş birliği yapmak, işletmesini...