Dijital PR İngilizce ‘’Public Relations’’ kelimelerinin baş harfleri olup Türkçede halkla ilişkiler demektir. İnternet teknolojisi ile dijital bir çağın yaşandığı günümüzde artık firmalar halkla ilişkileri dijital PR ile yapmaktadır. Geleneksel olarak işletmelerin müşterileri ile iletişim kurmalarına halkla ilişkiler denir. Şirketlerin müşterileri ile etkili bir iletişim kurmalarını, işletmelerinin ve markalarının müşteri tarafından benimsenmesini sağlayan bir uygulamadır. İnternet ortamında Dijital PR ile işletmeler müşterileri ile sağlıklı iletişim kurmuş olurlar. Dijital medya ajansı hizmeti veren kuruluşlarında mutlaka tavsiye ettikleri Dijital halkla ilişkiler ile firmaların tanıtımı ve geniş kitlelere ulaşabilmesi sağlanır. Dijital iletişimin gücünden faydalanarak internet ortamında sosyal medya da dâhil olmak üzere birçok alanda firmaların tanınmasını ve itibar kazanmasını sağlayan bir uygulamadır.
Dijital PR Faydaları Nelerdir?
Dijital PR firmaların müşterileri ile sağlıklı bir iletişim kurabilmelerini sağladığından birçok faydaları bulunan bir uygulamadır. İnternet ortamında firma ve şirketlerin müşterileri ile etkili bir iletişim kurmalarını sağlayan uygulama aynı zamanda daha geniş kitlelere ulaşmalarını da sağlar. İşinde uzman bir dijital medya ajansı mutlaka dijital PR kullanımını tavsiye edecektir. Faydaları şunlardır:
- Firmaların marka itibarını ve kimliğini oluşturarak tanınmasını sağlar.
- Güvenilir kaynaklardan ve internet sitelerinden bağlantılar oluşturarak daha geniş bir alana erişim sağlar.
- Arama motorlarında firmanın arama sıralamasına olumlu etkisi vardır.
- Sosyal paylaşımlar üreterek müşteri portföyünü artırır.
- Firmanın erişim trafiğini artırır.
- Marka bağımlılığı geliştirerek müşteri devamlılığına fayda sağlar.
- Uygun maliyetli olduğundan firmalar için iyi bir strateji olur.
Neden Dijital PR Kullanılmalıdır?
Dijital PR uygulamasının birçok faydasının yanı sıra firmalar bazı özel sebepler nedeniyle de kullanabilirler. Özellikle firmalar yeni çıkacak ürünleri için etkili bir izlenim bırakarak yüksek satış hedefleri koymuşlarsa Dijital PR tercih etmelidirler. Ya da firma hakkında oluşmuş önyargılar ve kalıplaşmış fikirler varsa bunları yıkmak için oldukça faydalı olur. Bir dijital medya ajansı eğer markanız olumsuz bir intiba yaratmışsa mutlaka dijital PR önerecektir. Zira markanızın insanların gözünde değerine kavuşmasına yardımcı olacaktır. Firmanız bir kriz yaşamışsa ve bu krizden olumlu bir şekilde çıkmak istiyorsanız dijital PR doğru bir adım olacaktır.
Dijital PR Avantajları
Dijital PR pek çok yönden avantajlı bir uygulamadır. Çünkü firmaların ve markalarının bilinirliğine yardımcı olarak kazançlarının artırılmasına destek olmaktadır. Başlıca avantajları şunlardır:
- Dijital PR uygulamaları ile firmalar hedef kitlelerininde dışında kısa süre içerisinde milyonlarca kişiye ulaşabilirler.
- Büyük bir sermaye gerekmeden firmanın pazarlama ve tanıtımının yapılmasını sağlar. Böylece firma az maliyetle çok fazla kişiye ulaşmış olur.
- Şirketinizin, markanızın ya da yaptığınız kampanyanın olumlu ya da olumsuz geri dönüşlerini alırsınız. Bu da size detaylı bir analiz yapabilme fırsatı sağlar.
- Firmaların Dijital PR ile müşterilerden aldıkları geri dönüşler kendilerini geliştirmeleri için bir fırsat yaratır.
Related Posts
Dijital Nesil ve Pazarlama Stratejileri
Markayı, ürün ve hizmetleri daha geniş kitlelere ulaştırmak için yapılan...
Sosyal medya ajanslarının gelirini arttırmasının 10 yolu
Sosyal medya ajanslarının gelirini arttırmasının 10 yolu...
Merhabalar, dijital pr ajansı olarak içeriğinizi çok beğendik. Açıklayıcı ve sade olmuş. İçeriğinizi alıntılayıp, size atıfta bulunmak isteriz, izniniz olursa.
Tabi ki atıfta bulunduğunuz sürece kullanabilirsiniz.