Müşteriden geri bildirim almak çok önemlidir. Sosyal medyaysa bu geri bildirimleri almak için iyi kanallardan bir tanesidir. Günümüzde milyonlarca sosyal medya kullanıcı var. Bu konu da iş dünyasında sosyal medyanın neden önemli olduğu konusu dikkat çekmektedir. Bu sebepten dolayı sizin ile telefon konuşması yapmaktan daha da hızlı çözümlere ihtiyacı duyan müşterilerinize sosyal medya ile hitap etmelisiniz. Profil, topluluk oluşturmalı ve marka olarak müşterilerinize destek olmalısınız.
Sosyal Medya ve Geri bildirim
Müşterilerin sosyal medya da sizin markanız hakkında neler söylediği önemlidir. Çünkü müşteriler kadar da potansiyel müşteriler de önemlidir. Çünkü potansiyel müşteriler sosyal medyadaki geri bildirimleri görebiliyor. Müşteri şikayetleri, yorumları ya da abonelik iptali yakınmalarını hiçbir marka kimsenin görmesini istemez. Bu sebeple müşteri hizmetlerini iyileştirmek ve sosyal medyadan olumlu geri bildirim alabilmek için neler yapacağınızı aşağıda sıraladık:
1- Müşterilerden Gelen Bildirimler
Rakiplerinizden ve markanızdan bahsedin. Sosyal platformda aktif olarak, müşteriler yardım istese de istemese de müşterilere anında müşteri desteği sağlayın. Rakiplerinizin yer aldığı paylaşımlara da dikkat edip onlardan memnun müşterileri de kendinize çekebilirsiniz. O müşterilere neden memnun kalmadıklarını sorup çözüm önerisi sunabilirsiniz. Bu şekilde de kendinizi rakiplerinizden ayırma şansı elde edersiniz. Ve karşınızdaki kişileri, potansiyel müşteri konumuna getirebilirsiniz.
2. Ürün Geri Bildirimlerini Toplayın
Piyasaya yeni bir ürün sürecekken ya da mevcut bir ürünü geliştirecekken mevcut müşteri kitlesinde nasıl etki yaratacağını sosyal medyanızdan izleyin. Çünkü ekibiniz bir ürünü geliştirirken bazı detayları gözden kaçırabilir, ancak kullanıcı deneyimi hiçbir zaman yanılmaz. Güvendiğiniz kişilerden geri bildirim almak için yeni ürün ya da ürün geliştirme piyasaya sürmeden önce bu kişileri sosyal medyadan ağınıza katmaya çalışın. Ağınızı sadece mevcut müşterilerin üzerine kurgulamayın. Ağınınız da potansiyel müşteriler kadar sektörünüzü etkileyebilen kişilerde olmalıdır. Lansman zamanlarında sosyal medyadaki büyük toplulukta sizden bahsedilmesini sağlamanızda ayrıca işinize yarar.
3. Doğru Toplulukları ya da Kişileri Bulmak
Etkili odak grubu oluşturmak için pek çok sosyal medya platformu kendi sistemini geliştirmiştir. Örnek: Daha etkili hedef kitleye ulaşmak için “Google Toplulukları” kullanılırken kullanıcı tarafından gelen soruda daha derine inmeniz için “Facebook Live” özelliğini kullanabilirsiniz. Odak gruplarına hitap etmek çok önemlidir. Çünkü odak grupları dediğimiz belli özellikleri olan insanlardan bahsettiğimiz ve bu özelliklere hitap ettiğimiz için de müşteri kendisini özel hissedecektir. Aynı zamanda odak gruplarına hitap etmek iş hedeflerinizi hızlandırır ve yardımcı olur.
4.Anket Yapmak
Sosyal medyanızdaki hedef kitlenizden bazı konularda anket yolu ile görüşlerini isteyin. Bu anket müşterilerinizin tercihleri içinde size bağlılık hissiyatı uluşturacaktır. Aynı zamanda anketlerden gelen sonuçlar ile ürün geliştirirken ya da pazarlama yaparken nelere dikkat etmeniz gerekiyor onu öğrenmiş olursunuz. Bu yöntem ile müşterilerinizi daha yakından tanıyarak, nelerden hoşlanırlar, nelere tepki verirler öğrenirsiniz.
Related Posts
Dijital İçerik Üretiminde Profesyonel Dokunuş
Kuruluşlar, süreçlerini ve karar vermelerini yönlendirmek için büyük ölçüde...
Geleneksel ve Dijital Pazarlamayı Harmanlamak
Geleneksel pazarlama ve dijital pazarlama günümüzde firmalar tarafından en...