Facebook diğer sosyal medya platformlarının yanında en büyük kullanıcı kitlesine sahiptir. Bu sebeple markalar ve işletmeler Facebook reklamlarına ciddi bütçeler ayırır. Platformun sunduğu avantajların yanı sıra Facebook artık hayatımızın bir parçası haline geldi. Facebook müşteri analizlerini en iyi yapan platform olarak görülebilir. Facebook’ta yaptığınız aktiviteler sizin Facebook müşteri profilinizi oluşturuyor. Yaş, meslek, yaşanılan yer, sevilen şeyler, sevilmeyenler varsa hastalıklarınız Facebook yapay zekası ile toplanan veriler arasında. İşte Facebook reklamcılık tam olarak bu özellikten yararlanıyor. Müşteriden aldığı profil bilgileri ile satıcıdan aldığı ürün bilgilerini eşleştiriyor ve sonuç olarak Facebook dinamik reklamları ortaya çıkıyor.
Facebook Dinamik Reklamlar satış stratejisi olarak uçtan uca pazarlama tekniğini kullanıyor. Yani hazır olan ürünü hazır arzla buluşturuyor. Gelişen ihtiyaçlara karşılık anında çözüm sunuyor. Bu şekilde hem reklam gösterim maliyetleri düşüyor, hem de hedef kitle doğru seçilmiş oluyor. Facebook’un eski müşterileri klasik reklam gösterimleri ile aktif reklam gösterimleri arasında ki farkı gördü ve %50’lerin üzerinde başarıya tanık oldu. Özellikle yerel işletmeler için Facebook reklamları artık vazgeçilmez reklam araçlarına dönüştü. Facebook aktif reklamları Facebook öğrenmesinin /AI/ Yapay Zeka bir ürünüdür.
Neden Facebook Reklamları tercih ediliyor?
Facebook dünyanın en kalabalık platformu ve her ay giriş yapan 2.4 milyar aktif müşteriye sahip. Üstelik makine öğrenmesi sayesinde herhangi bir müşteri profili çizmenize hiç gerek yok. Eski sistemi hatırlayacak olursak reklam masraflarını düşmek için kısıtlı bir bölge, cinsiyet, eğtim seviyesi, sanat ve hobi özellikleri gibi müşteri profili elle tek tek girilip reklamlardan sonuç çıkması bekleniyordu.
Şimdi bunların hepsini yapay zeka algoritmalar hallediyor. Ta ki müşteri alana yada ürün stoktan kaldırılana kadar. Önceden reklamlar ürünle ilgisi olup olmadığı bilinmeyen kullanıcılara sunulur ve buradan olumlu bir cevap çıkması beklenirdi. Bu pasif reklamlar iyi bir getiri sunmuyordu. Aktif reklamlar ise daha agrasif ve ısrarcı davranıyor.
Dinamik Reklamlar Kimlere Gösteriliyor?
Pasif reklamlar bir ürüne ilgi gösteren müşterilere benzer ürünler sunarak reklam veriyordu. Aktif reklamlar ise sizin sitenize giren, ürünü beğenen, sepetine koymuş fakat alışverişi tamamlamamış müşterileri hedef seçiyor.
DİNAMİK REKLAMLARIN TERCİH EDİLME NEDENLERİ
- Zamanı iyi değerlendirmek. Reklamcılık bir meziyet işidir. Ayrıca bilgileri tek tek girmek için belli bir zaman bilgisayarda geçirmek şarttır. Dinamik ilanlar ise sizin ürün kataloğunuza girer ve oradan bilgileri çekip ilana ekler. İstediğiniz kadar ilan verin zamandan tasarruf edeceksiniz.
- Stoğunuza göre reklam vermek. Bir reklama tıklayıp da ürünün stokta kalmadığını görmek üzücüdür. Ve müşteriyi bir parça hayal kırıklığına uğratabilir. Dinamik ilanlar stoğunuza erişir ve kalmayan ürünleri reklamlardan kaldırır.
- Daha çok ilgili kişileri bulun. Ürününüzle ilgilenen kişiler sizin sitenizde veya başka sitede olabilir. Onları bulmak ve reklam vermek Facebook dinamik ilanların işi.
- Daha ilgili reklamlar oluşturmak
- Doğru müşteriyi bulmak. Müşterilerin hareketlerini baz alarak onlara bildirim gönderin. Sitede kalma süreleri, hangi ürünü beğendiğine göre emirler verebilirsiniz.
Related Posts
Sosyal Medyadan Geri Bildirim Almanın 4 Yolu
Müşteriden geri bildirim almak çok önemlidir. Sosyal medyaysa bu geri...
Dijital Ajans Nedir? Doğru Dijital Ajans Nasıl Seçilir?
İşletmeler için çok önemli bir yere sahip olan dijital ajanslar, son zamanlar...