Dijital dünyanın çok yüksek bir dinamizme sahip olması firmaların ve çeşitli markaların bu sektörde yer edinmek istemesine neden oluyor. Ancak sosyal medya mecralarında bazen markalar ciddi kriz durumları ile karşı karşıya kalabiliyorlar. Böyle durumlarda iyi bir kriz yönetimi büyük önem taşıyor. Başarılı bir sosyal medya kriz yönetimi sayesinde sorunların çözümleri sağlanabiliyor. Krizi yönetmek ve sorunlara şu çözümleri bulabilmek için şu adımları takip edebilirsiniz:
Kriz Planı Oluşturun
Sosyal medya birçok kişinin bulunduğu ortamlardır. Bazen bu ortamlarda çok ciddi sorunlarla karşı karşıya kalabilirsiniz. Böyle durumlarda durumun daha kötüye gitmemesi için mutlaka sosyal medya yönetimi kriz planı oluşturmalısınız.
Krizin Ne Olduğunu Tam Anlayın
Bu süreçte mutlaka krizin ne olduğunu ve kim tarafından çıkarıldığını saptayın. Gerçek nedenleri bilmek sorunu en kısa yoldan çözmenizde size yardımcı olacak bir etkendir. Sosyal medya ajansı desteği alarak bu süreci kolay şekilde çözebilir ve marka imajının zedelenmesinin önüne geçebilirsiniz.
Anlık Müdahale Edin
Sosyal medya profilinize ya da paylaşımlarınıza olumsuz ve kötü yorumlar gelmiş ise bu duruma anlık olarak mutlaka yanıt verin. Uzun süre yanıtsız kalan mesajlar sizi daha da zor bir duruma sokabilir. Böyle durumlarda hızlı davranmak hem karşı tarafın hem de diğer kişilerin algısını başka yöne çekmenize yardımcı olacaktır. Bu durum marka itibarı açısından son derece önemli bir konudur.
Yorumları Silme Yoluna Gitmeyin
Hesabınıza yapılan olumsuz yorumları silmemeye özen gösterin. Bu yorumları silmek bir şeylerin üzerini kapatıyor izlenimi yaratabilir. Sosyal medya pazarlaması yapıyorsanız mutlaka olumlu ve olumsuz her yoruma yer vermek durumundasınız. Yorumları silerseniz takipçilerinizi susturma yoluna gidiyormuşsunuz gibi bir izlenim ortaya çıkabilir.
Takipçilerinize Karşı Her Zaman Samimi Olun
Firmanızın samimi olması kişilerin size karşı daha yumuşak bir yaklaşım sergilemesini sağlar. Mesajlara ve yorumlara ılımlı dönüşler sağlayın. Bu dönüşlerde hazır kalıplar kullanmak yerine özgün ve birebir yaklaşımlar sergileyin. Sıcak bir tavırla yaklaşmanız olumsuz etkilerin kırılmasında son derece önemlidir.
Gerekiyorsa Özür Dileyin
Eğer gerçekten hatalı bir durum var ise takipçilerinizden özür dilemekten çekinmeyin. Sosyal medya alanında en hızlı sorun çözücülerden birisi de firmanın ya da markanın hatasını kabul etmesi ve karşı taraftan özür dilemesidir.
Hatalarınızı Telafi Edin
Kriz sonrasında mutlaka karşı tarafın sizden kaynaklı zararının telafi edildiğinden emin olun. İtibarı korumak adına zarar görenin zararını karşılamak markanızın gelecekteki imajı açısından önemli bir detaydır.
Durum Değerlendirmesi Yapın
Son olarak mutlaka durum değerlendirmesi yapmalısınız. Kriz bitti diye düşünmek yerine bu olayın sonuçlarından markanızın nasıl etkilendiğini, başka nedenlerin ortaya çıkıp çıkmayabileceği gibi durumlar üzerinde de düşünmeniz gerekiyor. Durum değerlendirmesi yapmak gelecekte olabilecek kriz durumlarının da ortadan kalkmasını sağlayacaktır.
İstanbul’da sosyal medya ajansı hizmetleri sayesinde kolayca yaşanan ya da yaşanabilecek krizlerin üzerinden gelebilirsiniz.
Related Posts
Dijital Pazarlamanın Geleneksel Pazarlamaya Olan Etkileri Nelerdir?
Dijital Pazarlamanın Geleneksel Pazarlamaya Olan Etkileri...
Yeni Dönemde Dijital Pazarlama Stratejisi ve SEO
Dijital pazarlama, teknolojik ve dijital gelişmelerin pazarlama...